کدخبر : 24294 تاریخ انتشار :
A

استقلال ساختار می‌خواهد نه تیکی‌تاکا!

استقلال ساختار می‌خواهد نه تیکی‌تاکا!

استقلال در ادامه راه خود با موسیمانه سرمربی پرآوازه و آفریقایی خود می تواند نجربیات متفاوتی را رقم بزند.

به گزارش ورزش 360، استقلال امسال تیم خوبی را مهیای رقابت‌ها کرده و به نظر می‌رسد در بی‌ثباتی که گریبان این تیم را در سال‌های اخیر گرفته این تیم در این وضعیت بیشتر از محدودیت‌ها و موانع تاکتیکی با مشکلات روحی و روانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. تغییرات مدیریتی مداوم و بیشتر از آن تغییرات بیشتر از حد نرمال روی نیمکت استقلالی‌ها باعث شده تا امروز این تیم اعتمادبه‌نفسش را بیشتر از هر زمان دیگری از دست داده باشد. 

در تلاطم زمان و در سال‌های بی‌ثباتی استقلال نه‌تنها ساختار بلکه هویت خود را نیز ازدست‌رفته می‌بیند بنابراین پرواضح است که امروز استقلال بیشتر از کارهای تاکتیکی به بازسازی روحی و روانی و ساختارسازی نیاز داشته باشد. این تیم امروز به مربی که تیکی‌تاکا را در رگ‌های بازیکنان این تیم تزریق کند نیاز نداشته و برعکس باید به مربی‌ای اطمینان کند که اول از سابقه و رزومه قابل‌توجهی برخوردار باشد و دوم اینکه بتواند هویت اعتمادبه‌نفس و روحیه ازدست‌رفته تیم و هوادارانش را بازسازی کند و سپس در طول مدتی مشخص ساختارسازی را در دستور کار قرار بدهد. 

موسیمانه در تیم‌های بزرگ و پرتماشاگری مانند الاهلی مصر که یکی از پرتماشاگرترین تیم‌های قاره آفریقا و حتی جهان به شمار می‌رود به سرمربیگری پرداخته و از ثبات نسبی روی نیمکت تیم‌ها برخوردار بوده است. او سرمربیگری تیم قرن آفریقا را عهده‌دار بوده، تیم مصری که با 134 قهرمانی بیش از هر تیم فوتبال دیگری در دنیا قهرمانی کسب کرده ‌است. پس منطق می‌گوید می‌توان به این سرمربی آفریقایی اعتماد کرده و به او امید داشت.

موسیمانه که همسر وی مانند ویلموتس همه‌کاره او محسوب می‌شود، به‌عنوان فردی خانواده‌دوست و رسانه‌ای نام برده می‌شود. این مربی در توییتر بیش از یک میلیون فالوور دارد و از وی به جز فیلمی که با عصبانیت و خشم در هنگام مصاحبه بعد از یکی از دیدارهای تیمش بر سر بازیکنانش فریاد می‌زند، برخلاف سایر گزینه‌های دیگر استقلال فیلمی جنجالی و حاشیه‌دار در این مدت منتشر نشده و عجیب‌تر می‌توان به اظهارنظر وی بعد از قطع همکاری با الوحده اشاره کرد که می‌گوید: «عجله‌ای برای بازگشت ندارم و نمی‌خواهم مربی تیمی باشم. می‌خواهم کنار خانواده‌ام باشم. وقت برای تیم پیدا کردن زیاد است و به سراغ‌مان می‌آیند!»

امروز انتظارات استقلالی‌ها به‌واسطه نتایج این تیم و وضعیت نابسامانی که دارد به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده و شاید از این لحاظ موسیمانه یکی از خوشبخت‌ترین مربیان تاریخ این باشگاه باشد که در چنین شرایطی به این تیم رسیده است. درنتیجه او می‌تواند از این شرایط استفاده کرده و با کسب نتایجی درخور با استقلال درهای باز مارکت پرزرق‌وبرق خلیج‌فارس را دوباره پیش روی خود ببیند، در غیر این صورت این سرمربی با هت‌تریک ناکامی بعد از امارات و عربستان راهی به جز خداحافظی در این منطقه نخواهد داشت!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار