کدخبر : 24206 تاریخ انتشار :
A

سلطان آفریقا روی نیمکت استقلال

سلطان آفریقا روی نیمکت استقلال

یک رسانه انگلیسی می‌نویسد که موسیمانه در لیگ برتر ایران «مأموریت سختی» دارد.

به گزارش ورزش 360، «اسطوره مربیگری آفریقا روی نیمکت استقلال ایران»، این گزارش امروز (شنبه) سایت flashscore از انتخاب سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت است.موسیمانه با کسب 9 قهرمانی جزو 3 مربی پرافتخار قاره آفریقایی جنوبی به شمار می‌آید.

مربی 60 ساله آفریقایی سابقه مربیگری در فوتبال آسیا را نیز دارد. او هدایت تیم‌های الاهلی و ابهای عربستان و همچنین الوحده امارات برعهده داشته است.

رسانه انگلیسی می‌نویسد که موسیمانه «مأموریت سختی را در لیگ برتر ایران» دارد چون هدایت تیمی را برعهده گرفته که در رده شانزدهم جدول قرار دارد.بر اساس گزارش سایت sundayworld، مربی آفریقایی در این فصل به دنبال این است تا این «تیم پرافتخار ایرانی را احیا کند» تا در پایان فصل برای قهرمانی در لیگ ایران بجنگند.

آشنایی با پیتسو موسیمانه سرمربی جدید استقلال 

او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ سرمربی سوپر اسپرت آفریقای جنوبی بود و سپس عضوی از کادرفنی تیم ملی آفریقای جنوبی شد و تجربه دستیاری کنار کارلوس آلبرتو پریرا را به کارنامه خود اضافه کرد. 

او از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ سرمربی تیم ملی کشورش بود  و سپس هدایت ماملدوی ساندوانز کشورش را برعهده گرفت و در سال ۲۰۱۶ قهرمان جام باشگاه‌های قاره آفریقا شد. او همچنین یک قهرمانی سوپر جام آفریقا را با این تیم تجربه کرد. این جدا از ۸ قهرمانی با این تیم در رقابت‌های داخلی این کشور بود.

او سپس راهی مصر و باشگاه الاهلی این کشور شد و دو قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا، یک قهرمانی لیگ، یک قهرمانی حذفی، دو قهرمانی سوپر جام آفریقا را با این تیم جشن گرفت.

او همچنین موفق شد باشگاه الاهلی عربستان را دوباره به سطح اول این کشور بازگرداند و تجربه حضور در الوحده امارات و تجربه کوتاه مدتی هم با ابها داشت.

او ۵ بار مربی سال کشورش و یک بار مربی سال قاره آفریقا هم شده است.

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار