کدخبر : 24072 تاریخ انتشار :
A

رکورد علی دایی حالا حالا تهدید نمی‌شود

رکورد علی دایی حالا حالا تهدید نمی‌شود

شب گذشته لیونل مسی با هتریک مقابل بولیوی از رکورد علی دایی عبور کرد و تبدیل به دومین گلزن ملی برتر در تاریخ فوتبال شد.

به گزارش ورزش 360، نیم نگاهی به لیست برترین گلزنان فعال دنیا در سطح ملی نشان می‌دهد، فعلا نباید منتظر شکسته شدن دوباره رکورد دایی باشیم.

 از بین افراد این لیست علی مبخوت و روملو لوکاکو با ۸۵ گل نزدیک‌ترین بازیکنان به رکورد اسطوره فوتبال ایران هستند. پائولو بنتو به تازگی روی نام مبخوت خط قرمز کشیده و آینده او در تیم ملی امارات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. به علاوه روملو لوکاکو نیز طبق توافقی دو طرفه با فدراسیون بلژیک تا سال ۲۰۲۵ در تیم ملی این کشور بازی نخواهد کرد. با این وجود با توجه به ۳۱ ساله بودن لوکاکو می‌توان گفت که احتمال رسیدن به رکورد دایی توسط او بیشتر از افراد دیگر است.

رابرت لواندوفسکی لهستانی هم ۸۴ گل ملی در کارنامه دارد اما با در نظر گرفتن شرایط سنی او، شکسته شدن رکورد دایی توسط ستاره بارسلونا کمی دور از انتظار است. نیمار نیز که به تازگی از بند مصدومیت رها شده شرایط مبهمی برای دعوت دوباره به تیم ملی برزیل دارد اما او هم با ۷۹ گل دیگر بازیکن نزدیک به رکورد علی دایی تلقی می‌شود. گفتنی است سردار آزمون با ۵۵ گل ملی جایگاه سیزدهم در بین برترین گلزنان ملی فعال دنیا را به خود اختصاص داده است.

تنها فرازمینی ها بالاتر از شهریار ایران؛

لیونل مسی با هت‌تریک برابر بولیوی از علی دایی اسطوره فوتبال ایران عبور کرد و به دومین گلزن برتر رقابت های ملی تبدیل شد.

همچنین لیونل مسی پس از کریستیانو رونالدو به دومین بازیکن تاریخ فوتبال در رده ملی تبدیل شد که 10 هت‌تریک با پیراهم کشورش به ثبت رسانده است.

photo_2024-10-16_10-20-07

اما حتی فرازمینی‌ها هم به خوبی او نبودند!

علی دایی در طول دوران حرفه ای خود 109 گل در 149 بازی به ثمر رساند که میانگین خارق‌العاده 0.73 گل در هر بازی را به ثبت رساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار