کدخبر : 23783 تاریخ انتشار :
A

تیم‌های ایرانی چه زمانی می‌توانند دوباره میزبان شوند؟

تیم‌های ایرانی چه زمانی می‌توانند دوباره میزبان شوند؟

میزبانی در دو دیدار حساس ملی و باشگاهی در 7 روز آینده از ایران گرفته شده است.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی فوتبال فرداشب از هفته چهارم دور سوم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2026 در منطقه آسیا به مصاف قطر خواهد رفت. با اعلام AFC تیم ملی در ورزشگاه 12 هزار نفری آل راشد دبی که متعلق به تیم شباب الاهلی بوده و سابقه میزبانی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را نیز دارد، از حریف خود میزبانی خواهد کرد. در‌حالی‌که تا پیش از این قرار بود این دیدار به میزبانی مشهد برگزار شود اما در هر صورت به‌خاطر شرایط حاکم بر منطقه و لغو بیشتر پروازهای بین‌المللی به مقصد کشورمان، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی این رقابت را از تیم ایران گرفته تا به این ترتیب بعد از سال‌ها دوباره رقابت تیم ملی کشورمان در کشور ثالث برگزار شود. 

البته این موضوع فقط شامل حال تیم ملی نشده و در گام بعدی استقلال و تراکتور نیز از میزبانی در خاک ایران محروم شدند تا بازی استقلالی‌ها هم به کشور امارات منتقل شده و بازی رفت و برگشت تیم تبریزی با موافقت حریف تاجیک جابه‌جا شود. این در حالی است که بعد از گرفته شدن میزبانی از ایران، هیچ‌گاه خبر تکمیلی در این خصوص مبنی‌بر اینکه تا چه زمانی منع میزبانی‌های بین‌المللی نمایندگان کشورمان و تیم ملی فوتبال ادامه داشته و باید این دیدارها در کشور ثالث برگزار شود منتشر نشده تا گمانه‌زنی‌ها و شائبه‌های زیادی در این مورد منتشر شود. 

بر همین اساس نکته قابل توجه و پراهمیت در این خصوص این است که هنوز مشخص نیست تا چه زمانی انتقال بازی‌های تیم ملی و نمایندگان لیگ الیت و لیگ قهرمانان 2 آسیا به کشور ثالث ادامه خواهد داشت اما در همین راستا شنیده‌های «فرهیختگان» حکایت از آن دارد که وضعیت فعلی فقط تا زمان برقراری و عادی شدن پروازهای بین‌المللی به روال روتین گذشته ادامه پیدا کرده و به محض عادی شدن این پروازها، میزبانی رقابت‌های بین‌المللی دوباره به ایران بازخواهد گشت. 

در این مورد شنیده می‌شود از آنجایی که به تازگی بیشتر عوامل برگزاری این بازی‌ها ازجمله داوران به‌خاطر لغو پروازهای بین‌المللی با مشکل رفت‌و‌آمد مواجه شده‌اند؛ این موضوع بهانه‌ای شد تا AFC به این ماجرا ورود کرده و فورا میزبانی را از این کشورمان بگیرد اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که به محض رفع مشکل رفت‌و‌آمد عوامل برگزاری (احتمالا تا دو سه هفته آینده)، دوباره میزبانی به تیم ملی و نمایندگان ایران در آسیا برخواهد گشت. از آنجایی که معمولا تیم‌ها با پرواز چارتر سفر خود را انجام می‌دهند، مشکل موجود مانع بزرگی را بر سر پرواز عوامل برگزاری ایجاد کرده تا با انتقال میزبانی از ایران به کشور ثالث، موقتا این مسئله حل شود. این در شرایطی است که محمدرضا ساکت پیش از این درباره لغو دیدار تیم‌های ایران و قطر در مشهد گفته بود که اولین درخواست کنسلی مربوط به داوران ژاپنی این مسابقه بود. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار