کدخبر : 23228 تاریخ انتشار :
A

زشت و زیبای لیگ برتر ایران در هفته هفتم

زشت و زیبای لیگ برتر ایران در هفته هفتم

هفته هفتم لیگ برتر پر از اتفاقات حیرت انگیز، زشت و زیبا بود. از مصاحبه‌های غیر حرفه‌ای گرفته تا تشویق سرمربی حریف و قهر و عصبانیت گاریدو و حتی حمله کلامی به وزیر ورزش!

به گزارش ورزش 360، هفته هفتم پر از حواشی و حوادث ریز و درشت بود. نگاهی به اتفاقات زشت و زیبای این هفته می اندازیم؛

 

تقدیر از فرماندهی انتظامی

هفته هفتم لیگ برتر به گرامیداشت فراجا اختصاص داشت و در همه مسابقات از جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی قدردانی شد.در مسابقه پرسپولیس و چادرملو اردکان سردار منتظر المهدی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی نیز در ورزشگاه حاضر شد و خود او نیز از فرماندهان قدردانی کرد.

اعتراض مسی

باشگاه مس رفسنجان با انتشار ویدیویی نوشت: این دومین هفته پیاپی است که مس با دریافت گل نادرست روی اشتباهات داوری و به دلیل نبود VAR مغلوب می‌شود! به هر حال مس رفسنجان از باشگاه های خوب است اما در مسیر ناکامی قرار گرفته است. ولی به مسئولان مس می‌گوییم برخی باشگاه ها از اینکه VAR برایشان آوردند خیلی سود نبردند و گاهی متضرر هم شدند و در یکی از دیدارهای این هفته نیز کمک داور ویدئویی به صورت نصفه و نیمه بود!

پرسپولیس تنها میزبان برنده

تمامی میزبان ها در هفته هفتم ناکام شدند و پرسپولیس تنها میزبان برنده بود هرچند سرخپوشان تهرانی هم نمایش مقتدرانه ای مقابل چادرملو نداشتند و این تیم یزدی توانسته بود تمامی راه‌های گلزنی و نفوذ پرسپولیس را ببندند اما در نهایت گئورگی گولیسانی گل سه امتیازی و ارزشمندی زد.

تیم هفته؛

آلومینیوم اراک در اصفهان مقابل ذوب آهن 4 بر صفر به پیروزی رسید تا یک برد تاریخی برای اراکی ها در لیگ برتر ثبت شود. مجتبی حسینی به دومین برد این فصل خود رسید تا تیمش با 9 امتیاز به رده هفتم جدول لیگ صعود کند.

نوش داروی موقت!

سهراب بختیاری زاده را باید یکی از بدشانس ترین مربیان لیگ برتر بیست و چهارم نامید مربی که در مراسم معارفه اش، رئیس هیات مدیره باشگاه می‌گوید یک مربی خارجی خوب می‌آوریم! بعد از اولین بازی و بازگشت استقلال به نوار برد بازهم صحبت از جذب یک مربی خوب خارجی است! انگار نوش داروی سهراب هم با وجود اینکه سه امتیاز به استقلال هدیه داد اما برای خودش همچنان درمانی نداشته و همه به چشم مربی موقت به او نگاه می‌کنند!

حکم جنجالی

رای تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در مورد پرونده شکایت پرسپولیس از بیرانوند صادر شد و این بازیکن با محرومیت تعلیقی 4 ماهه و جریمه 20 میلیارد تومانی مواجه شد. حکم بسیار سنگین است اما رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس این رای را نپذیرفت و مصاحبه تندی علیه فدراسیون فوتبال انجام داد و آن را لکه ننگی دانست! بیرانوند هم در هفته هفتم بدون مشکل به میدان رفت ولی نتوانست کاری برای تراکتور انجام بدهد و بازهم گل خورد و این مرتبه 2 گل در تبریز دریافت کرد! جالب تر اینکه سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال هم در برخی صحبت هایش به این رای معترض شد! زیرا او معتقد است اگر بیرانوند محروم شود او دروازه بان اول تیم ملی خواهد بود.

حمله کلامی به وزیر ورزش!؟

در هفته هفتم لیگ برتر شاهد مصاحبه های آتشین و غیرحرفه ای از سوی برخی از مربیان و حتی مدیران عامل باشگاه ها بودیم. در یکی از مصاحبه ها شاهرخ بیانی مربی تیم نساجی مازندران بعد از اینکه تیمش برنده نشد علیه وزیر ورزش و مازیار زارع سرمربی ملوان مصاحبه کرد و تلویحا مدعی شد که وزیر ورزش که رئیس اسبق هیات مدیره باشگاه ملوان بوده از زارع و تیم ملوان حمایت می کند! او گفت: «آقای دنیامالی یک دوره، رئیس هیات مدیره ملوان بود و وظیفه داشت از حق ملوان دفاع کند ولی ایشان الان وزیر ورزش است. ملوان یکی از ۱۶ تیم لیگ برتر است و فوتبال یکی از ده‌ها رشته ورزشی کشور است. قرار نیست آقای وزیر همه کارهایش را تعطیل کند و بیاید به این شکل از ملوان دفاع کند.»محمدرضا کشوری فرد دبیر سازمان لیگ هم پاسخ مربی تیم نساجی را داد و گفت: بهتر است با ادعاهای واهی، هواداران فوتبال کشورمان را دچار تشویش و سردرگمی نکنیم. ناظر مسابقه گزارش کامل اتفاقات این بازی را به سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارایه کرده است و نباید عجولانه صحبت و قضاوت کرد.

طلسم کلین شیت آبی و اولین گل هوادار

استقلال در این فصل برخلاف فصل قبل در هر بازی گل خورده است و سیدحسین حسینی موفق نشده در هیچ مسابقه ای دروازه اش را بسته نگه دارد. در دیدار با هوادار استقلال تا دقایق پایانی گلی نخورده بود اما پنالتی که خود حسینی روی بازیکن حریف مرتکب شد، بازهم حسینی گل خورد و اولین گل هوادار در این فصل هم به ثمر رسید!مصدومان پرسپولیسپرسپولیس در مسابقه با چادرملو، حسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش خود را از دست داد و این بازیکن به دلیل مصدومیت حداقل یک ماه از میادین دور خواهد بود، اورنوف بازیکن ملی پوش ازبکستان هم به خاطر مصدومیت بازی نکرد تا برای بازی با تیم ملی کشورمان در ازبکستان آماده و سرحال باشد ظاهرا اورنوف مصدومیتی جزیی داشت.

غُرغُر هفته

بگومگوی مهرداد محمدی و رامین رضائیان در جریان مسابقه با هوادار حسابی خبرساز شد! برخی مدعی شدند این دو بازیکن در اینستاگرام همدیگر را آنفالو کرده اند! جریان از این قرار بود که رضائیان شوتی به سمت دروازه هوادار زد ولی محمدی انتظار پاس از او داشت و رضائیان هم گفت: زدم دیگر غر برای چی میزنی! همین چند کلمه و البته نگاه غضب آلود دو بازیکن به همدیگر باعث کلی حاشیه شد!البته بعدا اعلام شد که این دو بازیکن با یکدیگر آشتی کرده اند.

غریب هفته

ابوبکر کامارا بازیکن موریتانیایی- فرانسوی سپاهان وقتی قصد تعویض داشت هواداران استقلال خوزستان علیه او شعارهای زشتی سردادند و حتی به سمتش اشیایی پرتاب کردند!او انتظار داشت داور مسابقه از او مقابل هواداران حریف حمایت کند اما داور مسابقه به تصور وقت کشی به این بازیکن سپاهان کارت زرد نشان  داد!

عیبی وار؟

از ابتدای فصل تاکنون تراکتور سه بازی در تبریز انجام داد که در هیچ کدام پیروز نشده است، مقابل پرسپولیس برد را با تساوی عوض کرد، در دیدار با ذوب آهن و فولاد خوزستان هم شکست خورد. به نظر می‌رسد تراکتور فقط در خارج از خانه پیروز می شود! البته بعد از باخت به ذوب آهن هواداران شعار عیبی یوخ سر دادند و از بازیکنان تراکتور حمایت کردند ولی در دیدار با فولاد خوزستان هواداران سکوت تلخی داشتند که نشان از نارضایتی از نتیجه و باخت خانگی بود. شاید این مرتبه هواداران تراکتور معتقدند باخت در خانه عیب دارد!

هوشیاری  هفته

یحیی گل محمدی سرمربی فولاد بعد از پیروزی مقابل تراکتور 10 نفره اظهار داشت: در رختکن بین دو نیمه در مورد برد 10 نفره تراکتور مقابل سپاهان در هفته گذشته صحبت کردیم و آن بازی و نتیجه به ما کمک کرد تا هوشیارانه تر بازی کنیم  در نهایت به پیروزی رسیدیم.

شیرینی 5 میلیارد تومانی!؟

علیرضا بیرانوند بعد از باخت به فولاد در جمع خبرنگاران تبریزی افشا کرد که برای دریافت الحاقیه قرارداد 5 میلیارد تومان به هیات مدیره باشگاه شیرینی داده است!بعد از این صحبت ها بلافاصله کمیته انضباطی این دروازه بان ملی پوش را احضار کرد. البته با اشاره به آئین نامه انضباطی اگر بیرانوند رشوه داده باید هیات مدیره و او یکسال محروم شوند!

دمروی هفته!

رضا درویش مدیرعامل باشگاه  پرسپولیس بعد از بازی با چادرملو اردکان در جمع خبرنگاران با ادبیاتی ناپسند از مسئولان فدراسیون فوتبال انتقاد کرد و به کمیته انضباطی احضار شد. او از واژه هایی مثل دمرو .. خوابیدن ... و... استفاده کرده بود.

قهر قهروی هفته

گاریدو سرمربی اسپانیایی تیم پرسپولیس نشان داد که خیلی به جزئیات و البته قوانین اهمیت می‌دهد و به همین خاطر وقتی در نشست خبری قبل از مسابقه خبرنگاری در مورد سفر او به مادرید و حضور در کلاس مربیگری سوال کرد گاریدو به حالت قهر نشست را ترک کرد.او در نشست خبری بعد از مسابقه نیز از اینکه برخی حاضران در نشست خبری سکوت را رعایت نمی کردند و مشغول کارهای خود بودند ناراحت شد و گفت از من توقع های زیادی دارید اما وقتی در نشست خبری در حال صحبت هستم خبرنگاران مشغول کار دیگری هستند! الان هم می توانم سالن نشست را ترک کنم.البته در نشست خبری بعد از مسابقه واقعا گاریدو حق داشت زیرا برخی از حاضران مشغول گفت و گو با تلفن و یا صحبت با بغل دستی شان بودند! کاش خبرنگاران بیش از گذشته رفتار احترام برانگیزی در نشست های خبری داشته باشند.

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار