کدخبر : 23171 تاریخ انتشار :
A

قرارداد سفیدامضا با استقلال بلای جان سیدحسین حسینی شد

قرارداد سفیدامضا با استقلال بلای جان سیدحسین حسینی شد

قرارداد سفیدی که کاپیتان استقلال در ابتدای فصل گذشته به امضا رساند، حالا او را درگیر یک اتفاق عجیب کرده است.

به گزارش ورزش 360، مصاحبه جنجالی سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال در پایان دیدار روز گذشته با هوادار بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه ای ومجازی داشته است. دروازه‌بان شماره یک آبی‌ها در پی انتقادهایی که از عملکردش در هفته‌های گذشته شده موضوع نداشتن تمرکز نزد همه بازیکنان استقلال را پیش کشید و از برخی رفتارها نسبت به خودش گلایه و انتقاد کرد.

یکی از موضوعاتی که حسینی در لابه لای صحبت‌های شب گذشته خود بر زبان آورد و دو سه بار روی آن تاکید کرد درباره مبلغ قراردادش است. این صحبت‌های کاپیتان استقلال را بخوانید: «هواداران استقلال این را نمی‌دانند که واقعا ذهن من از ابتدای فصل درگیر است. هواداران ناراحت هستند و می‌گویند شرایط حسینی خوب نیست. درست، اما شرایط تیم خوب نیست. از ابتدای فصل درباره رقم قراردادم به من قول داده‌اند اما درستش نکردند. از روز اولی که سر تمرین آمدم ذهنم درگیر این مسئله است.»

جمله‌ای که سیدحسین در این مصاحبه سه بار تکرار کرد، چنین بود: «هواداران بدانند اگر قرارداد مرا ببینند، خنده‌شان می‌گیرد».

**کاپیتان بین باتجربه کمترین دستمزد را می‌گیرد

واکاوی ماجرای قرارداد سیدحسین حسینی با استقلال ما رابه نتایج جالبی می‌رساند؛ اینکه قرارداد دو ساله کاپیتان استقلال از ابتدا به شکلی امضا شد که مدیریت باشگاه بتواند به هر نحوی درباره تصمیم بگیرد و حالا کار به جایی رسیده که در بین بازیکنان باتجربه استقلال ، کاپیتان این تیم پایین‌ترین رقم قرارداد را دریافت می‌کند.

**همه چیز از قرارداد سفیدامضا شروع شد

همه چیز به ابتدای فصل گذشته برمی‌گردد؛ زمانی که شایعات درباره جدایی سیدحسین حسینی و پیوستن او به برخی تیم‌های دیگر به اوج خود رسیده بود، اما در نهایت با تصمیم جواد نکونام او برای تمدید قراردادش به باشگاه استقلال رفت. در جلسه‌ای که خیلی هم طولانی نشد، سیدحسین قرارداد جدید خود به مدت دو فصل را با استقلال امضا کرد و برای آنکه حسن نیت خود را هم به باشگاه محبوبش ثابت کند، هیچ مبلغی در قرارداد خود ذکر نکرد.

در آن مقطع حتی رسانه رسمی باشگاه استقلال هم اعلام کرد که سیدحسین قراردادی بدون مبلغ و اصطلاحا سفید را امضا کرده است. مدیریت وقت استقلال هم که بر سر مسائل مربوط به سقف بودجه چالش های بزرگی را تجربه کرده بود، به خواست خودش مبالغی را برای سال اول و دوم حسینی در قرارداد ذکر کرد و این قرارداد در سازمان لیگ به ثبت رسید.

**کمک به باشگاه در راستای کاهش قراردادها

فصل گذشته بارها عنوان شد که مبلغ قرارداد حسینی به زودی افزایش پیدا می‌کند، اما ماجراهای مربوط به پر شدن سقف بودجه استقلال و بیرون ماندن برخی بازیکنان از لیست باعث شد تا کاپیتان آبی‌ها قید افزایش مبلغ قراردادش را بزند.

جالب اینکه فصل پیش در روزهایی که اختلاف جواد نکونام و علی خطیر سرمربی و مدیرعامل استقلال بر سر ثبت نشدن قرارداد برخی بازیکنان به اوج خود رسیده بود، حسینی به عنوان کاپیتان تیم وسط آمد و علاوه بر کاهش دستمزد خود، در صحبت هایی که با برخی بازیکنان دیگر داشت توانست رضایت آنها را برای کاهش مبلغ قرارداد خود بگیرد تا نفرات بیرون مانده به لیست اضافه شوند که این مساله یک کمک بزرگ به مدیران باشگاه استقلال بود.

**قول افزایش مبلغ در ازای تمدید قرارداد

در نقل و انتقالات تابستانی با توجه به حضور غیر منتظره گلر بوسنیایی و عقد قرارداد باشگاه استقلال با او ، تصورات بر این بود که حسینی استقلال را ترک خواهد کرد ، اما در نهایت طی صحبت‌هایی که کاپیتان استقلال با مدیران باشگاه و نکونام داشت، او ماندنی شد و گلر بوسنیایی بدون حتی یک دقیقه حضور در تمرین استقلال را ترک کرد!

موضوع اصلی اما این بود که در جلسات برگزار شده میان مدیران استقلال و حسینی قرار بر این بود که مبلغ قرارداد او افزایش پیدا کند. مدیران استقلال قبل از سفر تیم به ترکیه در پیش‌فصل به حسینی قول دادند که بعد از بازگشت تیم از استانبول قرارداد جدیدی را به امضا برسانند.

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که قول و قرار استقلالی‌ها با حسینی بر این بوده که کاپیتان آبی‌ها در ازای تمدید قراردادش مبلغ جدیدی را دریافت کند اما هیچ اتفاق هیچ‌وقت عملی نشد.

**قرارداد 12 میلیاردی پابرجا ماند!

مبلغ قرارداد سیدحسین برای فصل دوم(امسال) در قرارداد ثبت شده در سازمان لیگ 12 میلیارد تومان است. این در حالی است که تعداد زیادی از بازیکنان کنونی استقلال و به خصوص نفراتی که در ابتدای فصل جاری جذب شدند مبالغی بسیار بالاتر از این دریافت کردند.

سیدحسین که به عنوان کاپیتان استقلال انتظار داشت حداقل مبلغی به اندازه نفرات باتجربه دیگر بگیرد ، اما هیچ وقت روی خوشی از مسئولان استقلال ندید. کاپیتان آبی‌ها در بخشی از مصاحبه دیروز خود به صراحت گفت که موضوع مبلغ قراردادش از ابتدای فصل ذهن او را درگیر کرده تا ناراحتی او بابت این مساله علنی شود.

**در انتظار واکنش مدیران استقلال

با وجود صحبت‌های حسینی درباره مبلغ قراردادش و وعده‌هایی که در طول یکسال گذشته هیچ وقت در زمان مدیریت قبلی و کنونی محقق نشده، مسئولان باشگاه استقلال واکنشی به موضوع نداشتند. بی‌شک دریافت مبلغی به اندازه سایر نفرات باتجربه توسط کاپیتان مساله‌ای خارج از عرف در فوتبال نیست اما درباره حسینی این اتفاق رخ نداده است. او مدت‌ها است چوب قرارداد سفیدامضایی را می‌‌خورد که ابتدای لیگ گذشته به خاطر علاقه‌اش به استقلال امضا کرد را می‌خورد و حالا باید دید آیا اتفاق جدیدی از سوی باشگاه برای حسینی صورت می‌گیرد یا خیر.

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار