کدخبر : 23056 تاریخ انتشار :
A

«بی‌فکری» محمود فکری!

 «بی‌فکری» محمود فکری!

سرمربی سابق استقلال که سال‌ها کاپیتان این تیم بوده در تازه‌ترین اظهارات خود مرزهای گستاخی و خارج از ادب بودن را درنوردیده و شدیدترین انتقادات را متوجه خود کرده است.

به گزارش ورزش 360، مصاحبه محمود فکری سرمربی مس شهر بابک کافی بود تا بار دیگر حلقه گمشده «فرهنگ فوتبالی» رخ زشت خود را به جامعه نشان دهد و دغدغه‌های فوتبال کشور را در روزهای نداشتن زمین چمن مناسب برای برگزاری بازی‌های ملی و باشگاهی با ابتدایی‌ترین موازین اخلاقی و شرعی درگیر کند.

فکری که در دوران فوتبالی خود همواره یکی از اخلاق مدارترین بازیکنان با پیراهن استقلال بود تنها در تغییر جایگاه خود از بازیکن به مربی از ویژگی‌های منفی خود چنان رونمایی کرد که کمتر کسی می‌تواند جمله‌های زشت او را در زمان حضورش به عنوان سرمربی استقلال در جریان دیدار با فولاد خوزستان خطاب به بازیکن میزبان از یاد ببرد.

او پس از نیم فصل ناموفق در جایگاه سرمربی استقلال از پست خود کنار گذاشته شد تا مصاحبه‌های زیر و درشتی علیه مدیریت باشگاه و گزینه‌های احتمالی جانشینی‌اش داشته باشد.

حالا فکری در سه‌گانه غیر فرهنگی خود تاخت و تاز عجیبی به انتخاب سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی لیگ دسته اول داشت. سرمربی مس شهر بابک بی آنکه بداند صحبت درباره تیم دیگری که خودش جایگاهی در آن ندارد حرفه‌ای نیست، زشت‌ترین الفاظ را با ادعاهای جنسی غیر متعارف مطرح کرد تا نشان دهد برای فرهنگ فوتبالی، هیچ حد و مرزی وجود ندارد و می‌تواند سخیف‌ترین واژه‌ها را به زبان بیاورد.

او نه تنها عرف و قواعد فوتبال را رعایت نکرده است بلکه هنجارهای اجتماعی را به راحتی هرچه تمام در پس جمله‌های خود به زبان آورد و بی اعتنا به قانون صریح فیفا در خصوص عدم ورود به مسائل اینچنینی رفتار کرد.

حالا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با ابلاغ شبانه خود از محرومیت فکری تا اطلاع ثانوی گفت و منتظر توضیحات او درباره این موضوع شد. این در حالی است که مشخص نیست پرونده‌های اینچنینی که هر از چند گاهی در کمیته‌های انضباطی و اخلاق فدراسیون باز می‌شود چه سرانجامی پیدا می‌کنند.

راهکاری که نشان می‌دهد هیچ علاجی بر درد بی فرهنگی عده‌ای خاص در فوتبال کشور وجود ندارد و آنها هر وقت نیاز به دیده شدن داشته اند بد گویی را به نگفتن ترجیح داده اند و اسم خود را هر از چند گاهی بر سر زبان‌ها انداخته اند.

در روزهایی که مستطیل سبز در فوتبال کشور رنگ و روی خود را از لحاظ سخت افزاری و تاکتیکی باخته است دیگر نیازی به مکیدن خون این فوتبال با رفتارهای غیراخلاقی نیست. رفتار جوانمردانه سرلوحه فوتبال جوانمردانه در سراسر مرز و بوم کشوری است که به فرهنگ و تمدن خود می بالد و همچنان در فوتبال آسیا حرف‌هایی برای گفتن دارد.

حال باید دید برخورد بازدارنده فوتبالی و قضایی با چنین نشست‌های خبری غیرحرفه ای چگونه خواهد بود تا سرلوحه همتایان فکری در جایگاه سرمربی باشد و سایر ارکان فوتبال از جمله بازیکن و مدیر و مسئول هم از آن درس بگیرد.

منبع مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار