کدخبر : 23047 تاریخ انتشار :
A

مهدی طارمی در آستانه کسب توپ طلا آسیا

مهدی طارمی در آستانه کسب توپ طلا آسیا

مهدی طارمی بالاترین میانگین گلزنی و پاس گل در بین بازیکنان آسیایی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد.

به گزارش ورزش 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا برترین‌های فوتبال آسیا را هشتم آبان ۱۴۰۳ در شهر سئول اعلام خواهد کرد. بر این اساس ایران در بخش بهترین لژیونر، بهترین بازیکن فوتسال و بهترین فدراسیون فوتبال آسیا نامزد دارد.

بهترین لژیونر 

مهدی طارمی (ایران)

موسی التعمری (اردن)

سون هیونگ‌مین (کره جنوبی)

در این بخش مهدی طارمی و سون هیونگ مین شانس زیادی برای انتخاب به عنوان بهترین لژیونر سال دارند و باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت چه کسی را به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا در بخش لژیونر انتخاب می‌کند.

مهاجم ۳۲ ساله اینتر با عملکردی درخشان مقابل ستاره سرخ بلگراد که با یک گل و دو پاس گل همراه بود، جایزه بهترین بازیکن زمین را کسب کرد. طارمی در ۲۸ بازی در لیگ قهرمانان، ۱۱ گل و ۸ پاس گل را به ثبت رسانده است و سون هیونگ مین با ۱۹ گل برترین گلزن آسیا در این رقابت‌ها است.

با این حال میانگین دقایق بازیکنان آسیایی برای ثبت گل و پاس گل نشان می‌دهد مهدی طارمی بالاتر از سون هیونگ مین قرار دارد.

مهدی طارمی هر ۱۰۷ دقیقه یک گل یا پاس گل

سون هیونگ مین هر ۱۶۰ دقیقه یک گل یا پاس گل

ماکسیم شاتسکیخ هر ۱۸۶ دقیقه یک گل یا پاس گل

مهاجم ایرانی اینتر پس از درخشش مقابل ستاره سرخ بلگراد بین ۴ نامزد نهایی بهترین بازیکن هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت ولی در نهایت کریم ادیمی از بوروسیا دورتموند به این عنوان دست یافت.

یاران طارمی باید امشب در سری آ به مصاف تورینو بروند و در ادامه در لیگ قهرمانان در سومین دیدارشان با آرسنال روبرو خواهند شد.

 

منبع ايسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار