کدخبر : 23035 تاریخ انتشار :
A

تمام مربیانی که در ابتدای فصل از استقلال جدا شدند

تمام مربیانی که در ابتدای فصل از استقلال جدا شدند

جواد نکونام پس از گذشت 5 بازی از لیگ بیست و چهارم، از استقلال جدا شد تا از حیث سریع‌ترین جدایی‌ها در تاریخ استقلال، در رتبه دوم قرار بگیرد.

به گزارش ورزش 360، پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره مدیریت استقلال بعد از شکست این تیم برابر السد قطر در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا، با کناره گیری جواد نکونام موافقت کرد و این سرمربی از استقلال جدا شد. نکونام فصل پیش با استقلال به عنوان نایب قهرمانی رسید اما از شروع لیگ بیست و چهارم، نتایج مطلوبی کسب نکرد و در پایان هفته پنجم با کسب دو تساوی، دو باخت و تنها یک برد و ثبت 5 امتیاز، استقلال را در رتبه سیزدهم جدول و در فاصله دو امتیازی قعر جدول رها کرد و از هدایت این تیم کناره گرفت. 

جدایی نکونام اما اولین جدایی زودهنگام سرمربی آبی پوشان در تاریخ لیگ برتر نبود. پیش از نکونام، نصرالله عبداللهی بازیکن سال‌های دور استقلال که در سال 1373 سرمربی این تیم بود و به عنوان نایب قهرمانی رسید رکورددار سریع‌ترین جدایی در تاریخ استقلال است. او در سال 1374 نیز هدایت آبی‌پوشان را بر عهده داشت و در هفته اول یک بر صفر به برق شیراز باخت که البته بعدا این دیدار با رای کمیته انضباطی سه بر صفر به سود برق شیراز تغییر کرد. نصراللهی بعد از این باخت از هدایت استقلال کناره گیری کرد و منصور پورحیدری سرمربی استقلال شد.  

سومین جدایی زودهنگام سرمربیان استقلال نیز متعلق به علیرضا منصوریان است. علیرضا منصوریان در لیگ شانزدهم هدایت استقلال را بر عهده داشت و نتایج قابل قبولی گرفت و بعد از پرسپولیس 66 امتیازی، با کسب 57 امتیاز، نایب قهرمان شد اما در لیگ هفدهم، ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد و پس از پایان هفته هفتم استقلال، 4 باخت، دو تساوی ، یک برد و تنها 5 امتیاز داشت تا منصوریان از هدایت این تیم استعفا دهد و از جمع آبی‌پوشان جدا شود. پس از منصوریان نیز وینفرد شفر سرمربی استقلال شد.   

نکته جالب در مورد تمامی جدایی‌های زودهنگام در تاریخ استقلال آن است که این سه سرمربی، یک فصل قبل از جدایی، موفق شده بودند استقلال را به عنوان نایب قهرمانی لیگ برسانند.

 

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار