کدخبر : 23034 تاریخ انتشار :
A

نقدی بر حرف‌های مشمئزکننده محمود فکری

نقدی بر حرف‌های مشمئزکننده محمود فکری

محمود فکری سرمربی اسبق استقلال جملات تکان‌دهنده‌ای را در نشست خبری امروزش بیان کرد.

به گزارش ورزش 360، امروز در یکی از مسابقات لیگ یک تیم مس شهر بابک با هدایت محمود فکری موفق شد در تهران سایپا را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد. شاید این بازی به خودیِ خود اهمیت زیادی در فوتبال ایران نداشت اما اتفاقی که در نشست خبری محمود فکری افتاد یکی از حیرت انگیزترین روزهای تاریخ فوتبال ایران را رقم زد!

در بخشی از این نشست خبری یکی از خبرنگاران با توجه به این که فکری پیشکسوت استقلال محسوب می‌شود و مدتی هم سرمربی این تیم بوده از او درباره وضعیت استقلال و تغییرات روی نیمکت این تیم پرسید.

اما چیزی که فکری به آن اشاره کرد حقیقتا در رسانه‌های مکتوب و لااقل برای ما در پایگاه خبری «فوتبالی» قابل انتشار نیست. فکری حرف‌هایش را خوب شروع کرد و گفت: « اگر آقا سهراب موقت است و می‌خواهید جایش مربی بیاورید، مربی خوب بیاورید. سهراب بازیکن استقلال بوده و اگر قرار شد بماند باید کمکش کنند ولی من فکر می‌کنم موقت است. اگر قرار شد مربی دیگری بیاورید در انتخاب سرمربی حتما این موضوع را لحاظ کنید که...» از اینجا به بعد حرف‌های فکری قابل انتشار نیست.

به این دلیل که او بدون اشاره مستقیم به یک فرد خاص، صفت‌هایی را به او نسبت داد که حتی قابل پیگیری قضایی است و می‌تواند جرم تلقی شود. همین حالا خبر رسیده قرار است کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال یک حکم محرومیت بسیار سنگین برای او در نظر بگیرد و کمیته انضباطی هم او را تا اطلاع ثانوی محروم کرده است.

البته حرف‌هایی که او زده در خیلی از رسانه‌های دیگر و به ویژه در کانال‌های تلگرامی واو به واو منتشر شده است و احتمالا همه شما هم آن را خوانده‌اید یا فیلم مصاحبه عجیب و غریب او را دیده‌اید.

به نظر می‌رسد فکری با کسی که این حرف‌ها را درباره او زده اختلافات زیادی دارد. اما دلیل نمی‌شود با چنین ادبیاتی در نشست خبری یک مسابقه فوتبال صحبت کند. کاری که فکری در این نشست انجام عبور از مرزهای اخلاقی بود و هیج توجیهی ندارد. 

به هر حال مربیان معمولا قبل از این که به نشست‌های خبری بروند آنچه را که قرار است بگویند با خودشان یا مدیر رسانه‌ای باشگاه مرور می‌کنند. حتی اگر سوال غیر مرتبطی هم پرسیده شود عرف بر این است که مربی به آن پاسخ ندهد.

اما به نظر می‌رسد او اساسا منتظر چنین فرصتی بوده است و بعد از مطرح شدن سوال توسط خبرنگار، همه آنچه را که ماه‌ها و شاید سال‌ها در ذهن داشته بر زبان جاری کرده است.

نکته بعدی این است که نسبت دادن چنین صفت‌هایی به اشخاص در قانون کشور جرم محسوب می‌شود و پیگیری قضایی دارد. نمی‌شود باور کرد که فکری از عواقب حرف‌هایش مطلع نبوده است حالا سوال این است که فکری با خودش چه فکری کرده است که بدون کوچک‌ترین هراسی آن جملات توهین آمیز را بر زبان آورده است. البته او اسمی نیاورد اما همه عالم و آدم متوجه شدند که منظور او چه کسی است. 

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار