کدخبر : 22793 تاریخ انتشار :
A

درآمدزایی ناموفق پرسپولیس از ستاره‌ها

 درآمدزایی ناموفق پرسپولیس از ستاره‌ها

باشگاه پرسپولیس در سال‌های اخیر معمولا در تابستان با بازیکنان آزادش وارد مذاکره شده است و کمتر سابقه داشته که مدیران این باشگاه با بازیکنی یک سال قبل از اتمام قراردادش تمدید قرارداد کنند.

به گزارش ورزش 360، باشگاه پرسپولیس در سال‌های اخیر معمولا در تابستان با بازیکنان آزادش وارد مذاکره شده است و کمتر سابقه داشته که مدیران این باشگاه با بازیکنی یک سال قبل از اتمام قراردادش تمدید قرارداد کنند. البته منظور هر بازیکنی نیست بلکه نفرات شاخصی است که در تابستان با پیشنهادهای گوناگونی مواجه می‌شوند. درحقیقت سیاست مدیران این باشگاه و البته درویش همواره این بوده که بازیکن در هر سطحی باشد در صورت اتمام قراردادش ترجیح می‌دهد در پرسپولیس بماند و به‌نوعی هیچ جایی غیر از این تیم برای او بهتر نیست و به خاطر همین مساله هم در تابستان با بازیکن آزاد تیمش وارد مذاکره می‌شود. 

عاملی که باعث شد پرسپولیس در تابستان امسال نفراتی چون مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی را از دست بدهد. در‌حالی‌که اگر با ترابی که فصل پیش به ادعای خود درویش پیشنهاد میلیون دلاری از کشورهای عربی داشت تمدید قرارداد می‌شد، حداقل اگر او قصد جدایی داشت، می‌توانست از کنارش درآمدزایی خوبی برای باشگاه پرسپولیس داشته باشد. در سال‌های گذشته هم بودند بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده، مهدی ترابی، علی علیپور، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و... که با اتمام قراردادشان با پرسپولیس به‌عنوان بازیکن آزاد ترانسفر شدند و این باشگاه یک ریال هم از این انتقال‌ها سود نبرد.

از معدود ترانسفرهای درآمدزا نیز می‌توان به انتقال مهدی طارمی به الغرافه قطر اشاره کرد که با اصرار برانکو اتفاق افتاد. یا فروش علیرضا بیرانوند به باشگاه آنتورپ که در زمان مدیریت رسول‌پناه رخ داد؛ هر‌چند بند فسخ 700 هزار دلاری با نظر حمیدرضا گرشاسبی و به شرط افزایش دستمزد علی بیرو در قرارداد او لحاظ شد. ناگفته نماند حسن عبدالکریم هم در همین تابستان از پرسپولیس به الوکره ترانسفر شد که البته این باشگاه هیچ برنامه‌ای برای فروش او نداشت و درواقع فشار خود بازیکن و عوامل دیگری باعث شد که حسن به لیگ ستارگان قطر برگردد و از این انتقال اجباری پرسپولیس یک میلیون و 300 هزار دلار سود برد. 

اورونوف مورد توجه تیم‌های عربستانی

بدون شک یکی از بهترین خرید‌های خارجی پرسپولیس در سال‌های اخیر اوستون اورونوف بود. بازیکنی که در آستانه پیوستن به استقلال بود که به‌خاطر برخی مسائل به مدیران پرسپولیس پیشنهاد شد و این باشگاه هم به سرعت او را در زمستان سال گذشته جذب کرد. ستاره ازبک از همان ابتدای ورودش به پرسپولیس با عملکرد خیره‌کننده خود استقلالی‌ها را از عدم جذبش حسابی پشیمان کرد. طبیعی بود با چنین عملکردی اورونوف در تابستان با پیشنهادهای خوبی مواجه شود. در همین راستا نیز یکی از تیم‌های عربستانی حاضر بود چهار میلیون دلار برای خرید او از پرسپولیس هزینه کند که این باشگاه به‌خاطر درگیر بودن با جدایی چند بازیکن شاخصش حتی این پیشنهاد را بررسی هم نکرد.

البته این فقط یکی از پیشنهادهای اورونوف بود و ایجنت ازبک او به وی اطلاع داده بود که از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی برایش پیشنهاد دارد اما چون تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس است بهتر است به آنها فکر نکند. شاید بهترین مقطع زمانی برای تمدید قرارداد اورونوف در همین تابستانی که گذشت بود، از این جهت که انتظار رفته و می‌رود که اورونوف با درخشش در لیگ نخبگان توجهات بیشتری را به خود جلب کند. اما پرداختن به این مساله با واکنش منفی مدیریت پرسپولیس مواجه شد و نظر رضا درویش همچنان این است که با بازیکن باید در زمان دیگری و شاید موعد اتمام قراردادش وارد مذاکره برای تمدید قرارداد شد. 

ایجنت ازبکستانی اورونوف اما تصمیم‌گیرنده اصلی در مورد آینده این بازیکن در پرسپولیس است. اگرچه مسئولان این باشگاه وقتی اورونوف برای دریافت طلبش در این باشگاه حضور پیدا کرد، مدعی شدند مذاکره با این بازیکن را برای تمدید قرارداد آغاز کرده‌اند اما واقعیت امر این است که ایجنت او به باشگاه پرسپولیس پیغام داده که فعلا قصد مذاکره برای تمدید قرارداد ندارند و در زمان مناسب این کار را انجام خواهند داد. در این میان درویش در تلاش است که در فیفادی پیش‌رو بتواند با اورونوف و ایجنتش نشستی داشته باشد. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار