کدخبر : 22695 تاریخ انتشار :
A

تاریخچه رویارویی‌های استقلال و السد

تاریخچه رویارویی‌های استقلال و السد

استقلال امروز از ساعت 19:30 در هفته دوم لیگ نخبگان به مصاف السد خواهد رفت.

به گزارش ورزش 360، دو تیم تا پیش از این و در رقابت‌های مختلف ده بار به‌مصاف هم رفته‌اند که از این تعداد پنج برد برای آبی‌پوشان ایرانی و تنها یک پیروزی برای قطری‌ها به ثبت رسیده است.  بدون‌شک از خاطره‌انگیز‌ترین دیدارهای دو تیم نیز می‌توان به بازی پلی‌آف مرحله گروهی در سال 2017 اشاره کرد که شاگردان منصوریان با برتری در ضربات پنالتی درحالی‌که ژاوی بازوبند کاپیتانی تیم السد را روی بازو داشت مقابل این تیم به برتری رسیده و راهی مرحله گروهی رقابت‌ها شدند. 

همچنین در دیدار یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعدی این رقابت‌ها درحالی‌که تیم شفر به‌اندازه کافی تیمی قدرتمند و مدعی نشان داده بود با افتادن فاصله بین مرحله یک‌هشتم تا یک‌چهارم و جدایی جمعی از ستارگان آبی از این تیم در آن مقطع زمانی، استقلال در تهران از حریف خود سه بر یک شکست خورد تا ضمن قبول اولین شکست خود برابر این تیم، در همین دیدار امیدهای خود برای صعود به نیمه‌نهایی را از دست بدهد. 

نکته‌جالب در این بین اینکه آخرین برد استقلالی‌ها در مصاف با السد به 18 اسفند سال 81 برمی‌گردد که این دیدار با برتری دو بر یک نماینده ایران به پایان رسید. در این دیدار السد که از به‌خدمت گرفتن روماریو، ستاره وقت تیم ملی برزیل ناامید شده بود با ریکاردو سرجیو و عبدالقادر کیتا که دو نقطه محوری این تیم محسوب می‌شدند، دربرابر بازی حساب‌شده و سرعتی استقلال ناکام ماند. سامره و رسول خطیبی گل‌های آن بازی را برای استقلال به‌ثمر رساندند و حالا پس از 22 سال هواداران آبی منتظر ششمین برد تیم خود برابر رقیب قطری‌اند. 

جدال با دومین خط حمله برتر لیگ قطر

رومن سایس، اوتاویو، عطال، کامارا، اوریبه، تورس، گونزالس، انریکه و موخیکا بازیکنان خارجی تیم السدند که درصورت اعتماد سرمربی اسپانیایی می‌توانند در دیدار امشب این تیم را برابر استقلال همراهی کنند. همچنین با بازگشت خوخی بوعلام و یوسف عطال به تمرینات، السد بدون‌مصدوم و محروم این دیدار را برگزار می‌کند. السدی‌ها هفته اول را دربرابر قهرمان آسیا در خانه این تیم با تساوی آغاز کردند و حالا برای آنکه در بین مدعیان باقی بمانند چشم به سه امتیاز دیدار امشب برابر استقلال دارند. اکرم عفیف بهترین بازیکن آسیا نیز کاپیتانی این تیم را برعهده دارد، ضمن اینکه این تیم در دیدار اخیر خود برابر الغرافه با ترکیب 1-3-2-4 به میدان رفت. السد با هفده گل زده دومین خط حمله برتر لیگ قطر را در اختیار دارد. این تیم همچنین با دریافت سیزده گل دومین خط دفاع ضعیف لیگ ‌قطر را به خود اختصاص داده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار