کدخبر : 22669 تاریخ انتشار :
A

دراگان اسکوچیچ برای انتقام به ایران بازگشته!

دراگان اسکوچیچ برای انتقام به ایران بازگشته!

تراکتور تحت هدایت دراگان اسکوچیچ با این میل هجومی صدر را به سختی پس می‌دهد و خط و نشان جدی برای سایر رقبا کشیده است.

به گزارش ورزش 360، تقابل حساس تراکتور و سپاهان درنهایت با پیروزی سرخپوشان تبریزی همراه شد و پاداش کسب این سه امتیاز صدرنشینی در رقابت‌های لیگ برتر بود. تراکتور با عملکرد خیره‌کننده در فصل جدید، خود را در جایگاه اول لیگ برتر قرارداده و بعید است با کیفیتی که ارائه می‌دهد به این زودی‌ها جایگاه خود را با تیم دیگری عوض کند. تراکتور نه‌تنها پیروز میدان شد و در صدر جدول قرار گرفت بلکه پس از مدت‌ها سپاهان را در اصفهان شکست داد و طلسم نبردن این تیم را شکست‌. 

صدرنشینی با آمار دو رقمی

تراکتور فقط صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر نیست بلکه پس از هفته ششم با گلزنی امیرحسین حسین‌زاده فعلا عنوان آقای گلی در اختیار مهاجم این تیم است. ضمن اینکه دانیال اسماعیلی‌فر و ریکاردو آلوز نیز در جدول بهترین پاسورها جای دارند. جالب است بدانیم نتایج پرگل تیم تراکتور در شش بازی اخیر باعث شده آنها ده گل را به نام خود ثبت کنند و تنها تیمی‌اند که در جدول لیگ برتر تعداد گل‌های خود را دو رقمی کرده‌اند. شاگردان اسکوچیچ در بازی‌های خارج از خانه بهتر عمل می‌کنند. آنها تاکنون در بازی مقابل مس، هوادار، خیبر و سپاهان پیروز شدند و در عوض در بازی‌های خانگی مقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن به ترتیب مساوی کرده و شکست خوردند. درواقع آنها صدرنشینی را مدیون پیروزی در هر چهار بازی خارج از خانه‌اند. تراکتور حتی در لیگ قهرمانان۲ آسیا نیز در بازی خارج از خانه مقابل الوکره قطر به پیروزی سه بر صفر رسید. شاگردان اسکوچیچ این هفته نیز در خانه میزبان «موهون باگان» هندند و در صورت پیروزی مقابل این حریف آسان طلسم نبردن‌های خانگی تراکتور در این فصل می‌شکند. این حریف برای تراکتوری‌ها سرسخت نیست. این تیم در دو هفته ابتدایی فصل جاری لیگ برتر هند با یک تساوی و یک پیروزی عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش گذاشته بود اما در هفته سوم شکست خورد و در رده ششم جدول لیگ این کشور قرار دارد. بدون شک تفاوت زیادی میان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر ایران با تیم رده ششمی هند وجود دارد. 

هجومی مثل تراکتور

تراکتور به واسطه هجومی بودن تیمش در فصل جدید تعداد گل‌های خود را دو رقمی کرده ‌است. با نگاهی به مسابقات این تیم متوجه تمایل سرمربی برای بازی هجومی می‌شوید. پیش از این نیز دراگان اسکوچیچ در تیم‌های سابق خود نشان داده عملکرد هجومی را بیشتر می‌پسندد. این بار نیز او در تراکتور ابزار لازم برای ارائه بازی هجومی در اختیار دارد و با میانه میدان قدرتمندی که ساخته است به خوبی از پس رقبا برمی‌آید. تراکتور که پیش از این آلوز را به تنهایی در میانه میدان داشت حالا با اضافه شدن ایگور پوستونسکی مکمل خوبی پیدا کرده و این دو نفر به خوبی برای تراکتور بازی‌سازی می‌کنند و نفر دیگر را پوشش می‌دهند. این باعث می‌شود تا دیگر بازیکنان با خیال راحت به عمق دفاع حریف حمله کرده و به لحاظ نفری هم به برتری برسند. این برتری نفری به تراکتور اجازه می‌دهد تا در توپ‌های برگشتی پرتعداد بوده و شانس ضدحمله را از حریفان بگیرد. از طرف دیگر قدرت بازیکنان تراکتور در پاس‌های صحیح باعث شده جابه‌جایی سریع‌تری در بین خطوط رخ داده و فرصت فکر کردن از حریف گرفته شود. تفکرات هجومی دراگان اسکوچیچ تاکنون در ترکیب تراکتور به خوبی جواب داده و همین موضوع آنها را به صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر تبدیل کرده است. 

تراکتور بخشی از موفقیت خود را مدیون امیرحسین حسین‌زاده است. بازیکنی که پیش از این توانایی‌های خود را در تیم استقلال نشان داده بود. هرچند حسین‌زاده فصل گذشته عملکرد خوبی در تراکتور نداشت اما این فصل را با قدرت بیشتری آغاز کرده و پس از گذشت شش هفته از رقابت‌های لیگ برتر با چهار گل صدرنشین گلزنان این دوره از مسابقات است. ادامه چنین روندی برای این مهاجم و تیمش قطعا تاثیر مثبتی داشته و می‌تواند آنها را در کسب جام کمک کند. با این حال تراکتور می‌توانست از این بهتر هم باشد اگر مهدی ترابی توقعات را به خوبی برآورده می‌کرد. بازیکنی که به بهانه تغییر و بهبود شرایط فوتبالش تصمیم به جدایی از تراکتور گرفت اما هنوز نتوانسته توقعات را برآورده کند. البته این بازیکن در ابتدای فصل گذشته نیز نتوانست برای پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشد و مورد انتقاد قرار گرفت اما در نیم‌فصل دوم همان بازیکن توانمند سابق شد و در قهرمانی فصل گذشته پرسپولیس تأثیر چشمگیری داشت. 

اسکوچیچ برای قهرمانی برگشته

دراگان اسکوچیچ سرمربی ناشناخته‌ای برای فوتبال ایران نبود. او سابقه پنج دوره مربیگری از سال ۲۰۱۳ به مدت ده سال در فوتبال ایران را داشت و درنهایت کار خود را در تیم ملی به پایان رساند. البته این مربی از همان سال ۹۲ که وارد فوتبال ایران شد ابراز تمایل داشت که سرمربی تیم ملی ایران شود. این فرصت ده سال بعد به او رسید. انصافا دراگان اسکوچیچ در تیم ملی خوب کار کرد و ما را به جام‌جهانی رساند اما درنهایت از سمتش برکنار و کی‌روش جانشین او شد و این تصمیم جدایی او از فوتبال ایران را دراماتیک کرد. 

اسکوچیچ فقط در تیم ملی موفق نبود بلکه پیش از این در هر دوره‌ای که تیم‌های باشگاهی ایران را هدایت کرد عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت. از این رو پس از یک فصل دوری از فوتبال ایران پرسپولیسی‌ها به سراغش رفته و قصد داشتند او را به جای گاریدو روی نیمکت تیم‌شان بنشانند اما درحالی‌که همه فکر می‌کردند اسکوچیچ به نیمکت پرسپولیس نزدیک است، ناگهان به‌عنوان سرمربی تراکتور معرفی شد و همه را غافلگیر کرد. مالک این باشگاه با حضوری پررنگ و درخشان در فصل نقل و انتقالات تمام ابزار را برای موفقیت او فراهم کرد و از آنجا که این مربی نیز سیری‌ناپذیر و تشنه موفقیت است فعلا از پس همه ستارگانش برآمده و تیمی درخشان روانه مسابقات کرده است. سابقه اسکوچیچ نشان می‌دهد برای او فرقی نمی‌کند هدایت چه تیمی را برعهده دارد، زیرا کارش را به درستی انجام می‌دهد. در دوره‌ای که ملوان را هدایت می‌کرد بیشترین امتیاز این تیم در تاریخ لیگ برتر را به دست آورد، در صنعت نفت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و از همان جا به تیم ملی رسید و حتی به همراه تیم خونه‌به‌خونه به فینال جام حذفی رسید. این نشان می‌دهد اسکوچیچ مربی زیاده‌خواهی است و به همین دلیل می‌تواند تراکتور را به سوی سکوهای بلندتر ارتقا دهد. 

سیری ناپذیری این مربی در کنار ‌انگیزه‌هایی که برای به اثبات رساندن توانمندی‌های خود به برخی مسئولان فوتبال ایران دارد، برگ برنده تراکتور برای قهرمانی در لیگ برتر است. او در همین شش هفته بهترین فصل تراکتور را رقم زده است. با نگاهی آماری به نتایج این تیم طی فصول گذشته مشخص است که این بار عملکردی متفاوت داشته‌اند. تیم تراکتور در فصل جاری در پنج هفته ابتدایی در جایگاه دوم بود و در هفته ششم به صدر جدول رسید، درحالی‌که فصل گذشته پس از چند هفته اتلاف وقت در انتهای جدول در هفته ششم در جایگاه چهارم قرار گرفت. در فصل بیست‌ودوم نیز آنها شرایط خوبی نداشتند و پله پله خود را تا هفته ششم به جایگاه ششم رساندند. فصل بیست‌ویکم اوج ناکامی‌های تراکتور بود؛ چراکه پس از شش هفته به جایگاهی بهتر از دهم نرسید. فصل بیستم نیز برای تراکتوری‌ها تفاوت چندانی نداشت و آنها پس از گذشت هفته ششم همچنان در نیمه پایینی جدول بودند. از این رو به نظر می‌رسد با توجه به نتایج تراکتور و جایگاهی که به دست آورده، فصلی متفاوت از سال‌های گذشته پیش روی آنهاست؛ چراکه در قامت یک مدعی ظاهر شده‌اند. 

منبع فرهیخنگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار