کدخبر : 22637 تاریخ انتشار :
A

استقلال - السد؛ خطر در کمین جواد نکونام

استقلال - السد؛ خطر در کمین جواد نکونام

استقلال در دومین بازی مرحله گروهی لیگ نخبگان راهی قطر شده تا با السد دیدار کند.

به گزارش ورزش 360، این دو تیم سابقه 10 رویارویی برابر هم در رقابتهای آسیایی را دارند: 2 بازی در جام باشگاه‌ها، 2 بازی در جام در جام و 3 بازی در مرحله گروهی، 2 بازی در یک‌چهارم و یک بازی در پلی‌آف لیگ قهرمانان.

 نیمی از این 10 مصاف برنده نداشته و مساوی شده است. در نیم دیگر، استقلال 4 بار برنده شده و السد یک برد دارد. به میزبانی السد و در قطر، استقلال یک بار برنده شده و 3 رویارویی دیگر بدون برنده بوده است. کارنامه استقلال برابر السد چنین است: 4 برد، 5 مساوی (شامل یک برد در ضربات پنالتی)، یک باخت، 13 گل زده، 10 گل خورده، 3 کلین‌شیت و تنها یک بازی گل نزدن. جالب اینکه تنها شکست استقلال برابر السد و تنها دیداری که آبی‌ها دروازه این رقیب را باز نکرده‌اند، در تهران بوده است.

1 و 2- پلی‌آف مرحله گروهی جام باشگاه‌ها

سومین حضور استقلال در بازیهای آسیایی، با رویارویی برابر السد آغاز شد. در همین فصل بود که آبی ها برای دومین بار قهرمان آسیا شدند. بازی رفت برای ورود به مرحله گروهی در قطر برگزار شد و یک یک مساوی شد. برای استقلال، صمد مرفاوی دقیقه 3 گل زد و 25 دقیقه بعد، مجید نامجومطلق برای السد گلزنی کرد. در بازی برگشت که به میزبانی استقلال و در ورزشگاه آزادی برگزار شد، تیم پورحیدری با گل دقیقه 86 صمد مرفاوی، مهمانش را شکست داد.

3 و 4- یک‌هشتم جام در جام 

هشمین حضور استقلال در بازیهای آسیایی، مربوط بود به جام در جام این بازیها. این بار استقلال و السد در یک‌هشتم نهایی برابر هم قرار گرفتند. بازی رفت را استقلال با گل دقیقه 71 علی سامره در دوحه برد. در بازی برگشت هم آبی‌ها برنده شدند. فرزاد مجیدی دقیقه 12 و علیرضا نیکبخت دقیقه 23 گل زدند و السد تنها توانست یکی از گلها را پاسخ بدهد.

5- مرحله گروهی لیگ قهرمانان 

بازیهای گروهی با حضور استقلال، السد، العین و الهلال به صورت متمرکز در امارات برگزار شد. استقلال در اولین گام به مصاف السد رفت و 2 یک برنده شد. علی سامره و رسول خطیبی گلهای تیم کخ را زدند.

6 و 7- مرحله گروهی لیگ قهرمانان 

استقلال و السد در لیگ قهرمانان فصل 2011 در یک گروه قرار گرفتند. اولین بازی دو تیم برابر هم بود که بدون برنده تمام شد. استقلال با گل دقیقه 27 فرهاد مجیدی از مهمان جلو افتاد ولی 2 دقیقه مانده به پایان گل مساوی را دریافت کرد. بازی برگشت در دوحه هم برنده نداشت. استقلال با بریس فرهاد مجیدی در دقایق 6 و 37 از میزبان جلو افتاد ولی السد کامبک زد و با زدن 2 گل در نیمه دوم، بازی را مساوی کرد.

8- پلی‌آف لیگ قهرمانان

السد و استقلال برای رسیدن به مرحله گروهی و ورود به لیگ قهرمانان، در پلی‌آف برابر هم قرار گرفتند. دیداری که در حضور 75 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد. این بازی در پایان 120 دقیقه، گلی نداشت و کار تعیین برنده به پنالتی کشیده شد. 

ضربات کاوه رضایی، علی قربانی، فرشید اسماعیلی و خسرو حیدری گل شد ولی پنالتی امید ابراهیمی از دست رفت. در سمت مقابل اما السد 3 ضربه‌اش را گل کرد و با درخشش مهدی رحمتی، تیمِ منصوریان از این مرحله صعود کرد.

9 و 10- یک‌چهارم لیگ قهرمانان

استقلال و السد در فصل 2018 و پس از صعود از مرحله گروهی و اولین دور بازیهای حذفی در یک‌چهارم به هم رسیدند. بازی رفت به میزبانی استقلال برگزار شد و السد توانست برای اولین بار، آبی‌ها را در خانه‌شان شکست بدهد. استقلال با گل به خودی از مهمانش جلو افتاد ولی تیم قطری در نیمه دوم کامبک زد و 3 بار دروازه رحمتی را باز کرد که 2 گل اول در 4 دقیقه زده شد. در بازی برگشت، السد گل اول را زد ولی استقلال با 2 گل روح‌الله باقری و مرتضی تبریزی جلو افتاد و درحالیکه با زدن یک گل دیگر، نتیجه بازی رفت تکرار می‌شد، اشتباه مرگبار روزبه چشمی و اخراجش، همه چیز را خراب کرد. السد دقیقه 2+90 با یک پنالتی بازی را مساوی کرد و راهی مرحله بعد شد. 

 

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار