کدخبر : 22515 تاریخ انتشار :
A

آنالیز گاریدو استقلال را فلج کرد

آنالیز گاریدو استقلال را فلج کرد

کارشناس فوتبال گفت: دربی تقابل دو فلسفه متفاوت فوتبال بود، یک فلسفه اینکه خودش را با حداقل ضربه به دروازه حریف برساند و فلسفه دیگر بازیسازی از خط دفاعی و مالکیت توپ بود.

به گزارش ورزش 360، دربی 104 با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. درخصوص این مسابقه با فرشید طالبی از مربیان و کارشناس جوان فوتبال کشور گپ و گفتی در مورد این بازی داشتیم تا ببینیم نظر یک کارشناس در خصوص این بازی چیست.صحبت های طالبی را در زیر می خوانید:

*دربی؛ تقابل دو فلسفه متفاوت فوتبال بوددربی تقابل دو فلسفه متفاوت فوتبال بود، یک فلسفه اینکه خودش را با حداقل ضربه به دروازه حریف برساند و فلسفه دیگر بازیسازی از خط دفاعی و مالکیت توپ بود. پرسپولیس به دنبال بازیسازی بود و با استفاده ازهافبک های طراح و خلاق خودش نبض و کنترل بازی را در دست گرفت. هافبک های استقلال بیشتر تخریبگر و جنگنده بودند. در نیمه دوم هم هرچه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم احساس می شد این بازی مساوی تمام شود. نیمه اول دربی فوتبالی تر بود.در نیمه دوم با حضور بازیکنانی که بازهم خلاقیت داشتند پرسپولیس استفاده بهینه را انجام داد. سعید مهری در توپ دزدی خیلی خوب است. در نهایت تاکتیک پرسپولیس به استقلال کاملا چربید و پیروز شد.

*سیمئونه حرف های زیاد در لالیگا داردنمی توان به فلسفه فوتبال مربیان ایراد گرفت همانطوریکه سیمئونه با اتلتیکو مادرید  حرف های زیادی برای گفتن در لالیگا و فوتبال اسپانیا و اروپا دارد، فوتبال مبنی بر جنگندگی و درگیری، فلسفه فوتبال نکونام هم همین گونه است. در دربی فلسفه فوتبال گاریدو بر نکونام چربید.  *با آنالیز گاریدو استقلال فلج شدبه جز تاکتیک ، گاریدو در زمینه آنالیز هم نسبت به نکونام بهتر عمل کرد. برای مصداق حرفم به این نکته اشاره می کنم. رامین رضائیان در 4 بازی استقلال جز فعال ترین بازیکنان این تیم بود اما در دربی کمترین توپ به رضائیان رسید! گاریدو با آنالیز خوبش سمت راست استقلال را با وحید امیری و محمدی به خوبی مهار کرد و استقلال فلج شد. با مهار رضائیان استقلال دچار چالش شد. این براساس آنالیز خوب گاریدو و طراحی تمرین تیم صورت گرفت. گاریدو نشان داد درک بسیار خوبی از بازیکنانش هم دارد.

*ظاهرا در استقلال لجبازی به جای آرامش حاکم شده!نمی دانیم در باشگاه بزرگ استقلال چه می گذرد. نکونام تجارب زیادی در سطح اول فوتبال اروپا دارد و به خوبی به فوتبال واقف است. اما به نظرم یک تیم برای موفقیت نیاز به آرامش دارد. از ابعاد مهم حرفه ای بودن آرامش داشتن است.  آرامش باید از مدیریت به سرمربی و به بازیکنان منتقل شود اما این فرآیند را در استقلال نمی بینیم. فعل و انفعالات باشگاه استقلال لوث شده است! عدم وجود قدرت یا شاید فرآیند لجبازی و... را در استقلال شاهدیم در چنین وضعیتی دود این آتش فقط به چشم هواداران دلسوز و عاشق استقلال می رود. هواداری که نمی داند در باشگاه چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در این میان نقش پیشکسوتان می تواند خیلی مهم و تاثیرگذار باشد. پیشکسوتانی که سال ها در تیم های بزرگ بازی کرده اند و می دانند عوامل موفقیت یک تیم چیست.

*هوادار خسته استقلال از حواشی تکراری!در مورد این حواشی حرف های من کاملا کلیشه ای است! این اتفاقات در فوتبال روز دنیا تعریف نشده است. اینکه باشگاه بیانیه بدهد و کادرفنی واکنشی نسبت به آن نشان بدهد و... به نظرم مشکلات استقلال از فصل گذشته به این فصل منتقل شده  و ظاهرا مدیران باشگاه اسکنی از مشکلات فصل گذشته انجام نداده اند. ضمن اینکه در فوتبال باخت همه مشکلات را سرریز می کند. هواداران هم از این اتفاقات و مشکلات خسته شده اند فصل گذشته هم استقلال درگیر همین مسایل و مشکلات بود که به این فصل منتقل شده است.

 

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار