کدخبر : 22422 تاریخ انتشار :
A

تضادهای سپاهان و فدراسیون

تضادهای سپاهان و فدراسیون

نگرانی نسبت به حضور دوباره پیرمرد اصفهانی در ورزشگاه وجود دارد.

به گزارش ورزش 360، اخیرا باشگاه سپاهان در پرونده شکایت از فدراسیون فوتبال به دادگاه حکمیت ورزش پیروز شد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سال گذشته باشگاه سپاهان را به دلیل عدم رعایت سقف قرارداد به ۴۰ میلیارد جریمه نقدی و کسر ۴ امتیاز محکوم کرد که پس از مدتی با رأی کمیته استیناف این جریمه به ۳۳ میلیارد تومان کاهش یافت و امتیازات کسر شده را نیز بخشیدند ولی مبلغ جریمه به اصفهانی‌ها بازنگشت. به همین دلیل آنها که از شرایط موجود ناراضی بوده و از طریق مراجع داخلی به نتیجه نرسیدند شکایت خود را به دادگاه CAS بردند. حالا پس از گذشت یک سال از آن زمان دادگاه CAS رأی خود را صادر کرده و فدراسیون فوتبال علاوه‌بر عودت جریمه ۳۳ میلیارد تومانی باشگاه سپاهان باید بخش زیادی از هزینه دادرسی را نیز پرداخت کند. 

در چنین شرایطی باشگاه سپاهان به دلیل حضور نصرالله گرگزن، هوادار سپاهان در دیدار مقابل ملوان که ۱۰ سال از حضور در تمام ورزشگاه‌ها محروم شده بود با جریمه مالی سنگین و محرومیت ۷۵ درصدی تماشاگرانش روبه‌رو شد. سپاهانی‌ها همین حالا نیز نسبت به این شرایط موضع گرفته‌اند. در‌حالی‌که ورود و خروج تماشاگران در بازی‌های لیگ برتر ایران برعهده باشگاه‌ها نیست و به‌نوعی نیروی انتظامی این مسئولیت را برعهده دارد؛ باشگاه سپاهان عملا دخالتی در ورود و خروج این هوادار نداشت. این‌طور که شنیدیم سپاهانی‌ها پیش از شروع مسابقات لیگ برتر فصل جدید با این هوادار صحبت کرده و از او خواستند به‌خاطر سپاهان هم که شده از حضور در ورزشگاه اجتناب کند و به حکم صادره احترام بگذارد، اما این هوادار محروم بدون توجه به درخواست باشگاه به شکل خودجوش وارد ورزشگاه شد. حتی شنیدیم برخی از لیدرها متوجه حضور او شده و به مسئولان مربوطه اطلاع دادند اما پیگیری‌های لازم صورت نگرفت تا درنهایت دود این بی‌توجهی در چشم باشگاه سپاهان برود. حالا هم سپاهانی‌ها این نگرانی را دارند که در آینده همچون بازی مقابل ملوان نتوانند از حضور او ممانعت به عمل آورند به همین دلیل موضوع را به فدراسیون فوتبال ارجاع داده و با اشاره به اینکه ورود و خروج تماشاگران برعهده باشگاه سپاهان نیست و مرجع دیگری مسئولیت آن را برعهده دارد، خواهان راهنمایی این فدراسیون درخصوص جلوگیری از حضور این هوادار شدند.

ظاهرا یکی از مسئولان از آنها خواسته این هوادار را به هیأت فوتبال ببرند و در طول بازی او را زیر نظر داشته باشند اما از آنجا که در روز بازی هیأت فوتبال اصفهان و مسئولان باشگاه مشغله زیادی دارند امکان اینکه وی را در هیأت فوتبال به شکل تحت‌الحفظ نگه دارند، وجود ندارد. از طرفی به لحاظ قانونی در صورتی که فرد خود مایل به حضور در هیأت فوتبال نباشد امکان اینکه او را به اجبار در این مکان نگه دارند، وجود ندارد.   این اما تنها مشکل سپاهانی‌ها نیست که هنوز موفق به حل آن نشدند، بلکه محرومیت آنها از حضور ۷۵ درصدی هواداران‌شان نیز معضل تازه‌ای است که با آن روبه‌رویند. برخلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته در فوتبال ما نه‌تنها ورزشگاه مناسبی در اختیار نداریم، بلکه در کنار همه ضعف‌های زیرساختی امکان بلیت فروشی با صندلی مشخص و جایگاه از پیش تعیین شده نیز وجود ندارد. از این رو حتی اگر باشگاهی تنها ۲۵ درصد از سکوهای ورزشگاه خود را به فروش برساند باز هم امکان ممانعت از ورود تعداد بیشتر ممکن نیست. بارها در ورزشگاه آزادی و حتی ورزشگاه یادگار امام تبریز و بعضا در دیگر ورزشگاه‌های کشور شاهد بودیم که حتی بیش از ظرفیت استادیوم هوادار به داخل ورزشگاه راه پیدا کرده و با وجود بلیت فروشی به تعداد محدود اما ممانعتی از حضور هواداران به عمل نیامده است. 

حالا نیز باز هم با استناد به آنکه‌ مسئولیت ورود و خروج هواداران به ورزشگاه برعهده باشگاه‌ها نیست و باشگاه سپاهان نمی‌تواند با توجه به حضور نیروهای امنیتی در این خصوص دخالت کند، اگر باز هم تعدادی هوادار اضافه بر تعداد مشخص وارد استادیوم شوند، این خطا متوجه باشگاه بوده و ممکن است با محرومیت روبه‌رو شود. این موضوع باعث نگرانی مسئولان سپاهان شده و با فدراسیون فوتبال طرح مسأله کرده اما به نتیجه نرسیده‌ و جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌اند. به این ترتیب با توجه به شکایت اخیر باشگاه سپاهان از فدراسیون فوتبال در دادگاه CAS و پیروزی سپاهانی‌ها مقابل فدراسیون، بعید است تعامل خوبی بین طرفین صورت گیرد و فدراسیون درخصوص اشکال‌های موجود در ورود و خروج تماشاگران این باشگاه مماشات کرده و با آنها راه بیاید. به این ترتیب در کنار تمام حساسیت‌های بازی سپاهان و تراکتور مشکلات اینچنینی نیز ذهن مسئولان این باشگاه را درگیر کرده است و شرایط را بحرانی‌تر می‌کند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار