کدخبر : 22421 تاریخ انتشار :
A

چند خطی برای جواد نکونام

چند خطی برای جواد نکونام

جواد نکونام و استقلال به بن بستی رسیده‌اند که تنها راه چاره‌اش جدایی است؛ هرچه این جدایی زودتر رقم بخورد، برای هر دو طرف بهتر است.

به گزارش ورزش 360، جواد نکونام از ابتدای فصل گذشته به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. در آن زمان او انتخاب اکثر هواداران تیم استقلال بود و اتفاقا به خاطر ماجرای ممنوع الکاری او، حجت کریمی چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشت ولی درنهایت جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. از همان روزهای ابتدایی مشخص بود استقلال و نکونام قرار است روزهای پرچالشی را داشته باشند.

مدتی بعد از انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال، حجت کریمی از کار برکنار شد تا علی خطیر جانشین او شود. روزهای پرچالش استقلال، جواد نکونام و علی خطیر کنار هم آغاز شد. نکونام در استقلال خوب شروع کرد و خوب هم ادامه داد. البته او در مقطعی با چند مساوی باعث شد مدیران استقلال به فکر برکناری او باشند و حتی نامه‌ای منتشر شد که علی خطیر امضای اعضای هیات مدیره را برای برکناری جواد نکونام گرفته است.

هرچه بود استقلال تا اواخر فصل در صدر قرار داشت ولی در هفته‌های پایانی وقتی دو تیم استقلال و پرسپولیس خصوصی شدند، علی خطیر ناگهان برکنار شد تا جواد نکونام به خواسته خود برسد و فرشید سمیعی جای او را گرفت. استقلال اما در هفته‌های پایانی مقابل نساجی امتیاز از دست داد تا پرسپولیس با اوسمار ویرا قهرمان لیگ برتر شود و استقلال هم عنوان شایسته ترین نایب قهرمان تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را از آن خودش کرد.

با وجود اینکه جواد نکونام 67 امتیاز گرفت ولی قهرمان نشد و همین موضوع باعث ایجاد تردیدهایی شد. عده‌ای از مدیران استقلال اعتقاد داشتند باید یک سرمربی خارجی استخدام کنند ولی عده دیگری بر این باور بودند دلیلی برای برکناری جواد نکونام وجود ندارد. درنهایت جواد نکونام ماندگار شد و استقلال یک نقل و انتقالات بی‌نظیر را پشت سر گذاشت و سرمربی استقلال به هر بازیکنی که می‌خواست رسید.

علاوه بر آن اردوی خوب خارجی هم چاشنی کار شد تا همه انتظار کسب عنوان قهرمانی را از جواد نکونام داشته باشند. نکونام فصل را با استقلال خوب شروع کرد ولی هرچه گذشت، هم تیمش بدتر شد، هم خودش بیش از گذشته دچار حواشی شد و حالا استقلال و جواد نکونام به نقطه‌ای رسیده‌اند که بدون شک جدایی بهترین راه حل ممکن است.

چند هفته پیش وقتی مدیران استقلال در تلاش بودند جواد نکونام را برکنار کنند، درنهایت به این نتیجه رسیدند او ماندگار شود و اتفاقا نکونام مقابل الغرافه به یک پیروزی مهم هم رسید ولی بعد از آن تساوی مقابل نساجی و شکست برابر پرسپولیس باعث شده اکثر هواداران استقلال خواهان برکناری جواد نکونام و استخدام یک سرمربی معبتر خارجی باشند.

واقعیت ماجرا این است استقلال فصل گذشته با جواد نکونام خوب بازی نمی‌کرد ولی چون امتیاز می‌گرفت، هواداران گلایه نمی‌کردند ولی این فصل استقلال نه خوب بازی می‌کند و نه خوب نتیجه نمی‌گیرد. علاوه بر جواد نکونام که پیش از با حجت کریمی و علی خطیر دچار مشکلاتی شده بود، این بار با فرشید سمیعی و مدیران هلدینگ خلیج فارس هم به مشکل خورده است!

حواشی در استقلال بسیار زیاد است و برای آنکه بدانیم چرا، باید به جواد نکونام نگاه کنیم؛ او خودش باعث ایجاد بسیاری از حواشی است و معمولا با مصاحبه‌های عجیب و غریب خودش به حواشی دامن می‌زند. البته نباید از مدیریت ضعیف باشگاه استقلال هم به سادگی گذشت. فرشید سمیعی نشان داده یک فرد کاملا بی‌تجربه و ناتوان در مدیریت باشگاه استقلال است.

فرشید سمیعی در این مدت با انتخاب‌های عجیب و غریب و سکوت‌های بی‌دلیل خود، حواشی جدیدی را برای استقلال ایجاد کرده است. در آخرین مورد او به شکلی عجیب داوود حق دوست که فقط یک سال نیمکت نشین استقلال بوده را به عنوان مشاور خودش انتخاب کرد و از او به نام پیشکسوت استقلال (!) نام برد. بازیکنی که یک سال روی نیمکت استقلال نشسته و بازیکن تعویضی بوده، چطور پیشکسوت باشگاه می‌شود؟

از بحث مدیریتی بگذریم؛ در این مطلب صحبت‌مان راجع به جواد نکونام است. او همیشه گفته عاشق استقلال و هواداران این تیم است. اگر واقعا چنین باشد و او عاشق استقلال باشد، باید همین امشب برود. هواداران استقلال، جواد نکونام را نمی‌خواهند و پرواضح است استقلال با جواد نکونام به بن بست رسیده؛ هم در امتیازگیری، هم در ارائه بازی‌های خوب.

جواد نکونام در فصل اول حضورش در استقلال خوب نتیجه گرفت ولی بدشانس بود که قهرمان نشد. در آن روزهایی که کمتر کسی قبول می‌کرد هدایت استقلال را به عهده بگیرد، او آمد و با تیم کم ستاره خود نتایج مناسبی گرفت. ولی حالا وقتی استقلال تا دندان مسلح شده و همه چیز برای نتیجه گرفتن مهیا بود، جواد نکونام خوب کار نکرده و استقلال با او در حال عقب‌گرد است.

بدون شک همیشه ماندن به هر قیمتی و تحت هر شرایطی گزینه خوبی نیست و گاهی باید رفت، شاید رفتن یک معامله برد - برد باشد.

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار