کدخبر : 22247 تاریخ انتشار :
A

6+2 بازیکن استقلال و پرسپولیس با سابقه گلزنی در دربی

6+2 بازیکن استقلال و پرسپولیس با سابقه گلزنی در دربی

گل زدن در دربی، مزه دیگری دارد؛ موتیف گفتاری آنهایی که در رویارویی استقلال و پرسپولیس موفق به باز کردن دروازه شده‌اند، چنین جمله‌ای است.

به گزارش ورزش 360، گل زدن در این بازی، می‌تواند یک بازیکن را تبدیل به بت هواداران کند. دربی 104، 8 بازیکن با سابقه زدن گل در این رویارویی را دارد.

* پرسپولیس

  6 بازیکن فعلی پرسپولیس سابقه زدن گل در دربی را دارند. آنها درمجموع 13 گل وارد دروازه استقلال کرده‌اند.

  علی علیپور: یکی از بهترین گلزنان دربی است با زدن 4 گل به استقلال. گل اول او در دربی برگشت لیگ 14 زده شد و 2 امتیازی بود. گل دوم را در دربی رفت لیگ 17 و از روی نقطه پنالتی زد که بازهم 2 امتیازی بود. گل سومش در بازی برگشت لیگ نوزدهم بود که با تساوی 2 بر 2 تمام شد و یک امتیازی بود. آخرین گلش را در نیمه‌نهایی جام حذفی زد که استقلال در ضربات پنالتی برنده‌اش شد.

  امید عالیشاه: سابقه زدن 3 گل را در دربی دارد. گل اولش را در دربی رفت لیگ چهاردهم زد که 2 امتیازی بود. گل دوم عالیشاه، گلی بود که در فینال جام حذفی زد و مساوی را به برد قرمزها تبدیل کرد. آخرین گل عالیشاه هم در دربی رفت فصل قبل بود. در دربی نیمه‌نهایی جام حذفی، عالیشاه تنها بازیکن پرسپولیس بود که پنالتی‌اش را گل کرد.

  عیسی آل کثیر: 2 بار در دربی گل زده و هر 2 بار هم گلش، تنها گل بازی و 2 امتیازی بود. گل اولش در دربی برگشت لیگ بیستم و گل دومش در بازی برگشت لیگ بیست و دوم زده شد. او در دربی یک‌چهارم جام حذفی، پنالتی‌اش را با اختلاف به بالای دروازه فرستاد.

  گئورگی گولسیانی: مدافع گرج، 2 گل در دربی زده و هر 2 گل را در یک بازی. دربی رفت لیگ بیست و دوم با بریس او برای قرمزها، به تساوی 2 بر 2 انجامید.

  وحید امیری: یک گل در دربی زده است. رویارویی رفت لیگ بیستم با تساوی 2 بر 2 تمام شد که امیری، گل دوم تیمش را زد.

  سروش رفیعی: اولین گل دربی برگشت لیگ شانزدهم را رفیعی در همان دقایق ابتدایی زد. دیداری که البته به سود پرسپولیس تمام شد.

* استقلال

  در لیست فعلی استقلال تنها 2 بازیکن سابقه زدن گل در دربی را دارند و هر دو هم مدافع هستند که البته یکی از آنها یعنی چشمی، به دلیل محرومیت، دربی پیش رو را از دست داده است.

  روزبه چشمی: زننده گل اول استقلال در دربی رفت لیگ بیست و دوم بود که درنهایت با تساوی 2 بر 2 تمام شد. 

  محمدحسین مرادمند: در فینال جام حذفی، گل زد و استقلال با این گل، بازی را مساوی کرد و به وقت اضافه کشاند. درنهایت پرسپولیس، برنده و قهرمان شد.

* ویژه

  2 چهره ویژه در دربی 104 حاضر هستند: رامین رضاییان و حسین حسینی. رضاییان، سابقه زدن گل در دربی را دارد وقتی بازیکن پرسپولیس بود و دروازه رحمتی و استقلال را در بازی برگشت لیگ پانزدهم باز کرد. حسینی هم سابقه زدن گل در دربی را به عنوان تنها بازیکنی که در تاریخ این بازی، گل به خودی زده، دارد.

* گل زدن جز در دربی

  در ترکیب پرسپولیس، نفراتی حضور دارند که دروازه استقلال را باز کرده‌اند ولی این گل در دربی نبوده است. محمدحسین کنعانی‌زادگان (ملوان)، فرشاد احمدزاده (تراکتور)، یاسین سلمانی (سپاهان)، فرشاد فرجی (راه‌آهن) از این دست بازیکنان هستند. وحید امیری (نفت)، سروش رفیعی (فولاد و سپاهان)، گئورگی گولسیانی (سپاهان و ذوب‌آهن) هم جز در دربی، با پیراهن تیمهای دیگر هم به استقلال گل زده‌اند.

  در سمت استقلال، آرمان رمضانی (سایپا)، آرمین سهرابیان (گل‌گهر) و مهرداد محمدی (راه‌آهن) موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس در دیداری جز دربی شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار