کدخبر : 22149 تاریخ انتشار :
A

۱۰ نکته دانستنی از مسابقه استقلال - نساجی

۱۰ نکته دانستنی از مسابقه استقلال - نساجی

دیدار استقلال و نساجی کم حاشیه و جنجال نداشت.

به گزارش ورزش 360، استقلال در دیداری حیثیتی برابر نساجی در ورزشگاه وطنی به تساوی 2-2 رسید.به همین بهانه مروری داریم بر رکوردها و آمار و ارقام این مسابقه مه خواندن آنها خالی از لطف نیست.

یک: چه اتفاقی شیرین‌تر از بازگشت کوین یامگا؟ بعد از حدود نه‌ماه و آن اتفاق لعنتی، یامگا به فوتبال برگشت البته نه به خانه بلکه مقابل خانواده. چرا؟ چون در استقلال عده‌ای از مرام و معرفت بویی نبرده‌‌اند. گل او به استقلال برایش دراماتیک بود و روز تراژیکی را به استقلالی ها داد.

دو: استقلال بعد از یک نمایش نسبتا خوب مقابل الغرافه دوباره به لیگ برگشت. بعد از بازی دوشنبه نوشتیم این تغییر شیفت از آسیا به لیگ یا برعکس، برای بازیکنان ایرانی خیلی جا نیافتاده. بخشی از  ریپ زدن استقلال در قائمشهر ناشی از همین عدم تغییر ذهنیت است.

سه: نکونام با همان سیستم ۳-۶-۱ بازی قبل تیمش را به زمین فرستاد ، سیستمی که در حمله ۳-۴-۳ می شود و در دفاع ۵-۴-۱. تنها تغییر استقلال اجباری بود، مصدومیت بلانکو شانس بازی را به نسخه خیلی ضعیفترش یعنی آرمان رمضانی داد.

چهار: ساکت الهامی در این سالها نیشی نبوده که به استقلال نزده باشد. دو قهرمانی حذفی را با تراکتور و نساجی از این تیم گرفت. سال گذشته هم پای جام را از خانه آبیها قطع کرد و روز جمعه هم در یک نبرد حیثیتی بازی را به آبیها نباخت.

پنج: بازی رور جمعه یک جنگ پنهان بین نیمکت و مدیریت استقلال با مدیریت سابق این باشگاه بود. مدیری که با ناجوانمردانه‌ترین حالت ممکن در حالی که تیمش صدرجدول بود علیه‌اش کودتا شد تا استقلال به نامادری سپرده شود. حالا به نظز می رسد فقط دکتر خطیر است که در عرض کمتر از سه روز چهار بازیکن خارجی برای نساجس می‌خرد، وی‌ای‌آر را با فشار به فدراسیون به قائمشهر می‌برد و جواب بی‌مهری استقلال در قبال یامگا را با معرفت پاسخ می‌دهد. 

شش: رامین رضاییان بهترین و مؤثرترین بازیکن استقلال در این پنج بازی ابتدای فصل بوده که روی شش گل این تیم تأثیر مستقیم داشته اما مشکل بزرگ رامین ضعفش در کارهای دفاعی است، گل دوم نساجی را ببینید متوجه می‌شوید رضاییان چه دره‌ای را پر کرده تا نساجی چی ها گلشان آفساید نشود. این مورد را باید نکونام برای بازی با پرسپولیس که بهترین وینگر چپ لیگ( اورونوف اگر به بازی برسد ) را دارد حل کند.

هفت: چهار بازی پنج امتیاز و همچنان رویافروشی جوادنکونام. نه به آن بی‌نمکی فصل قبل که اگر کسی قهرمانی می‌خواست به خیانت علیه استقلال محکوم می‌شد و نه به این شوری امسال که از سر استیصال مدام قول قهرمانی می‌دهد. همه اینها به عدم اعتماد بین مدیریت و کادرفنی استقلال برمی‌گردد که هیچ کدام دیگری را قبول ندارند ولی سعی می‌کنند ظاهر را حفظ کنند.

هشت: اخراج روزبه چشمی ضربه بزرگی از نظر روحی و وزنی  به استقلال بود. رهبر خط دفاعی آبیها دربی را از دست داد تا احتمالا مرادمند جانشین او شود. حضور مرادمند ، سیلوا و فلاح یعنی عقب بازی کردن احتمالی استقلال در دربی که شاید برای آنها به یک توفیق اجباری تبدیل شود، بارها نوشتیم که نکونام باید شبیه خودش بازی کند تا نتیجه بگیرد. 

نه: اینکه چرا استقلال همه سبد خریدش را در نقل و انتقالات به خط دفاع و هافبک اختصاص داد سؤالیست که باید مدیران این باشگاه و جوادنکونام پاسخ دهند. این بی‌تدبیری باعث شد تا استقلال فقط دو مهاجم تخصصی در نوک حمله با خصوصیات مشابه  داشته باشد . واقعا حضور این‌همه مدافع در اسکواد استقلال لازم بود که نکونام، در دقایق پایانی مرادمند را به خط حمله بفرستد؟

ده: با گذشت بیش از یک ماه از شروع فصل همچنان سطح آمادگی برخی بازیکنان استقلال در حد ایده‌آل نیست. در تمرینات این تیم چه می‌گذرد که هم تعداد مصدومان این تیم زیاد شده و هم تعدادی بازیکن هنوز به مرز آمادگی نرسیده‌اند؟ آقای سمیعی کجایی؟ آقای شهریاری تو کجایی؟ آقای نکونام تو که هستی پاسخ بده!

 

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار