کدخبر : 22131 تاریخ انتشار :
A

مهم‌ترین اتفاقات هفته پنجم لیگ برتر

مهم‌ترین اتفاقات هفته پنجم لیگ برتر

پرسپولیس در هفته پنجم موفق‌ترین مدعی قهرمانی بود اگرچه برتری تراکتور هم نتیجه خوبی برای نماینده تبریز بود.

به گزارش ورزش 360، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران بازگشت تیم‌های استقلال و پرسپولیس را به همراه داشت که دیدارهای هفته چهارم خود را به دلیل حضور در لیگ نخبگان آسیا از دست داده بودند تا بخش مهمی از حواشی این هفته را به خود اختصاص دهند.

نساجی - استقلال

استقلال در روزی برابر نساجی به تساوی ۲ بر ۲ قناعت کرد که از لحظه ورود به ورزشگاه وطنی قائمشهر به بلند بودن چمن ورزشگاه معترض شد.حضور کوین یامگا در ترکیب نساجی بسیار مهم بود، بازیکنی که سرمربی استقلال او را نخواست، این حضور به خصوص بعد از گلزنی یامگا از روی نقطه پنالتی جالب‌تر شد. محمد عباس زاده که از سوی سرمربی نساجی در اختیار باشگاه بود در ورزشگاه حاضر شد تا طرفداران تیم مازندرانی، کاپیتان تیم‌شان را تشویق کنند. 

شادی حامد پاکدل هم بعد از گل دوم نساجی که عدد ۶ متعلق به هواداران پرسپولیس را با انگشتان خود نشان داد اعتراض هواداران نساجی را به دنبال داشت و آنها در فضای مجازی اعلام کردند نساجی پایگاه دوم هیچ تیمی نیست.  

تصمیمات تیم داوری در این بازی بسیار مورد اعتراض بود و هجوم مربیان و بازیکنان دو تیم به خصوص استقلال برای بازبینی صحنه‌ها از سوی VAR موجب شد تا در مجموع این دیدار در مجموع دو نیمه نزدیک به ۲۰ دقیقه وقت اضافه داشته باشد و جالب اینکه کارشناسان داوری اعلام کردند علی صفایی به اشتباه برای استقلال پنالتی گرفته، گل سالم آبی پوشان به غلط آفساید اعلام شد و اخراج روزبه چشمی که بابت ان دربی را از دست داد هم تصمیم درستی نبوده است. 

مس رفسنجان - گل‌گهر سیرجان

دو تیم هم استانی در شرایطی به تساوی بدون گل رسیدند که مهم‌ترین اتفاق بازی گل مسعود زائر کاظمینی برای گل‌گهر بود. این گل در حالی آفساید اعلام شد که پس از بازی کارشناسانی بودند که گل را سالم دانستند. جالب اینکه مهدی تارتار سرمربی گل‌گهر در نشست خبری بعد از بازی گفت اگر این گل آفساید بوده باشد خداحافظی می‌کند و برای همیشه از فوتبال می‌رود. 

ملوان بندرانزلی - شمس آذر قزوین

ملوان در دیداری برنده شد که بازیکنان آن به یاد مرتضی خائفی هوادار مرحوم خود با پیراهن مشکی وارد زمین شدند. شاگردان مازیار زارع در روزی برنده شدند که ستاره زمین محمدرضا رضایی بازیکن سابق شمس آذر بود که توانست زننده هر دو گل تیمش برابر سعید دقیقی سرمربی قبلی‌اش باشد. امیرمحمد نسایی با از دست دادن پنالتی شمس آذر روز تلخی را سپری کرد چون می‌توانست فاصله را کم کند و امیدهای نماینده قزوین را برای کسب امتیاز زنده کند.

پرسپولیس - آلومینیوم اراک

برتری پرسپولیس در حالی در ورزشگاه شهدای شهر قدس رقم خورد که کارشناسان گل اول این تیم را که از روی نقطه پنالتی به دست آمد اشتباه محرز داوری ندانستند با اینکه خطا پشت محوطه جریمه رخ داد، چون معمولاً داوران در چنین صحنه‌هایی پنالتی می‌گیرند. در ادامه داور اعتراض آلومینیوم به پنالتی را به درستی رد کرد، یک گل پرسپولیس را هم بدون اشتباه مردود دانست و در شرایطی که پنالتی دیگری برای پرسپولیس گرفته بود پس از بازبینی مانیتور VAR به درستی رد کرد تا عملکرد محمدحسین زاهدی‌فر نسبتاً قابل قبول باشد.

هوادار - فولاد خوزستان

نگون بختی‌های مهدی رحمتی با هوادار در هفته پنجم هم ادامه پیدا کرد و این تیم باز هم در کسب برتری ناکام بود تا در قعر جدول باشد، اما فولاد با این پیروزی خارج از خانه رده پنجم را به خود اختصاص داد. این بازی در ورزشگاه دستگردی که غالباً بدون تماشاگر برگزار می‌شود شاهد حضور طرفداران فولاد بود تا یحیی گل‌محمدی دومین پیروزی فصل را با یارانش جشن بگیرد. امین قاسمی‌نژاد، جواد محمدی و محمد عباسی بازیکنان سابق هوادار در تیم فولاد در پیروزی بر تیم قبلی خود نقش داشتند.

استقلال خوزستان - چادر ملو اردکان

استقلال خوزستان در سومین میزبانی خود بالاخره توانست در ورزشگاه غدیر پذیرای چادر ملو باشد و مجوز برگزاری بازی در این ورزشگاه صادر شده بود. دیدار در حالی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که در آخرین لحظات آبی‌های خوزستان به گل دوم رسیدند، اما کمک داور این گل را مردود اعلام کرد و اعتراض خوزستانی‌ها تأثیری نداشت. سعید اخباری که برای اولین بار با تیمش در لیگ برتر حضور دارد پنجمین امتیاز را در پنجمین هفته از میودراگ بوژوویچ و شاگردانش گرفت.  

خیبر خرم‌آباد - تراکتور 

خیبر در دیداری خانگی مغلوب شد، دیداری که تماشاگران خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. در مقابل تراکتور سومین بازی خارج از خانه را با پیروزی پشت‌سر گذاشت تا رکورد صددرصدی پیروزی‌های خارج از خانه را جشن بگیرد. مصدومیت عارف رستمی زننده تنها گل خیبر تأثیر زیادی در بازگشت تیم رضا مهاجری به بازی داشت چرا که با حضور او قدرت تهاجمی نماینده خرم‌آباد به مراتب بیشتر بود. ضمن اینکه کوین بولی دیگر بازیکن تأثیرگذار خیبر هم به دلیل مسمومیت از روی نیمکت شاهد شکست تیمش شد. مهاجری در پایان بازی از اینکه ۱۰ تعویض برای دو تیم بود و دقایقی هم برای بازبینی صحنه‌ها توسط VAR تلف شد به سه دقیقه وقت تلف شده اعتراض کرد.

ذوب‌آهن - سپاهان

ترمز پیروزی‌های متوالی سپاهان را همشهری این تیم در ورزشگاه فولادشهر کشید. ذوب‌آهن به وسیله کمال کامیابی‌نیا مانع از پنجمین برتری پیاپی طلایی پوشان شد. لباس مشکی کادرفنی ذوب‌آهن و نزدیک بودن رنگ آن به پیراهن یشمی تیم باعث شد تا داور بازی را ۶ دقیقه تأخیر بیندازد تا نیمکت نشینان ذوب‌آهن تغییر لباس دهند. گل تیم سپاهان با اعتراض ذوبی‌ها همراه شد و تماشاگران این تیم شعار VAR را سر دادند. قبل از گل شاگردان مورایس، در میانه زمین برخوردی بین محمدمهدی محبی و فریبرز گرامی به وجود آمد که باعث پارگی لب گرامی و خونریزی در دهان وی شد، اما تیم داوری چنین برخوردی را خطا تشخیص نداد. حضور محمد دانشگر روی نیمکت سپاهان در حالی که او خواهان جدایی از تیم است از نکات مهم بازی بود.  

منبع آنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار