کدخبر : 21847 تاریخ انتشار :
A

پنجمین ناکامی اصفهانی‌ها؛ سپاهان مورایس نا امید کننده در آسیا

 پنجمین ناکامی اصفهانی‌ها؛ سپاهان مورایس نا امید کننده در آسیا

شکست سپاهان در اردن پنجمین باخت پیاپی مورایس و شاگردانش در رقابت‌های آسیایی بود.

به گزارش ورزش 360، در حالی که سپاهان با کسب چهار پیروزی متوالی مقابل چادرملو، خیبر، شمس‌آذر و ملوان پا به مصاف برابر الوحدات در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا گذاشته بود، این انتظار وجود داشت تا طلایی‌پوشان فوتبال ایران با ادامه روندی که در لیگ برتر دارند، با نتیجه قابل قبولی شاگردان رافت علی را شکست بدهند و با روحیه بالا به استقبال ادامه لیگ و هفته دوم لیگ قهرمانان بروند.

با این حال آنچه در ورزشگاه بین‌المللی امان رقم خورد، هیچ شباهتی به عملکرد یک تیم مدعی و منجسم نداشت و پنجمین باخت پیاپی در آسیا از راه رسید تا حالا حسرت سپاهان برای پیروزی در آسیا به نزدیک یک سال رسیده باشد.

در واقع آخرین پیروزی آسیایی سپاهان به مصاف برگشت برابر نیروی هوایی در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر در آذرماه سال 1402 بازمی‌گردد و پس از این مسابقه طلایی پوشان فوتبال ایران در 5 مسابقه آسیایی متوالی با شکست زمین مسابقه را ترک کرده‌اند. نتیجه این 5 مسابقه به شرح زیر بوده است:

    * الاتحاد 2 سپاهان 1 - ورزشگاه ملک عبدالله

    * سپاهان 1 الهلال 3 - ورزشگاه نقش جهان - یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان - بازی رفت

    * الهلال 3 سپاهان 1 - ورزشگاه کینگ‌دام آرنا - یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان - بازی برگشت

    * سپاهان 1 شباب‌الاهلی 4 - ورزشگاه نقش جهان - پلی آف لیگ نخبگان

    * الوحدات 2 سپاهان 1 - ورزشگاه بین المللی امان - بازی رفت مرحله گروهی

همان‌طور که مشخص است سپاهان در این 5 مسابقه 14 بار دروازه‌اش مقابل مهاجمان حریف فرو ریخته و 5 گل هم زده که اصلا آمار جالبی به شمار نمی‌رود؛ تقریبا دریافت سه گل در هر مسابقه که برای تیم بزرگی مثل سپاهان یک تهدید بزرگ به شمار می‌رود.

علاوه بر رقم خوردن این آمار وحشتناک برای یکی از تیم‌های مدعی فوتبال ایران، آمار دیگری هم به شدت هواداران سپاهان را آزار می‌دهد و آن هم دریافت 3 کارت قرمز در این 5 مسابقه است که در ادامه دو اخراجی در مصاف با نیروی هوایی (بازی برگشت) حسابی هشداردهنده به نظر می‌رسد. شب گذشته هادی محمدی در آخرین ثانیه‌های مصاف با الوحدات با کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد، تا بار دیگر داستان دریافت کارت‌های قرمز پرشمار در لیگ برتر فصل گذشته و رقابت‌های آسیایی تکرار شود!

علاوه بر این مسائل که به شرایط فنی و روانی سپاهانی‌ها در مسابقات مختلف بازمی‌گردد، مورایس در فصل جدید هنوز نتوانسته با آرایش مشخصی در شکل دادن به خط دفاعی، خط میانی و بخش هجومی تیمش برسد و این اصلا اتفاق خوبی در یک تیم مدعی به شمار نمی‌رود. در واقع در حال حاضر یکی از ابهامات سپاهان این است که تنها جایگاه نیمی از بازیکنان ثابت شده است.

پیام نیازمند در چارچوب دروازه، محمد کریمی و برایان دابو در پست هافبک، آریا یوسفی در سه پست هافبک هجومی و وینگر راست و چپ و مهدی لیموچی و محمدمهدی محبی. این در حالی است که برخی از این بازیکنان نمایش‌شان در حد نام سپاهان نبوده و برای اینکه در این تیم دوام بیاورند باید عملکرد به مراتب بهتری در طول فصل و ادامه مسابقات داشته باشد.

در این شرایط مورایس هنوز موفق به پیدا کردن بهترین زوج در قلب خط دفاعی، بهترین بازیکنان در پست دفاع چپ و راست، بهترین گزینه برای حضور در پست هافبک هجومی و همینطور مثلث بخش هجومی تیم خود نشده است و همین مسائل سبب شد تا طلایی‌پوشان فوتبال ایران اگرچه در لیگ برتر موفق به کسب 4 پیروزی پیاپی شده‌‌اند، اما در آسیا و در سطحی بالاتر دچار بی‌نظمی در تمام مناطق زمین شوند و نتیجه آن هم بازنده شدن در مسابقه‌ای بود که با یک سوپرگل پیش افتاده بودند.

البته که مورایس و شاگردانش می‌توانند به شرایطی که گل اول تیم حریف در آن به ثمر رسید، معترض باشند، اما آنچه مسلم است اینکه این سرمربی پرتغالی باید بپذیرد که تیمش به ویژه در مسابقات آسیایی با مشکلات تاکتیکی و ذهنی قابل توجهی مواجه می‌شود و تا اتفاقات سال گذشته تکرار نشده و دامنه بی‌نظمی‌ها به لیگ داخلی هم کشیده نشده، باید فکری برای برطرف کردن مسائلی شود که در بالا به آنها پرداختیم.

البته چالش دیگر این روزهای مورایس بهبود رابطه مخدوش‌شده با هواداران سپاهان است که به نظر می‌رسد چند برد پیاپی شرایط را بهتر خواهد کرد. باید دید سپاهان و مورایس این روزهای سخت در آسیا را و همین‌طور بازی‌های سختی که در لیگ برتر پیش‌روی آنها قرار دارد را چگونه پشت سر می‌گذراند.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار