کدخبر : 21707 تاریخ انتشار :
A

فقیرترین حالت ممکن برای لژیونرهای ایران

فقیرترین حالت ممکن برای لژیونرهای ایران

از زمان بازشدن دروازه‌های اروپا به روی بازیکنان ایرانی در میانه‌های دهه۹۰ میلادی، تاکنون به‌ندرت وضعی به این بدی داشته‌ایم.

به گزارش ورزش 360، حضور بازیکنان کشورهای آسیایی در لیگ‌های پیشرفته اروپا، قطعا یکی از شاخصه‌های رشد و پیشرفت به شمار می‌آید؛ ضربانی که شاید از روی آن بشود فهمید فوتبال این کشورها در چه حالی است و چه روندی را پشت سر می‌گذارد. براساس همین سنجه، متأسفانه باید گفت شرایط برای فوتبال ایران چندان خوب به ‌نظر نمی‌رسد. از زمان بازشدن دروازه‌های اروپا به روی بازیکنان ایرانی در میانه‌های دهه۹۰ میلادی، تاکنون به‌ندرت وضعی به این بدی داشته‌ایم. در این قحطی، فعلا مهدی طارمی تنها نماینده ایران در ۵‌لیگ معتبر اروپاست. شماری از بازیکنان اصلی تیم ملی همچنان بلاتکلیف هستند و موج دیپورت‌ها، حتی به لیگ‌های درجه۲ و ۳ هم رسیده است.

کی تیم پیدا می‌کنید؟

لیگ‌های اروپایی مدت‌هاست شروع شده‌اند و حالا وارد نخستین فاز از بازی‌های باشگاهی بین‌المللی شده‌ایم، اما همچنان ۲بازیکن اصلی تیم ملی ایران موفق به انتخاب تیم جدیدی برای خود نشده‌اند. قدوس و جهانبخش ماه‌هاست که تیم ندارند. هر دو بازیکن هفته‌های طولانی آخر فصل گذشته را هم با نیمکت‌نشینی در برنتفورد و فاینورد پشت سر گذاشتند و از همان زمان باید می‌دانستند که راهی تیمی دیگر خواهند شد، اما مذاکرات تا این مقطع زمانی که به هفته‌های چهارم و پنجم فصل جدید رسیده‌ایم، ثمربخش نبوده است. امیدواریم پایان این انتظار طولانی، حضور آنها در تیم‌های سطح بالا و به دردبخور اروپایی باشد، اما خود این تأخیر فعلا نشانه خوبی نیست.

خبرهای بد، در سطوح پایین‌تر

مازاد اعلام‌شدن یک بازیکن آسیایی در لیگ برتر انگلستان اصلا خبر غیرمنتظره یا بدی نیست. شما دارید از بالاترین سطح فوتبال جهان حرف می‌زنید و مثلا اتفاقی که برای سامان قدوس افتاده، کسر شأن حساب نمی‌شود. با این حال شرایط یکی مثل کریم انصاری‌فرد که بعد از گذراندن فصلی ناموفق در قبرس و یونان هنوز تیم ندارد، از جنس متفاوتی است. بیم آن می‌رود این بدون تیم ماندن طولانی، کریم را هم مثل رضا قوچان‌نژاد در مسیر یک خداحافظی غیرمنتظره قرار بدهد. در مورد سردار آزمون هم که زیاد صحبت شده و بالاخره تصمیم او این بود که با ترک اروپا به خاورمیانه برگردد. از امارات خبر می‌رسد اسم سعید عزت‌اللهی برای مسابقات باشگاهی این کشور رد نشده و او تنها در دیدارهای خارجی شباب‌الاهلی می‌تواند به میدان برود که خیلی اتفاق تأمل‌برانگیزی است. از صادق محرمی هم که در جام ملت‌های آسیا رباط صلیبی پاره کرد همچنان بی‌خبریم. در مورد صادق بد نیست بدانید به‌عنوان یک مدافع راست اغلب ملی‌پوش، از سال‌۲۰۱۸ که به دیناموزاگرب رفت در همه مسابقات آمار بحث‌برانگیز صفر گل و ۹‌پاس‌گل را به ثبت رسانده؛ طی ۶‌فصل!

کار سخت طارمی

گفتیم که فعلا تنها امید فوتبال ایران در بخش لژیونرها به مهدی طارمی است که انصافا از نظر فنی فوتبالیست توانمندی به شمار می‌رود، اما کار او هم سخت است. طارمی در همین مدت کوتاه باید فهمیده باشد ایتالیا، پرتغال نیست. او فعلا در ۴‌مسابقه سری‌آ مجموعا به‌مدت ۱۵۰‌دقیقه برای اینتر به میدان رفته و یک‌پاس‌گل به نامش ثبت شده. یکشنبه‌شب، حضور ۳۴‌دقیقه‌ای طارمی در جریان تساوی یک-یک نراتزوری برابر تیم پایین جدولی مونزا بار دیگر نشان داد سطح کیفی این لیگ با کشوری مثل پرتغال متفاوت است و طارمی برای ادامه روند خوبش در اروپا، نیاز به تمرکز و کار بیشتری دارد.

منبع همشهری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار