کدخبر : 21385 تاریخ انتشار :
A

آقای رفعتی، جان انسان مهم تر بود یا برگزاری یک مسابقه؟

آقای رفعتی، جان انسان مهم تر بود یا برگزاری یک مسابقه؟

در اتفاقی تلخ هوادار ۷۰ ساله تیم ملوان بندر انزلی به دلیل بیماری قلبی جان خودش را از دست داد.

به گزارش ورزش 360، تیم‌های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و ملوان بندر انزلی در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با یک فوتی و با تلخی به پایان رسید. پس از گذشت چند دقیقه‌ای از شروع بازی، هوادار ملوان در جریان تقابل تیم محبوبش دچار سکته قلبی شد و برخلاف تلاش‌های انجام‌شده برای احیا، جانش را از دست داد.

حالا سوالاتی که از رفعتی مطرح میشود را باید پیگیری کرد تا علت این بی فکری مشخص شود.

یک: حالا که هوادار ملوان از دنیا رفته است این سوال را باید از آقای داوود رفعتی، کمک داور بازنشسته و ناظر محترم بازی ملوان و سپاهان با کلی سابقه بین المللی در فیفا و ای اف سی در پست های امنیتی و اخیرا دبیر کارگروه استاندارسازی ورزشگاهها پرسید که جان یک انسان مهم تر بود یا برگزاری یک مسابقه؟

دو: با یک جستجوی ساده در اینترنت بارها و بارها می شود  چنین اتفاق های مشابهی را در فوتبال جهان دید و مرور کرد. چه بازیکن و چه تماشاگر و چه هر کس در کاسه ورزشگاهها، با چنین ماجرایی روبرو شدند، حداقل اگر بازی تعطیل هم نمی شد، لااقل دقایقی متوقف می شد تا تیمهای پزشکی حاضر در ورزشگاهها، چه کادر پزشکی دو تیم و چه پزشکان حاضر در آمبولانس به بازیکن یا مربی و داور و تماشاگر مصدوم برسند. هر چند در اکثر اوقات بازیها هم تعطیل شده اند. 

سه: آقای داوود رفعتی، مسئولان برگزاری بازی سپاهان - ملوان در بیانیه فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی محروم شده اند و شما هم ناظر بازی بوده ای و تا اطلاع ثانوی محرومی. شما که تجربه حضور در جام های جهانی رده سنی را به عنوان ناظر بازی و ناظر امنیتی داشتی چرا بازی را متوقف نکردی؟ چرا داوران را مطلع نکردی و چرا داور وسط بازی را متوقف نکرد؟

 چهار: باید بررسی کرد که چه کسانی باعث شده اند تا هوادار ملوان در گلدن تایم CPR نشود. چه کسانی تعلل کرده اند؟ چه کسانی بی توجهی کرده اند؟ آیا پزشکان دو تیم ملوان و سپاهان بالای سر هوادار درگذشته رفته اند؟ آمبولانس کجا بوده؟ کی رسیده؟ پزشکان آمبولانس چه زمانی بالای سر هوادار ملوان رفته اند؟ و دهها سوال که نه فقط خانواده هوادار ملوان و باشگاه ملوان و طرفداران این هوادار و رسانه ها بلکه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و نهادهای نظارتی از امروز خواهند پرسید و آنهایی که متهم و مقصر هستند، باید در مراجع رسیدگی و دادگاههای صالحه پاسخگو باشند.

پنج: پرونده جدیدی باز شده است. از جنس پرونده قربانیان بازی ایران - ژاپن در نوروز ۱۳۸۴ و در ورزشگاه آزادی، از جنس ماجرای سرباز احمدی، باور کنید جان انسانها ارزشمند است. حتی فینال جام جهانی هم به اندازه جان یک انسان ارزش ندارد چه برسد به بازی سپاهان - ملوان! محمد مورایس در کنفرانس پس از بازی چقدر زیبا این مفهوم را رساند:"پس از مرگ هوادار ملوان، درباره فوتبال نباید چیزی گفت. " ای کاش بازی را متوقف می کردی آقای رفعتی!

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار