کدخبر : 20524 تاریخ انتشار :
A

ایران - قرقیزستان؛ اولین گام جام جهانی در نصف جهان

ایران - قرقیزستان؛ اولین گام جام جهانی در نصف جهان

تیم ملی فوتبال کشورمان اولین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل قرقیزستان برگزار می‌کند.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ پنجشنبه در اولین بازی مرحله سوم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف قرقیزستان می‌رود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که به دنبال چهارمین صعود متوالی تیم ملی به جهانی و هفتمین حضور در ادوار این مسابقات هستند، این هدف را در ورزشگاه فولادشهر آغاز می‌کنند.

ایران در این بازی مقابل تیم ۱۰۲ رنکینگ فیفا و ۱۷ آسیا قرار می‌گیرد که در جدول فیفا ۸۲ پله با تیم ملی اختلاف دارد. شاگردان ماکسیم لیسیتسین با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه D مرحله قبل به مرحله سوم رسیده‌اند. درحالیکه ایران با صدرنشینی گروه E وارد مرحله سوم شد.

شاید برگزاری بازی در اصفهان و حمایت پرشور هواداران در ورزشگاه فولادشهر، یکی از نکات مثبت تیم ملی برای بازی با قرقیزها باشد. تیم ملی پس از حدود ۲ سال و نیم بار دیگر برای میزبانی یک دیدار بین‌المللی از ورزشگاه آزادی خارج می‌شود و قطعا هواداران اصفهانی می‌توانند کمک حال تیم ملی برای کسب نتیجه مطلوب باشند.

از بین بازیکنان حاضر در اردوی قرقیزستان باید به ارژان توکوتائف(دروازه‌بان تیم سانلیورفاسپور ترکیه) والری کیچین(مدافع لوکوموتیو تاشکند ازبکستان) تامیرلان کوزوبائف(ایسترن هنگ کنگ) غیرت ژیرالبک اولو(مدافع آبدیش آتا کانت قرقیزستان) کیمی مرک(هافبک پاختاکور ازبکستان) علیمردان شوکوروف(هافبک تورپدو بلاروس)  گولوژیگیت علی‌قل‌اف(نمان گرادنو بلاروس) جوئل کوجو(مهاجم دیناموسمرقند ازبکستان) به عنوان نفرات تاثیرگذار نام برد.

تیم داوری این بازی که در آن از VAR استفاده می‌شود شامل «یوسوکه آراکی» به عنوان داور و «جون میهارا» و «کوتا واتنبه» از ژاپن است.

در سوی مقابل هم امیر قلعه‌نویی بار دیگر روی توانایی‌های نفراتی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قائدی، علی قلی‌زاده و.... روی باز کردن دروازه حریف حساب باز کرده است.

ایران و قرقیزستان تاکنون ۴ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که تیم ملی کشورمان در همه مسابقات به پیروزی رسیده، ۲۱ بار دروازه حریفش را باز کرده و فقط ۲ گل خورده است.

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار