کدخبر : 2052 تاریخ انتشار :
A

داستان پوسترهای جنجالی اصفهان چیست؟

داستان پوسترهای جنجالی اصفهان چیست؟

برای دومین‌بار در یک ماه گذشته حساب رسمی باشگاه سپاهان مجبور شد پوستر رسمی پیش‌بازی‌اش را حذف کند.

ورزش 360 -  دو تیم سپاهان و گل‌گهر قرار است دیدار موقعه‌ی هفته‌ی ششم رقابت‌های لیگ برتر را برگزار کنند اما حاشیه‌های این دیدار پیش از بازی و با انتشار یک پوستر عجیب بالا گرفت.

به گزارش ورزش 360، شب گذشته و پیش از دیدار دو تیم به روال معمول پوستری برای این دیدار طراحی و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت. در این پوستر یک شیر در میان گله‌ای کفتار با غرور و صلابت ایستاده و کفتارها از حضور شیر ترسیده‌اند. روی آن هم اطلاعات دیدار سپاهان با گل‌گهر درج شده است.

نیازی به تفسیر خاصی نیست و پر واضح است که چنین پوستری در فرهنگ عامه و فرهنگ ورزشی ایرانی نوعی توهین تلقی می‌شود. واکنش‌ها به پوستر چنان زیاد بود که خبر رسید باشگاه سپاهان به سرعت آن را تغییر دارد و تصویر یکی از نمادهای تاریخی سیرجان که میزبان این دیدار است را جایگزین کرد.

4951857 2

 

سایت فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع نوشت: «بر اساس اعلام کمیته انضباطی، با توجه به انتشار طرح پوستری در رسانه‌های رسمی باشگاه سپاهان مربوط به دیدار مقابل گل گهر، این باشگاه 48 ساعت فرصت دارد توضیحات و دفاعیات مکتوب خود را در این باره به کمیته انضباطی ارسال کند.»

باشگاه سپاهان اما در شبکه اجتماعی خود به صورت رسمی واکنش نشان داد و ضمن تکذیب این موضوع اعلام کرد که تصویر زیر پوستر رسمی باشگاه است و پوستر دیگری که به این باشگاه نسبت داده شده، ارتباطی به آنها ندارد.

۰۹

این دومین باری است که در یک ماه گذشته چنین اتفاقی رخ می‌دهد. اواسط آذر ماه امسال هم حساب رسمی باشگاه سپاهان برای دیدار تیم زنان این باشگاه پوستری طراحی کرده بود که مجبور به تغییر آن شد. پوستری که برای دیدار تیم‌های زنان سپاهان و آوای تهران طراحی شده بود تصویری از حمله نظامی به تهران را نشان می‌داد که در آن برج میلاد هم نابود شده بود. نکته‌ی عجیب آن پوستر این بود که نمادهای از لباس‌های نظامی خارجی روی برخی از بازیکنان سپاهان دیده می‌شد.

1833167_775

ایجاد پست‌های بحث‌برانگیز در شبکه‌های اجتماعی یک استراتژی برای محبوبیت است. برخی از کاربران حتی عمدا پست‌های با محتوای عمدتا زننده یا بحث‌برانگیز منتشر می‌کنند تا با واکنش زیاد کاربران صفحه‌شان پربازدید شود. حالا با تکرار یک اشتباه مشابه طی یک ماه از باشگاه سپاهان این سوال پیش می‌آید که آیا آنها استراتژی‌های ناپسند شبکه‌های اجتماعی برای محبوبیت را در پیش گرفته‌اند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار