کدخبر : 19651 تاریخ انتشار :
A

در کمتر از ۸ ساعت دستگاه‌های VAR را از تبریز به قزوین بردیم!

در کمتر از ۸ ساعت دستگاه‌های VAR را از تبریز به قزوین بردیم!

دانیال مرادی اعلام کرد لایسنس VAR برای ۱۶ داور و ۱۱ کمک داور ایرانی از سوی فیفا صادر شده است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، دانیال مرادی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، در گفتگویی در خصوص لایسنس داوران ایرانی گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته با اعلام رسمی فیفا کلیه داورانی که طی ۳-۴ ماه اخیر به آنها آموزش داده‌ایم (۱۶ داور وسط، ۹ کمک داور بین‌المللی‌مان و دو کمک داور بین‌المللی خانم) همگی لایسنس‌های VAR خود را گرفتند و ما مشکلی برای به‌کارگیری آنها در لیگ نداریم.

او ادامه داد: ما قبلا باید داوران بازی‌هایی که با VAR بود، انتخاب می‌کردیم و به فیفا می‌دادیم تا تایید کنند و الان این اختیار را داریم که به طور کامل از هر یک از این عزیزان استفاده کنیم و فرقی هم نمی‌کند که برای کدام مسابقه و با کدام تکنولوژی باشد. این یک اتفاق خوب است که خود من باور نداشتم قبل از هفته چهارم به آن برسیم.

مرادی افزود: امیدوارم با همین روند جلو برویم و آموزش گروه دوم را هم شروع کنیم تا انشالله بتوانیم دستگاه‌های بیشتری داشته باشیم و بازی‌های بیشتری را پوشش بدهیم و نیروی انسانی‌مان هم تامین شود.

او با اشاره به مسابقات هفته دوم لیگ برتر گفت: در هفته دوم مسابقات لیگ برتر با یک همت و تلاش شبانه‌روزی عزیزان توانستیم سه مسابقه را با تکنولوژی VAR پیش ببریم. این اتفاق خیلی خوبی بود. اینکه ما بتوانیم روز پنجشنبه بازی تراکتور و پرسپولیس را در تبریز با این تکنولوژی برگزار کنیم و در کمتر از ۸ ساعت دستگاه‌ها در شهر قزوین نصب و آماده بهره‌برداری شود، یک کار  فراآسیایی بود که توسط همکارن اتفاق افتاد.

مرادی تاکید کرد: این یک پروژه ملی است که همه برای آن تلاش می‌کنند و هیچ منفعت شخصی برای کسی ندارد. من می‌دانم که تمام مولفه‌ها دست به دست هم داده‌اند تا برآیند خوب و معقولی داشته باشد. خیلی راضی بودیم و انشاالله بتوانیم همین سناریو را برای هفته بعد داشته باشیم تا بازی‌های بیشتری را با تکنولوژی VAR پوشش بدهیم.

 

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار