کدخبر : 19466 تاریخ انتشار :
A

سقف بودجه هیچ معنایی ندارد

سقف بودجه هیچ  معنایی ندارد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اگر لیگ ما حرفه‌ای است، سقف بودجه معنایی ندارد اما اگر می‌خواهیم غیرحرفه‌ای باشیم می‌توانیم با سقف بودجه به کار خود ادامه دهیم.

به گزارش ورزش 360، مجید بصیرت، پیش‌کسوت فوتبال ایران در اصفهان در خصوص عدم ثبت اسامی بازیکنان چند تیم از جمله استقلال و سپاهان به دلیل سقف بودجه اظهار داشت: وقتی یک باشگاه ایرانی باید در مسابقات آسیایی حضور یابد، واضح است که باید تقویت شود یک بام و دوهوا که نمی‌شود. 

وی افزود: ما هم می‌خواهیم تیم‌های ایرانی در آسیا نتیجه بگیرند و هم از طرف دیگر قوانینی وضع می‌کنیم که باعث تضعیف نمایندگان ایران می‌شود؛ سقف بودجه با لیگ حرفه‌ای‌ هم‌خوانی‌ ندارد. 

بصیرت تصریح کرد: سپاهان، استقلال و پرسپولیس با تیم‌هایی در آسیا رقابت می‌کنند که قیمت یک یا دو بازیکن آن‌ها به اندازه کل بودجه یک تیم ایرانی است. 

پیشکسوت فوتبال گفت: از سمت دیگر نیز با عدم تخصیص درآمد‌های باشگاه‌ها از مسائلی مانند حق پخش تلویزیونی، برای نمایندگان ایران محدودیت مالی ایجاد کردیم. 

وی ادامه داد: برای درست‌کردن پازل موفقیت یک تیم ایرانی، بسیاری از قطعات را در اختیار نداریم، زمانی که من بازی می‌کردم، صفایی فراهانی طرح حرفه‌ای شدن لیگ را با ملزومات درآمدزایی باشگاه‌ها پیشنهاد داد و گفت که حتی اگر تعداد تیم‌ها کم باشد اشکالی ندارد همه باید حرفه‌ای شوند. 

بصیرت با بیان اینکه لیگ ما حرفه‌ای شده است اما همه تیم‌ها به نوعی دولتی هستند، خاطرنشان کرد: تیم‌ها اسپانسر‌هایی دارند ولی در هزینه‌ها پاسخ‌گو نیست؛ سپاهان بازیکنی که قهرمان جام جهانی شده است را به ایران آورده ولی حالا او نمی‌تواند بازی کند و این موضوع قطعاً برای انزونزی عجیب خواهد بود.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: وقتی قانونی ضمانت اجرایی ندارد، چه اصراری به اجرای آن داریم؟ نمی‌توان نظارتی بر همه جزئیات قرارداد‌ها داشت و هیچ تناسبی میان اجزای فوتبال ایران وجود ندارد، قوانینی داریم که یکدیگر را نقض می‌کنند و مدون نیستند. 

وی افزود: فیفا و ای‌اف‌سی قوانین مشخصی دارند، حق پخش تلویزیونی در این دو نهاد تعریف شده است اما در ایران چنین چیزی وجود ندارد؛ اسپانسر هر تیمی دوست دارد که در تلویزیون دیده شود. 

بصیرت با بیان این که صداوسیما از فرصت بین دو نیمه دیدارهای جذابی مانند سپاهان-پرسپولیس و سپاهان-استقلال تبلیغات و درآمد‌های زیادی کسب می‌کند، خاطرنشان کرد: چرا این در‌آمد‌ها به تیم‌ها اختصاص پیدا نمی‌کند؟ اگر بیننده‌ای پای تلویزیون می‌نشیند و بازی تیم محبوب خود را می‌بیند، پولی که از تبلیغات پخش شده حاصل می‌شود، باید به دو تیم برگزارکننده بازی اختصاص یابد. 

پیشکسوت فوتبال در پایان گفت: اگر لیگ ما حرفه‌ای است، سقف بودجه معنایی ندارد اما اگر می‌خواهیم غیرحرفه‌ای باشیم می‌توانیم با سقف بودجه به کار خود ادامه دهیم.

#فوتبال #سپاهان #ورزش_اصفهان #لیگ_برتر #پرسپولیس #استقلال #سقف_بودجه #نقل_و_انتقالات

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار