کدخبر : 1926 تاریخ انتشار :
A

حمله‌ی غیرمنتظره به علی دایی از هند و امارات!

حمله‌ی غیرمنتظره به علی دایی از هند و امارات!

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نزدیک است و چند بازیکن آسیایی آماده می‌شوند رکورد علی دایی را بشکنند.

ورزش 360 - رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در راه است و ۲۴ تیم آسیایی آماده‌اند تا برای فتح قدیمی‌ترین جام ملت‌های جهان با هم زورآزمایی کنند.

به گزارش ورزش 360، یکی از ستاره‌های امسال جام ملت‌های آسیا علی مخبوت بازیکن شماره ۷ تیم ملی امارات است. بازیکنی که سال‌ها در این تیم بازی کرده و به یک ستاره در فوتبال امارات تبدیل شده است. حالا این ستاره می‌خواهد در جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا به یک رکورد مهم حمله کند. رکوردی که سال‌هاست در اختیار علی دایی از اسطوره‌های فوتبال آسیا قرار دارد.

در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تنها دو بازیکن هستند که توانسته‌اند آماری ۲ رقمی در جدول گلزن‌های این رقابت‌ها ثبت کنند. علی دایی در تاریخ این رقابت‌ها آمار فوق‌العاده ۱۴ گل در ۱۶ مسابقه را ثبت کرده است. او در سه دوره جام ملت‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ حضور داشته و در یک دوره هم آقای گل این رقابت‌ها شده است. بهترین عملکرد علی دایی در جام ملت‌های آسیا به سال ۱۹۹۶ باز می‌گردد که با ۸ گل آقای گل این رقابت‌ها شد. او در این بازی‌ها ۴ گل به کره جنوبی و یک گل به عراق، تایلند، عربستان و کویت زد و توانست خودش را به عنوان استعداد جدید فوتبال آسیا به همه معرفی کند.

بعد از علی دایی لی دونگ گوک در تاریخ این رقابت‌ها ۱۰ گل به ثمر رسانده. حالا علی مخبوت اماراتی با ۹ گل در انتظار بازی های جام ملت‌های آسیا در زمستان ۲۰۲۴ است تا با عبور از ستاره کرده‌ای به علی دایی و رکوردش برسد.

البته مخبوت تنها تهدید آسیایی علی دایی نیست. سونیل چتری، ستاره تمام نشدنی فوتبال هند هم از دیگر آسیایی‌هایی است که سودای شکستن رکورد علی دایی را در سر می‌پرواند. چتری از سال ۲۰۰۵ برای تیم ملی هند بازی کرده و هنوز هم قصد بازنشستگی ندارد. او تا کنون ۹۳ گل ملی برای هند به ثمر رسانده و امیدوار است با بهبود این رکورد به علی دایی با ۱۰۹ گل ملی برسد. البته هند در جام ملت‌های آسیا حضور ندارد ولی معلوم است چتری با این پشتکار حتما راهی برای افزایش گل‌های ملی‌اش پیدا می‌کند.

زمانی که علی دایی با رکورد ۱۰۹ گل ملی به عنوان آقای گل جهان شناخته می‌شد احتمالا حدس می‌زد که این رکورد توسط اسطوره‌هایی چون رونالدو یا مسی شکسته شود. اما اینکه رکوردهای علی دایی توسط ستاره‌های از فوتبال هند یا امارات تهدید شود را شاید کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار