کدخبر : 19161 تاریخ انتشار :
A

۱۰ نکته دانستنی از مسابقه استقلال و شمس‌آذر

۱۰ نکته دانستنی از مسابقه استقلال و شمس‌آذر

استقلال در دیدار اول و در لیگ برابر شمس آذر به کمک وار 2-1 به پیروزی رسید.

به گزارش ورزش 360، در این مظلب آمار و نکات به جا مانده از دیدار استقلال برابر شمس‌آذر در هفته اول لیگ برتر ایران را مرور می کنیم.

یک: از آخر به اول برویم: فکر کنید وی‌ای‌آر نبود، پنالتی شمس‌آذر گم می‌شد و گل سالم استقلال آفساید گرفته می‌شد و کارشناسان داوری بعد از بازی می‌آمدند و روی اشتباهات ماله می‌کشیدند و بیانیه و اعتراض و اعصاب خردکنی و تنش و جنجال. پس آقای مهدی تاج، وی‌ای‌آر را به همه‌جای جغرافیای لیگ برسانید تا آرامش به فوتبال برگردد.

دو: استقلالِ نکونام در فصل دوم از نظر چینش و حتی شاید سیستم تغییرات داشته ولی از نظر ذهنیت بازی نه. فرقی نمی‌کند استقلال با چهار مدافع بازی کند یا سه مدافع، سه پنج دو بازی کند یا چهار دو سه یک. گل می زند و عقب می کشد. استقلال در قزوین نسخه کاملتری بود به نسبت پارسال. در واقع سختگیر در دفاع و حریص در استفاده از اندک موقعیتها اما در کل اگر وی ای آر برای شمس آذر پنالتی نمی گرفت، بازی ممکن بود یک بر صفر به پایان برسد.

سه: در قزوین ستاره زمین، باد شدیدی بود که همه چیز را تحت تأثیر قرار داده بود، جهت آن هم از قسمت طولی زمین بود. شما فقط به واکنش فوق‌العاده سیدحسین در نیمه دوم توجه کنید که باد چگونه مسیر توپ را به شکل عجیبی تغییر داد. در قزوین پاس و سانتر در اثر شدت باد به شوت تبدیل می‌شد. می شود به نوعی به استقلال برای عقب رفتن تیمش بعد از گل آرمان حق داد. هیچ چیزی طبیعی پیش نمی‌رفت.

چهار: ستاره‌های لیگ قبلی در قزوین هم ستاره بودند. هم سیدحسین که دو سه سال است به شدت روی مدار پیشرفت و تجربه قرار دارد و هم رامین رضاییان که کلا در لیگ دیگری بازی می‌کند. پاس به جلوی رامین روی گل دوم کلاس درس بود و تفاوت فوق‌ستاره با بازیکن معمولی را نشان داد. نفهمیدیم بالاخره مدافع شمس آذر گل به خودی زد یا محمد حسین اسلامی!

پنج: شمس‌آذر به نسبت فصل قبل از نظر بازیکن کاملا خالی شده، اکثر بازیکنان تأثیرگذار این تیم جدا شدند( گودرزی، سرآبادانی، امامعلی،جعفرپور، جعفری، اعرابی و…) تا دست دقیقی کاملا خالی شود ولی کار دقیقی همین است، چوب خشک به او بدهید بازیکن خوب تحویل بگیرید. کمتر کسی فکر می کرد شمس آذر بتواند بدون آن همه بازیکن، سبک روانش را ادامه بدهد.

شش: بعد از گل رمضانی، توپ و میدان برای شمس‌آذر بود. پارسال هم نوشتم که این تیم مثل خود دقیقی روی دور تند قرار دارد، ترکیبی از احساس و عشق و فوتبال. آنها انقدر فشار آوردند که استقلال چاره‌ای جز عقب‌نشینی نداشت. به نظر مشکل آنها بعد از گل مساوی بود که انگار خالی شده‌ بودند.

هفت: با حضور رضاییان و زکی‌پور در جناحین خط دفاعی استقلال، آبیها دوباره به یک تیم راست‌حمله تبدیل شده‌اند. وقتی شما رامین را دارید ناخودآگاه همه توپها به سمت راست سرازیر می‌شود. برای همین زکی‌پور بیشتر در زمین خودی می‌ماند تا استقلال ضدحمله نخورد. خصوصیات دفاعی زکی‌پور از جلالی بهتر است ولی اگر قرار باشد استقلال بالا بازی کند جلالی گزینه ایده‌آل‌تری به نظر می رسد.

هشت: اینکه با گذشت ۷۵ روز از پایان فصل قبل ، هنوز استقلال درگیر صدور کارت بازی و مجوز و قرارداد و این مسایل باشد یک نمره منفی برای مدیریت این باشگاه است. غیبت بلانکو در قزوین خیلی نمود داشت. با احترام به آرمان، پسرِ خوب استقلال، بلانکو  برای این سیستمی که نکونام می خواهد پیاده کند، چیز دیگری است. 

نه: در مجموع استقلال در قزوین نمایش جذابی نداشت،کلا از تیمهای نکونام با هر مدل سیستمی و هر مهره‌ای انتظار فوتبال جذابی نباید داشته باشید ولی این تیم خصوصیاتی دارد که خیلی از تیمهای لیگ ندارند. آنها سختکوش، نباز و جنگنده بازی می‌کنند. قطعا با رسیدن بقیه مهره‌ها و آماده‌تر شدن ستاره‌ها کیفیت فنی استقلال بهتر خواهد شد.البته سبک بازی استقلال همین است.

ده: در هفته‌های اول که هنوز خیلی از تیمها آماده نیستند،( واقعا چرا آماده نیستند؟) بردن خیلی مهم است و راه رسیدن به آن خیلی مهم نیست. جمع کردن امتیازات هفته‌های اول اعتماد‌به‌نفس هر تیمی را برای ادامه راه بالا می‌بر‌د. استقلال نکونام هم از این قاعده مستثنی نیست. برای نکونام فصل، فصل برداشت است. حرفهای قدیمی خریداری ندارد.او قول داده در فصل دوم سرمربیگری اش استقلال را قهرمان کند. فیلمش موجود است! 

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار