کدخبر : 19160 تاریخ انتشار :
A

۱۰ نکته دانستنی از مسابقه پرسپولیس و ذوب آهن

۱۰ نکته دانستنی از مسابقه پرسپولیس و ذوب آهن

پرسپولیس در دیدار اول لیگ برابر ذوب آهن متوقف شد.

به گزارش ورزش 360، در این مظلب آمار و نکات به جا مانده از دیدار پرسپولیس برابر ذوب آهن در هفته اول لیگ برتر ایران را مرور می کنیم.

یک: آوارگی پرسپولیس از همین هفته اول شروع شد. اینکه شما میزبان باشید و مجبور شوید بار و بندیل ببندید و به شهر دیگری برای میزبانی بروید احتمالا فقط در لیگ برتر فوتبال ایران اتفاق می‌افتد. همین عدم بازی در ورزشگاه آزادی یعنی گرفتن نصف قدرت پرسپولیس و البته استقلال!

دو: آنقدر در این سالها در ورزش و فوتبال سومدیریت بوده که هر مدیری آمده فقط به فکر روزمرگی بوده است. سالیانه میلیاردها تومان پول هزینه دستمزد بازیکنان و پر کردن جیب دلالها می‌شود اما کسی ذره‌ای به فکر این نیست که آجر روی آجر بگذارد . برای همین است که بعد از ۲۴ دوره لیگ برتر هنوز درگیر مسائلی مثل استادیوم و زمین چمن و گیت ورودی و … هستیم. امیدواریم فدراسیون فوتبال سفت روی مواضع خود بایستد تا بلکه این مشکلات سخت افزاری باشگاهها حل شود.

سه: در پرسپولیس همه چیز جدید بود و شلخته، یک کپی ناقص از سالهای قبل با حضور یک سرمربی جدید، دروازه بان جدید، دفاع راست جدید و دو آشنای دوباره بازگشته( احمدزاده و علیپور). انگار آنها عجله داشتند که به برد برسند اما چیزی که خیلی توی ذوق می‌زد شتاب‌زدگی و عدم نظم تاکتیکی بود.

چهار:  محمد ربیعی همان بود که قبلا می‌شناختیم، او در طول بازی مدام سعی می‌کرد کناره‌های پرسپولیس را با تعدد نفرات ببندد که به جز  دو مورد که اسیر خلاقیت صادقی و اورونوف شد در مابقی لحظات در این کار موفق بود.  تاکتیک اوت‌دستی هم باعث ایجاد فشار به خط دفاعی پرسپولیس می‌شد که در همان ابتدای کار باعث غافلگیری گندوز شد و دروازه پرسپولیس باز شد.

پنج: ذوب‌آهن سالهاست از فلسفه یک دهه قبل خود فاصله گرفته، بعید می‌دانیم بودجه آنها بالای ۲۰۰ میلیارد تومان باشد. نوع یارگیری ذوبیها نشان می‌دهد که آمده‌اند در بهترین حالت مثل فصل قبل نتیجه بگیرند. 

شش: کاملا مشخص است که گاریدو شناخت کاملی نسبت به توانایی بازیکنانش ندارد که البته طبیعی هم هست. برخی بازیکنان، بازیکن تمرین هستند و برخی بازیکن مسابقه. اینکه با حضور گولسیانی و پورعلی‌گنجی، و فرجی، فیکس بازی می‌کند قطعا به عدم شناخت سرمربی برمی‌گردد.

هفت: کماکان در پرسپولیس اوستون اورنوف ستاره تیم است. بازیکنی که با نیم ساعت بازی و عدم آمادگی کامل  دو سه موقعیت خطرناک ایجاد می‌کند نشان می‌دهد ذاتا فوتبالیست است.ربا رفتن ترابی ، بار مسئولیت روی اوستون بیشتر خواهد بود. صادقی، احمدزاده ، امیری و حتی عالیشاه و سلمانی ، نصف کیفیت ترابی را هم ندارند.

هشت: حضور همزمان  آل کثیر و علیپور یکی از باگهای ترکیب پرسپولیس در بازی اول بود، دو مهاجمی که از نظر فیزیک و خصوصیات فنی شباهت زیادی به یکدیگر دارند. معضل پرسپولیس در بازی اول عدم ایجاد موقعیت کافی برای مهاجمان بود. وقتی شما با دو مهاجم بازی می‌کنید نیاز به هافبکهایی دارید که بتوانند خلاقیت داشته باشند. سروش که عقب بازی می‌کرد و احمدزاده هم از شرایط آرمانی دور بود. 

نه: اتفاق مهم روز ، برگزاری بازی با وی‌ای‌آر بود که باعث آرامش بازیکنان و نیمکتها شده بود. حجم اعتراضات به شکل محسوسی کاهش یافته بود که این مهمترین تأثیر وی‌ای‌آر است. فقط نکته عجیب این بود که چرا صحنه‌های مشکوک از طریق مانیتور کنار زمین برای بیننده تلویزیونی پخش نمی‌شد؟

ده: برای قضاوت درباره پرسپولیس گاریدو خیلی خیلی زود است ولی همین که خودش ضعف تیمش در بازیسازی و ایجاد موقعیت را در کنفرانس پذیرفت و اذعان کرد که با فقط با تلاش و تمرین می‌شود آن را برطرف کرد نکته مثبتی است.

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار