کدخبر : 19095 تاریخ انتشار :
A

تغییر بزرگ نکونام و استقلال در فصل جدید

تغییر بزرگ نکونام و استقلال در فصل جدید

استقلال در دیدار روز گذشته خود برابر شمس‌آذر قزوین به برتری 2 بر یک رسید تا شروع خوبی در لیگ بیست‌وچهارم داشته باشد.

به گزارش ورزش 360، جواد نکونام در فصل گذشته لیگ برتر سیستم 3 دفاعه را برای استقلال انتخاب کرده بود و آبی‌ها با این چینش وارد زمین می‌شدند. سیستمی که نسبتا هم جواب داد و استقلال اگر در دیدار با نساجی تن به تساوی نمی‌داد یا اتفاقات هفته آخر لیگ برتر رقم نمی‌خورد، می‌توانست در لیگ بیست‌وسوم قهرمان شود.

جواد نکونام پیش از استقلال در فولاد حضور داشت و همیشه این تیم را با سیستم 4 دفاعه روانه زمین می‌کرد بنابراین استفاده از سیستم 3 دفاعه در استقلال کمی عجیب به‌نظر می‌رسید اما به‌قول معروف، "هیچ وقت به سیستم برنده دست نزن". استقلال در لیگ بیست‌ویکم با سیستم 3 دفاعه فرهاد مجیدی که البته او هم از روی دست آندره‌آ استراماچونی برداشته بود به قهرمانی رسید و برای همین جواد نکونام هم با توجه به داشته‌های خود، این نوع بازی را در لیگ بیست‌وسوم انتخاب کرد.

بازار تابستانه لیگ بیست‌وچهارم جایی بود که استقلال بازیکنان زیادی را جذب کرد و انتظار می‌رفت آبی‌های تهران با بازیکنان جدید تغییر سیستم بدهند و دقیقا هم همین اتفاق افتاد.

جواد نکونام در بازی دیروز با شمس‌آذر قزوین، استقلال را با سیستم4 دفاعه به زمین فرستاد تا ثابت کند در این فصل قرار است استقلال متفاوتی را مشاهده کنیم. نکونام در نشست خبری پس از این دیدار گفت: من خودم همیشه به سیستم 4 دفاعه علاقه دارم اما فصل پیش با توجه به بازیکنانی که داشتم، مجبور به تغییر سیستم شدم".

استقلال شاید با سیستم جدید نکونام و البته اضافه شدن بازیکنانی مانند دیدیه اندونگ، کاکوتا، گوستاوو بلانکو و مهرداد محمدی بتواند بازی هجومی و تماشاگرپسندی را ارائه کند و باید دید در هفته‌های آینده آیا این اتفاق رخ می‌دهد یا نه. هر چند دیروز استقلال برد اما انتقادها از نحوه بازی استقلال، ادامه دارد.

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار