کدخبر : 18971 تاریخ انتشار :
A

تحلیل بازی استقلال و شمس آذر قزوین

تحلیل بازی استقلال و شمس آذر قزوین

با وجود نبودن 5/6 مهره اصلی و تاثیرگذار در ترکیب، استقلالی متفاوت را مقابل شمس آذر نسبت به فصل دیدیم.

به گزارش ورزش 360، اولین بازی استقلال در لیگ بیست و چهارم با ترکیبی بدون خریدهای جدید خارجی و پر سر و صدای این تیم برگزار شد تا همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نکونام با اندک بازیکنان مطرحی که در اختیار دارد، تیمش را روانه میدان کند.

در ادامه بازی استقلال مقابل شمس آذر را تحلیل کردیم، با ما همراه باشید؛

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – آرمین سهرابیان – رامین رضاییان – میلاد زکی‌پور – روزبه چشمی – زبیر نیک‌نفس – آرش رضاوند – محمدحسین اسلامی – جلال‌الدین ماشاریپوف – آرمان رمضانی

سرمربی: جواد نکونام

نکونام تیمش را برای اولین بازی لیگ امسال مقابل شمس آذری که فصل قبل نشان داد در قزوین به سختی امتیاز می دهد بدون چند بازیکن خارجی جدیدش و گلزن اصلی تیمش یعنی گوستاوو بلانکو با ترکیب 1-2-3-4 روانه میدان کرد. انتخاب این ترکیب نشان داد نکونام زمانی که تیم صاحب توپ هست می خواهد تیمش سریع شکل 3-1-2-4 به خودش بگیرد تا بتواند سرعت انتقال به کناره های زمین یعنی از راست رضاییان و اسلامی و از چپ زکی پور و ماشاریپف را تا حد ممکن به اکثریت برساند و روزبه چشمی و نیک نفس هم در میانه میدان بمانند تا خیال نکونام از توپهای بلند ضد حمله به هدف پشت دفاع و هافبک دفاعی و با پوشش سهرابیان و سیلوا پشت هافبکها تقریبا از هر اتفاق غیر منتظره ای راحت باشد.

نکته دیگر در حالت هجومی این تیم دیده شدن بازگشت 2-5-3 کلاسیک که از زمان رایکوف فقید در این باشگاه پایه ریزی شده و گویا ناخودآگاه در ذهن هر بازیکنی در این باشگاه نفوذ می‌کند بود. هرچند یکی از با کیفیت ترین ارسال کننده های سمت چپ استقلال یعنی ابوالفضل جلالی امروز مصدوم بود اما نکونام این را می دانست که در دو جناح کماکان زکی پور و ماشاریپف و رضاییان و اسلامی را در اختیار دارد که همگی به این مسئولیتها کاملا مسلط هستند اما نبود کاکوتا و اندونگ کماکان کمبود خلاقیت در میانه میدان را با وجود رضاوند که بازیگردانی به او محول شده بود نمایان می کرد. یکی از نقطه قوتهایی که استقلال از فصل قبل داشت و رکوردی منحصر به فرد بود و شاید آنقدر که باید به آن پرداخته نشد گلهایی بود که این تیم در ضربات شروع مجدد به ثمر رساند که جلالی خیلی در آن موثر بود اما امسال می توان گفت او تنها نیست و رضاییان هم در این ضربات به خصوص کاشته های پشت محوطه به همراه کاکوتا که استقلال در ضربات کاشته های مستقیم نفر خاصی نداشت می توانند نیروی این تیم در این مهم را دوچندان موثرتر کنند.

کلا نیمه اول بی روح بود که به جز 2 صحنه روی چند پاس کوتاه تک ضرب استقلالی ها که یکی رضاییان در موقعیت خطرناک صاحب توپ شد و ضربه اش به کرنر رفت و دیگری هم به یک کرنر توسط زکی پور انجامید هیچ چیز دیگری نمی توان گفت که مربوط به فوتبال بازی کردن باشد تنها اینکه هر دو تیم به دنبال یک گل باد آورده بودند!

برخلاف نیمه اول نیمه دوم متفاوت شروع شد. پاسهای بلند سیلوا به پشت مدافعان، آرمان رمضانی روی ضربه سر اول خود با کمی کمک از دفاع شمس آذر و اسلامی به گل رسید. تمام عملکرد خوب سیلوا با اشتباه دقیقه 87 اش به باد رفت جایی که روی بازیکن شمس آذر خطای پنالتی کرد تا بازی 1-1 شود.

ترکیب شمس آذر:

محمدامین رضایی، امیرحسین صدقی، هومن ربیع‌زاده، مهدی محمدی، علی آزادمنش، میلاد شیخ فخرالدینی، امیرمحمد نسایی، صادق آلبوصبیح ، امید علیپور، نوید کومار و مجتبی فخریان

سرمربی: سعید دقیقی

دقیقی با 2-4-4 شروع کرد و با همین سیستم هم تا پایان بازی ادامه داد در نیمه دوم آنها کاری را انجام دادند که استقلال باید انجام می داد یعنی ارسال توپهای تیز در جهت وزش باد. یکی از این توپها انقدر در زمین استقلال ماند تا فشارها یکی پس از دیگری منجر به اشتباه سیلوا و پنالتی شد. بازی فخرالدینی شاید با انگیزه زیادی که داشت و بازیکن کلیدی دقیقی یعنی آزاد منش بیش از همه به چشم آمد هرچند این تیم با یک عملکرد قابل احترام برای حفظ تساوی تلاش کرد اما همان var که به داد شمس آذر رسید در دقایق اضافی 3 امتیاز را برای استقلال نجات داد تا پرچم اشتباه کمک داور برد را از چنگ این تیم در نیاورد.

نقطه عطف بازی استفاده var در دو صحنه اثرگذار و باد شدید قزوین بود که کلا عاملی برای استفاده دو تیم از یک توان مضاعف شد که در نیمه دوم قزوینی ها بهتر از آن بهره بردند کاری که شاید نیمه اول استقلال باید انجام می داد. در استقلال اما کاملا در سمت راست با حضور رضاییان تفاوت در کیفیت نفوذ مشاهده می شد از بازی موثر اسلامی که روی هر دو گل اثرگذار بود هم نباید گذشت و آرمان رمضانی هم در 90دقیقه فقط کاری که می توانست را انجام داد، یعنی ثبت گل. رضاییان هم در اولین بازی برای استقلال درخشید تا نشان دهد چقدر می تواند تاثیرگذار باشد.

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار