کدخبر : 18965 تاریخ انتشار :
A

رکورد ترسناک الهلال عربستان مقابل نمایندگان ایران

رکورد ترسناک الهلال عربستان مقابل نمایندگان ایران

تیم های ایرانی باردیگر در آسیا باید به الهلال عربستان پرافتخارترین تیم قاره کهن بروند.

به گزارش ورزش 360، الهلال عربستان مقابل نماینده های ایران آمار عجیبی دارد؛ 38 بازی، 19 برد، 7 تساوی و 12 باخت. یعنی برد 50 درصدی در مجموع تقابل با تیم‌های ایرانی. حالا استقلال و پرسپولیس این فرصت را دارند تا سنگینی کفه این ترازو را به سود نمایندگان ایران بالا ببرند. آن هم در شرایطی که از آخرین برد یک تیم ایرانی مقابل آبی‌های ریاض حدود 5 سال می‌گذرد. مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2019 بود که استقلال با نتیجه 2 بر یک از سد الهلال گذشت و به آخرین نماینده ایران تبدیل شد که مقابل این تیم قدرتمند برنده شده.

الهلال در 8 مصاف اخیرش با نمایندگان ایران برد صد در صدی داشته و در این مدت توانسته 18 گل به ثمر برساند و فقط 3 گل دریافت کند که رکوردی وحشتناک به حساب می‌آید! شاید در سالیان نه چندان دور عملکرد این تیم نوسان داشت اما چند فصلی است که با تبدیل شدن به یکی از غول‌های فوتبال آسیا حریفی سرسخت به شمار می‌رود و باید دید در فصل جدید لیگ نخبگان، انگیزه بالای استقلال و پرسپولیس مقابل این تیم و دیگر حریفان به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد.

ذوب آهن، تیمی که هرگز به النصر و الهلال نباخت!

حالا که لیگ نخبگان قرعه کشی شده و قرار است سرخابی‌های ایران با النصر و الهلال دیدار کنند، بررسی نتایج این دو تیم سعودی در مصاف با نمایندگان ایران نکته قابل توجهی را نشان می‌دهد. شاید باورتان نشود ولی ذوب آهن تنها تیم ایرانی است که هرگز مقابل النصر و الهلال نباخته و از این حیث آنها را نقره داغ کرده است.

سال 2011 پس از آنکه النصر در تهران توانست استقلال را حذف کند، در مرحله یک هشتم نهایی حریف ذوب آهن شد. دیداری که با نتیجه 4 بر یک به سود سبزهای اصفهانی به پایان رسید. 5 سال بعد یعنی لیگ 2016 النصر و ذوب آهن همگروه شدند که اصفهانی‌ها در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به برد قاطع سه بر صفر شدند. سال 2019 نیز همگروهی مجدد النصر و ذوب آهن باز هم باعث انتقام گیری تیم سعودی نشد. گاندوها در آن سال بازی رفت در عربستان را در حالی 3 بر 2 پیروز شدند که تا دقیقه 91 نتیجه مساوی بود و گل لحظات پایانی ارسلان مطهری نام تیم برنده را تعیین کرد. بازی برگشت هم با تساوی بدون گل همراه شد.

ذوب آهن در مصاف با الهلال نیز تنها تیم ایرانی است که نه به این تیم باخته و نه از این تیم گل خورده. گاندوها در مرحله نیمه نهایی 2010 به الهلال برخورد کردند که بازی رفت را با تک گل قاسم حدادی‌فر و بازی برگشت را با تک گل کاسترو به سود خود تمام کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار