کدخبر : 18741 تاریخ انتشار :
A

عکس | مرور کارنامه پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر ایران

عکس | مرور کارنامه پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر ایران

در آستانه فصل جدید، عملکرد تیم‌های حاضر در این دوره در تاریخ لیگ برتر بررسی شده است.

به گزارش ورزش 360، بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر، در روزهای آتی آغاز خواهد شد. به همین بهانه مجموعه فوتبال ۳۶۰، عملکرد تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات را در تاریخ رقابت‌ها مرور می‌کند. در آخرین قسمت از این گزارش‌ها، کارنامه پرسپولیس در لیگ برتر بررسی شده است.

روی دور قهرمانی

پرسپولیس با 9 قهرمانی با اختلاف پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر است. این تیم پس از آنکه تا لیگ هفتم 2 بار به عنوان قهرمانی دست یافت، 8 فصل دچار افت عجیبی شد و در رسیدن به قهرمانی ناکام ماند ولی پس از آن عصر طلایی پرسپولیس آغاز شد و این تیم در 8 دوره به 7 قهرمانی رسید. پرسپولیس تنها تیمی است که به 5 قهرمانی متوالی دست یافته است. سرخ‌پوشان با 296 کلین‌شیت بهترین آمار دفاعی تاریخ لیگ برتر را دارند.

سرخ‌ها در 23 دوره حضور خود در لیگ برتر به 352 پیروزی، 216 تساوی و 134 شکست رسیده‌اند. پرسپولیس با کسر 13 امتیاز، رکورددار جریمه انضباطی در تاریخ لیگ برتر است. بدترین عملکرد پرسپولیس در لیگ پنجم بود که با کسر 6 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت. این تیم با 1259 امتیاز در رده دوم جدول تاریخ لیگ برتر قرار دارد. پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر 4 بار به پیروزی 6 بر صفر رسیده که بهترین بردهای این تیم در تاریخ لیگ برتر است. پرسپولیس تنها تیمی است که خارج از خانه به پیروزی 6 بر صفر رسیده است. بدترین باخت‌های پرسپولیس با اختلاف 3 گل بوده که 5 بار اتفاق افتاده که یکی از این 5 شکست با حکم کمیته انضباطی بوده است. 

رکوردداران سرخ‌پوش

کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری و علیرضا بیرانوند با 6 قهرمانی پرافتخارترین بازیکنان پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند. امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس، رکورددار بازی در این تیم در لیگ برتر و دومین بازیکن سابقه در تاریخ پرسپولیس است. عالیشاه 203 بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر انجام داده است. پس از عالیشاه، جلال حسینی که رکورددار بیشترین بازی برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است، قرار دارد. جلال حسینی 196 بازی در لیگ برتر برای پرسپولیس انجام داده است.

علی علیپور بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ برتر و چهارمین گلزن برتر تاریخ باشگاه است. این بازیکن در بازگشت به پرسپولیس این شانس را دارد که آمار 55 گل زده خود را افزایش دهد. یحیی گل‌محمدی با 282 امتیاز، امتیازآورترین مربی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است و پس از آن برانکو ایوانکوویچ با 256 امتیاز قرار دارد. علیرضا بیرانوند 87 کلین‌شیت در پرسپولیس در لیگ برتر دارد و در رده دوم بیشترین کلین‌شیت با پیراهن یک تیم در تاریخ لیگ برتر قرار دارد که این فصل نمی‌تواند آمار خود را بهبود بخشد.

برای کسب عنوان آقای پاس گلی تاریخ پرسپولیس رقابت گرمی بین 3 بازیکن وجود دارد. در حال حاضر امید عالیشاه و مهدی ترابی با 35 پاس گل بهترین آمار را دارند و با جدایی ترابی، عالیشاه می‌تواند به تنهایی این عنوان را اختصاص دهد ولی وحید امیری با 31 پاس گل این بازیکن را تعقیب می‌کند.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار