کدخبر : 18691 تاریخ انتشار :
A

آقایان مدیر فدراسیون! با افکار عمومی صادق باشید

آقایان مدیر فدراسیون! با افکار عمومی صادق باشید

احساس می‌شود موانع و مشکلات فوتبال ایران با توجه به ابعاد و گسترده آن، از دست مسئولان متولی فوتبال خارج شده است.

به گزارش ورزش 360، احساس می‌شود موانع و مشکلات فوتبال ایران با توجه به ابعاد و گسترده آن، از دست مسئولان متولی فوتبال خارج شده است؛ چراکه در حالی به شروع مسابقات لیگ برتر نزدیک می‌شویم که هر روز چالش‌های عجیب‌وغریب و جدیدی می‌بینیم. در بحث کمک‌داور ویدئویی سرانجام و پس از چندین سال وعده و وعید فراوان یک دستگاهش به شهر اراک رسیده است. این در حالی است که حالا و پس از این همه کش‌وقوس، رئیس فدراسیون می‌گوید: «صداوسیما با فدراسیون همکاری نمی‌کند!» چگونه می‌شود در بحثی که جنبه ملی و حتی فراملی دارد به شکلی عمل کرده باشید که ارگان‌های داخلی هم با شما سازگار نباشند؟ آیا وقت آن نرسیده در رفتار خود تجدید نظر کنید؟ و به قول عراقی شاعر معروف، «که برون در چه کردی؟ که درون خانه آیی؟»

حال که یک دستگاه کمک‌داور ویدئویی دارید و سفارش و‌ رسیدن هر دستگاه مستلزم واریز پول و گذشت ماه‌ها جهت آماده‌سازی آنها است چرا با افکار عمومی صادق نیستید؟ چگونه در شروع لیگ با وجود یک دستگاه می‌خواهید عدالت را برقرار کنید؟ با چه فرمولی می‌خواهید رضایت همه را تا حدودی اندک جلب کنید؟ گیریم همه دستگاه‌های کمک‌داور ویدئویی هم رسید، آیا به فکر تجهیزات و امکانات استادیوم‌ها و شهرهای میزبان مسابقه هستید که بعضا برای اسکان داوران در هتل هم مشکل داشتند و حالا که مصیبت رزرو پرواز هم متاسفانه به آن اضافه شده است، با این سوابق در ناکارآمدی و با اضافه شدن نفرات جدید به تیم قضاوت، شما برای هر بازی ۱۰ نفر را چگونه مدیریت خواهید کرد!؟ مسئولان فنی شاید مانند داوران بی‌زبان نباشند و زیر بار هر بی‌کیفیتی و ضایع شدن‌شان‌ نروند! حالا که همه این مشکلات را حل کردید آیا نباید به مردم بگویید که ما همچنان برای توپ‌هایی که از خط دروازه رد شده یا نشده‌اند مشکل خواهیم داشت؟ در سیستمVARچینی، تکنولوژی خط دروازه شما کجاست؟ آیا نباید در گام نخست، اعتماد را به جامعه برگردانید تا همان داور که قرار است دوباره با بازبینی صحنه، تصمیم بگیرد تصمیمش پذیرفته شود!؟ چراکه در آن زمان با مدینه‌ فاضله‌ای که در اذهان ساخته‌اید هیچ اشتباهی پذیرفته نیست. 

کاش مردم می‌دانستند که در سال گذشته، چند تیم داور به‌خاطر مسائل گوناگون از جمله عدم توانایی فدراسیون برای اخذ بلیت پرواز عوض شدند و چندین تیم داوری با پروازهای تیم‌ها به شهرهای برگزاری مسابقه آمد و رفت کردند، که با توجه به دستورالعمل جدید سازمان لیگ این کار هم ممنوع شده است. تنها راه نجات فوتبال صداقت و بازگشت اعتماد عمومی به ارکان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است و این امر نیازمند تغییر رفتار و گفتار و مهم‌تر از آن دیدگاه همه‌ مسئولان فوتبال در هر سطحی است. هر وعده و هر بی‌صداقتی که انجام می‌دهید، فشار را مخصوصا روی داوران بیشتر خواهد کرد و ضررش به کل فوتبال خواهد رسید. در پایان عدالت را برای همه به‌صورت یکسان در نظر بگیرید، نیازهای همه را مخصوصا داوران را جدی بگیرید، از افراد سالم، قوی و کار بلد در این حوزه استفاده کنید و به فکر آینده‌ فوتبال و داوری هم باشید، شما در قبال حال و آینده فوتبال مسئول هستید. در قبال حرف‌های درست به جای موضع‌گیری و مقابله شنونده و اندیشه‌گر و اصلاح‌گر باشید و بدون سوگیری نقد درست را بپذیرد تا شاید حال فوتبال و مهم‌تر از آن حال مردم بهتر شود. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار