کدخبر : 18534 تاریخ انتشار :
A

چالش‌های بزرگ سپاهان و ژوزه مورایس در آغاز لیگ

چالش‌های بزرگ سپاهان و ژوزه مورایس در آغاز لیگ

سپاهان برای شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر با چالش‌های مهمی روبرو است که باید دید چگونه با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

به گزارش ورزش 360، پس از حذف ناامیدکننده از پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، حالا سپاهان باید کار خود را در لیگ بیست‌وچهارم با دیدار مقابل چادرملو در ورزشگاه نقش جهان در تاریخ 26 مردادماه آغاز کند. ژوزه مورایس برای شروع این دوره از مسابقات با چالش‌های ویژه‌ای روبرو است که در این گزارش به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

«کاوه» تنهاست!

اگر جدایی رضا اسدی از سپاهان قطعی شود، این تیم در نوک خط حمله با کمبود بازیکن روبرو خواهد شد. در حال حاضر کاوه رضایی، مهاجم اصلی طلایی‌پوشان به حساب می‌آید و اگر رضا اسدی نیز همانند شهریار مغانلو از سپاهان برود، آن‌ها نیاز شدیدی به جذب یک مهاجم نوک خواهند داشت. جواد آقایی‌پور و رضا شکاری توانایی بازی در پست مهاجم مرکزی را دارند اما در پست‌های اصلی خود می‌توانند کمک بیش‌تری به تیم خود کنند.

سکوها ناراضی هستند

باخت تلخ مقابل دیدگان هواداران خودی برابر شباب‌الاهلی باعث شد تا خیلی زود جوی منفی علیه مدیریت، کادرفنی و بازیکنان سپاهان، روی سکوهای نقش جهان به وجود بیاید. مورایس تا اواسط فصل قبل از محبوبیت بالایی نزد هواداران تیم طلایی‌پوش اصفهانی برخوردار بود اما تقارن حواشی زندگی شخصی‌اش با نتایج ضعیف سپاهان در نیم‌فصل دوم لیگ 23 باعث شد تا انتقادات نسبتا شدیدی علیه او به وجود بیاید. با این حال، قهرمانی در جام حذفی از عصبانیت هواداران کاست و شرایط را برای ادامه همکاری فراهم نمود. حالا اما نرسیدن به لیگ نخبگان، مجددا سپاهانی‌ها را نسبت به سرمربی پرتغالی حساس کرده و ژوزه باید از قرعه خوب در هفته‌های نخست لیگ بهره ببرد و با چند برد، شرایط را آرام کند؛ چرا که در غیر این‌صورت او خیلی زود تحت فشار هواداران قرار خواهد گرفت.

حریفی به نام چمن نقش جهان

مورایس در این حدودا سه سال به فوتبال‌دوستان ایرانی نشان داده که علاقه‌مند به فوتبال تهاجمی و بازی روی زمین است و برای سرمربی‌ای با این نگرش، داشتن یک زمین چمن هموار از اوجب واجبات به حساب می‌آید. چمن ورزشگاه نقش جهان اما دقیقا نقطه مقابل چیزی است که سرمربی سپاهان انتظار دارد. چمن ناهمواری که در بازی با شباب‌الاهلی یک‌بار به کمک طلایی‌پوشان آمد اما در ادامه باعث باخت و حذف این تیم شد. باید دید چه زمانی شرایط زمین ورزشگاه نقش جهان برای برگزاری مسابقه مهیا خواهد شد اما بدون شک در هفته‌های ابتدایی مورایس و شاگردانش از بازی روی این چمن آزار خواهند دید؛ خصوصا اگر رقبای‌شان علاقه‌ای به بازی روی زمین نداشته باشند.

ایجاد هماهنگی بین تازه‌واردها و قدیمی‌ترها

ترکیب اصلی سپاهان در دیدار با نماینده امارات بدین ترتیب بود: پیام نیازمند، حسین گودرزی، وحدت حنانوف، امین حزباوی، صالح حردانی، برایان دابو، محمد کریمی، آریا یوسفی، محمدمهدی محبی، جواد آقایی‌پور و کاوه رضایی.

6 نفر از 11 بازیکن ابتدایی مورایس، نفراتی بودند که در پنجره تابستانی به این تیم اضافه شدند و اکثر آن‌ها سابقه زیادی در سطح اول فوتبال ایران هم نداشتند. بدون شک یکی از چالش‌های اساسی سرمربی پرتغالی سپاهان این است که بتواند هر چه سریع‌تر بین بازیکنان جدید و قدیمی تیمش هماهنگی مناسبی ایجاد کند و نفرات تازه به خدمت گرفته شده را با فضای تازه‌ای که در آن قرار گرفتند، آشنا سازد. بازیکنانی چون حسین گودرزی، مهدی لیموچی، جواد آقایی‌پور و محمدمهدی محبی پیش از این در تیم‌هایی حضور داشته‌اند که از نظر کیفی در سطح پایین‌تری بودند و هواداران به مراتب کم‌تری داشتند و فشار رسانه‌ها را چندان حس نمی‌کردند اما حالا موقعیت‌شان کاملا تغییر کرده است.

عادت کردن به دنیای بدون شهریار و رامین

رامین رضاییان و شهریار مغانلو، بالاتر از بازیکنانی چون فرشاد احمدزاده، امید نورافکن و میلاد زکی‌پور، مهم‌ترین جداشده‌های سپاهان در تابستان بودند. 2 بازیکنی که بدون شک ستاره‌های سپاهان در 2 فصل اخیر محسوب می‌شدند و با گل‌ها و پاس‌ گل‌های‌شان، این تیم را به بردها و موفقیت‌های زیادی رساندند. حالا اما هر 2 نفر جدا شده‌اند و عادت کردن به بازی بدون آن‌ها، کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد. در جدال با شباب‌الاهلی فقدان رامین و شهریار در سمت راست و نوک خط حمله به چشم آمد.  

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار