کدخبر : 1835 تاریخ انتشار :
A

آخرین خبرها از حادثه دلخراش بم

آخرین خبرها از حادثه دلخراش بم

2 ستاره آسیب‌دیده فوتبال زنان ایران در سانحه رانندگی در فاصله 5 کیلومتری شهر بم خوشبختانه از خطر مرگ نجات یافته و رفته‌رفته به شرایط مطلوب نزدیک می‌شوند.

به گزارش ورزش 360، فوتبال ایران صبح روز گذشته با یک خبر غیرمنتظره و تلخ مواجه شد؛ خودروی حامل 3 ستاره فوتبال زنان ایران در نزدیکی شهر بم دچار حادثه شد که در این سانحه دلخراش، ملیکا محمدی مدافع-هافبک خوش‌اخلاق و خوش‌تکنیک فوتبال زنان ایران در صحنه تصادف از دنیا رفت. بعد از فوت ناگهانی و شوکه‌کننده ملیکا محمدی، آن‌هم در فاصله کمتر از 72 ساعت بعد از انجام آخرین بازی‌اش در لیگ برتر فوتبال زنان ایران مقابل سپاهان اصفهان، جامعه فوتبال به شوک عمیقی فرو رفت و فوتبال‌دوستان امید داشتند که 2 همراه او بتوانند سلامتی خود را به‌دست آورند.

زهرا خواجوی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال زنان ایران و تیم خاتون بم در کنار بهناز طاهرخانی، هافبک تاثیرگذار و کلیدی فوتبال زنان ایران که هم در تیم ملی و هم در تیم خاتون جزو موثرترین بازیکنان محسوب می‌شود، 2 همراه محمدی در این سفر بودند. آن‌ها که بعد از صرف شام در خارج از شهر بم، قصد عزیمت به محل اقامت خود در یکی از هتل‌های شهر بم را داشتند، برای بازگشت به هتل تاکسی می‌گیرند که متاسفانه بی‌احتیاطی راننده، خواب‌‎آلودگی و تخطی از سرعت مجاز باعث شد تا این فاجعه رقم بخورد.

خواجوی و ترخیص قریب‌الوقوع از بیمارستان

خواجوی و طاهرخانی بعد از وقوع حادثه به سرعت به بیمارستان پاستور بم منتقل شدند و اقدامات درمانی روی آن‌ها آغاز شد. با توجه به شدت جراحات وارده، هر 2 ستاره فوتبال زنان ایران به بخش مراقبت‌های ویژه رفتند که بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد زهرا خواجوی از ناحیه لگن دچار ترک‌خوردگی شده و بازیابی سریع سطح هوشیاری او باعث شد تا به بخش منتقل شود. آخرین خبرها حکایت از سطح هوشیاری مطلوب زهرا خواجوی دارد و او با وجود شناخت کامل اطرافیان، فعلاً از فوت همبازی‌اش در تیم ملی و تیم خاتون و این ضایعه غم‌بار بی‌خبر است. حسین آقاعسکری رئیس بیمارستان پاستور بم با اشاره به اینکه خواجوی نیازی به عمل جراحی ندارد، اعلام کرد که او طی روزهای آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

سخت‌ترین شب برای طاهرخانی به سلامت سپری شد

بهناز طاهرخانی با توجه به شدت جراحات وارده، شرایط سخت‌تری را نسبت به زهرا خواجوی داشت. ارزیابی اولیه پزشکان، ضربه‌مغزی شدن ستاره فوتبال زنان ایران بود و او همچنین از ناحیه مهره گردن و هم مهره کمر دچار آسیب‌دیدگی شده و دنده‌های طاهرخانی هم متاسفانه دچار شکستگی شده بود. با وجود تنفس بدون نیاز به دستگاه ونتیلاتور، سطح هوشیاری پایین او طی روز گذشته نگران‌کننده بود اما خوشبختانه شرایط تغییر کرده و او یک روز بعد از حادثه دلخراش شرایط متفاوتی دارد.

طاهرخانی در حالی در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان پاستور بم بستری است که طبق آخرین پیگیری‌ها، سطح هوشیاری او از عدد 12 هم فراتر رفته و شرایط جسمانی ستاره فوتبال زنان ایران نسبت به روز گذشته بسیار بهتر گزارش شده است. آقاعسکری رئیس بیمارستان پاستور بم در خصوص آخرین وضعیت بهناز طاهرخانی توضیح داد: «سطح هوشیاری بهناز طاهرخانی که دچار ضربه مغزی شده، کمی بالا آمده و خوشبختانه طبق بررسی‌های صورت گرفته همکاران پزشک، مغزش دچار مشکل نیست». با توجه به وضعیت به‌وجود آمده، به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده شرایط برای خروج بهناز طاهرخانی از بخش (ICU) فراهم خواهد شد تا اقدامات تکمیلی با توجه به شدت آسیب‌دیدگی او انجام شود.

 

 

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار