کدخبر : 18338 تاریخ انتشار :
A

گاریدو ترکیب ایده‌آل پرسپولیس را پیدا کرد

گاریدو ترکیب ایده‌آل پرسپولیس را پیدا کرد

پرسپولیس روز گذشته به اردوی 10 روزه خود در ترکیه پایان داد و سرخپوشان بعد از یک روز استراحت از فردا تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی ادامه خواهند داد.

به گزارش ورزش 360 اردو یکی از پرفشار‌ترین اردوهای پرسپولیس در چند سال اخیر بود که فشار تمرینات به حدی رسید که صدای بازیکنان درآمد. ناگفته نماند که دوران آماده‌سازی سرخپوشان در کل چهار هفته زمان برد و آنها در این مدت حسابی توانستند توان بدنی خود را افزایش داده و به شرایط بدنی ایده‌آلی دست یابند. هرچند تعدادی از بازیکنان این تیم نتوانستند در تمام این دوران آماده‌سازی شرکت داشته باشند و طبیعی است که به اندازه بقیه نفرات تیم‌شان آماده نباشند. قدر مسلم گاریدو از لحاظ بدنی تقریبا به آنچه می‌خواست در این چند هفته رسید و تیمش را از این بابت خوب آماده کرد اما از لحاظ هماهنگی و تاکتیکی طبیعتا او به اهدافش هنوز نرسیده است. دلیل اصلی این موضوع نداشتن حریفان تدارکاتی مناسب در اردوی ترکیه بود. حریفانی که در ترکیه مقابل سرخپوشان به میدان رفتند غیر از تیم تاجیکستانی بقیه به هیچ وجه نتوانستند این تیم را تحت فشار قرار دهند و این برای تیمی که قرار است آخر این هفته وارد مسابقات لیگ برتر شود اصلا خوب نیست. با شرایط موجود سه بازی ابتدایی لیگ حکم بازی‌های تدارکاتی را برای پرسپولیس خواهد داشت تا حداقل در فرم تیمی بهتری وارد لیگ قهرمانان نخبگان شوند. هرچند بعد از هفته سوم لیگ وارد فیفادی خواهیم شد و بعد از آن هم پرسپولیس در آسیا به میدان خواهد رفت. 

گاریدو به ترکیب اولیه رسید

همان‌طور که در شماره‌های قبل اشاره داشتیم گاریدو در همان ابتدای اردوی ترکیه به ترکیب اولیه خود رسید و قصد داشت در هر سه بازی دوستانه تیمش را با ترکیب مدنظرش به میدان بفرستد که کیفیت بسیار پایین حریف دوم سرخپوشان در اردو برنامه وی را برهم زد. درواقع در بازی دوم گاریدو ترکیب اصلی تیمش را به‌جز یکی دو نفر بازی نداد و فقط از نفرات ذخیره استفاده کرد. اما در بازی سوم شرایط فرق کرد و گاریدو ترکیب مدنظرش را از ابتدا راهی میدان کرد. گندوز، فرجی، کنعانی، امیری، ایوب، ریگی، رفیعی، احمدزاده، سلمانی، علیپور و آل‌کثیر بازیکنانی بودند که گاریدو آنها را به میدان فرستاد و به نظر می‌آید او در نظر داشته باشد که لیگ را با همین ترکیب آغاز کند. در این بین گولسیانی چون دیر به تمرینات بدنسازی اضافه شد فعلا از ترکیب به دور است و پورعلی‌گنجی نیز نیاز به زمان دارد تا در فرم مسابقه قرار بگیرد.

گندوز فعلا انتظارات را برآورده کرده

بازی دوستانه پرسپولیس و آهال تاجیکستان با کیفیت بالایی برگزار شد و هر دو تیم حسابی یکدیگر را در این مسابقه تحت فشار گذاشتند. درواقع می‌توان گفت یک بازی پایاپای انجام شد که در نیمه اول حریف تاجیک برتری نسبی داشت و در نیمه دوم پرسپولیس خطرناک‌تر ظاهر شد و به گل برتری هم دست یافت. هرچند تاجیک‌ها از قضاوت داور مسابقه رضایت نداشتند و اعتقادشان این بود که تک گل‌شان آفساید نبوده، یک پنالتی در این مسابقه حق‌شان بوده و گل علیپور هم در حالت آفساید به ثمر رسیده است. به هر جهت در این بازی تیم آهال در چند صحنه دروازه پرسپولیس را تحت فشار قرار داد و گندوز این فرصت را داشت که خودی نشان دهد. او در مهار چند شوت بازیکنان تاجیکستانی عکس‌العمل‌های قابل قبولی داشت و ثابت کرد که جانشین خوبی برای علیرضا بیرانوند خواهد بود. 

نقش پررنگ مدافعان کناری

سرمربی اسپانیایی از قرار معلوم در نظر دارد تیمش را با سیستم 2-4-4 به میدان بفرستد. هرچند در طول بازی سیستم سرخپوشان 4 خطه می‌شد، به این ترتیب که مسعود ریگی نزدیک به خط دفاع بود و سروش رفیعی نیز جلوتر از او وظایف دفاعی و تهاجمی متفاوتی داشت. اما مساله‌ای که در سیستم مدنظر گاریدو در بازی با آهال به چشم می‌آمد، نقش پررنگ مدافعان کناری در حملات تیمش بود. او به امیری و ایوب این ماموریت را داده بود که در حملات تیم نقش اصلی را ایفا کنند و به نوعی آزادی عمل زیادی داشته باشند. همین مساله باعث شد تیم حریف در چند صحنه از فضای پشت سر مدافعان کناری پرسپولیس استفاده کرده و صاحب موقعیت شود. به نظر می‌آید تفکرات گاریدو زیادی تهاجمی باشد و او بهترین دفاع را حمله می‌داند. سرمربی اسپانیایی به پرسینگ و توپ‌گیری به‌موقع اصرار زیادی دارد و در تیم او از قرار معلوم هیچ بازیکنی اجازه ایستا بازی کردن را ندارد. با این شرایط بازیکنانی که دوندگی و قدرت بدنی بیشتری داشته باشند راحت‌تر از بقیه به ترکیب اصلی راه پیدا خواهند کرد. 

رقابت جانانه سلمانی و ارونوف

پرسپولیس در تابستان مجبور شد ارونوف را در اختیار تیم المپیک ازبکستان قرار دهد تا این بازیکن دوران سخت آماده‌سازی تیمش را از دست بدهد. دورانی که شاید او بیشتر از بقیه همبازیانش به آن نیاز داشت، از این جهت که اوستون در نیم‌فصل حضورش در پرسپولیس بازیکن 90 دقیقه‌ای نشان نداد. به هر شکل بازگشت او به اردوی پرسپولیس با مصدومیت همراه شد و این خبر خوبی برای گاریدو و تیمش در آستانه شروع لیگ نمی‌تواند باشد. اما ارونوف برای این فصل یک رقیب خوب در جناح چپ دارد. یاسین سلمانی بعد از رهایی از مصدومیت و پشت سر گذاشتن یک دوره آماده‌سازی خوب زیر نظر گاریدو خودش را برای یک رقابت جانانه با ارونوف آماده کرده است. هر چند او نیاز به بازی بیشتری دارد تا در فرم ایده‌آل قرار بگیرد اما از آنجا که سلمانی خیلی باهوش و تک‌ضرب بازی می‌کند توانسته اعتماد گاریدو را جلب کند و مطمئنا او یکی از بازیکنان مورد علاقه سرمربی اسپانیایی خواهد بود. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار