کدخبر : 18336 تاریخ انتشار :
A

واقعیتی از خروجی پنجره تابستانی استقلال

واقعیتی از خروجی پنجره تابستانی استقلال

پروژه بازسازی استقلال در یک پنجره امکان‌پذیر نیست!

به گزارش ورزش 360 تیم استقلال در چهارمین دیدار تدارکاتی خود برای آماده‌سازی و حضوری پرقدرت در فصل جدید لیگ برتر عصر روز پنجشنبه در تهران با یک گل برابر گل‌گهر سیرجان به برتری رسید. تک‌گل استقلال در این دیدار را روزبه چشمی روی ارسال رضاییان به ثمر رساند. گوستاوو بلانکو هم یک گل زد که آفساید شد و همچنین آبی‌ها از دقیقه 70 با اخراج چشمی، بازی را ۱۰نفره ادامه داد.

در دقایق پایانی نیز سید‌حسین حسینی ضربه پنالتی پیمان بابایی را مهار کرد تا تیمش برنده از زمین خارج شود. استقلالی‌ها در حالی در این این دیدار مقابل حریف سیرجانی صف‌آرایی کردند که در ترکیب اصلی این تیم 4 بازیکن نسبت به فصل گذشته به ترکیب تیم نکونام اضافه شده و سایر خریدهای جدید به همراه نفرات دیگر در جریان بازی و به خصوص در نیمه دوم به ترکیب استقلال اضافه شده و این تیم را همراهی کردند. آلمدین زیلیکیچ، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان و محمدحسین اسلامی 4 بازیکن جدیدی بودند که در این مسابقه در ترکیب ثابت استقلال در فاصله یک هفته مانده به آغاز لیگ برای این تیم به میدان رفته تا در این بازی، آبی‌ها نسبت به فصل گذشته با تغییراتی حدود 40درصدی کار را برای آماده‌سازی و هماهنگی در پیش‌فصل ادامه داده باشند. البته با توجه به جذب بازیکنانی مانند کاکوتا و اندونگ و حضور بازیکنانی مانند فلاح و کوشکی در تمرینات هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد این تغییرات (نسبت حضور نفرات جدید در ترکیب اصلی در هفته اول لیگ) به حدود 50 درصد و حتی بیشتر از آن هم برسد.

بازسازی زمانبر است

با وجود همه نفراتی که در ترکیب و لیست آبی‌ها برای فصل جدید وجود دارند اما هنوز هم ترکیب استقلال با ضعف‌ها و مشکلاتی مواجه است که در صورتی که فکری اساسی برای آنها نشود به طور حتم در فصل فشرده و فرسایشی پیش‌رو با حداقل 40 و حداکثر دیدارهایی که تعداد آنها شاید به 50 بازی هم برسد، در میانه فصل این تیم با اشکالات عدیده‌ای مواجه خواهد شد که با مشابه آن در فصل گذشته دست و پنجه نرم کرده و باعث شد تا در مسیر قهرمانی به این تیم آسیب زیادی برسد. در هر صورت هنوز نکونام در استقلال در نوک خط حمله با کمبود یک مهاجم تمام‌کننده و زهردار مواجه است. یا اینکه در سمت راست جایگزین مناسبی برای رضاییان وجود ندارد و در مرکز زمین هم هنوز جای یک طراح خالی است. ضمن اینکه خارجی‌هایی که به فوتبال ایران وارد می‌شوند مانند هندوانه‌ای دربسته بوده و تا زمان رونمایی از این نفرات نمی‌توان به صورت واقعی درباره‌شان نظر داد. این در حالی است که در واقعیت موجود وجه بازسازی هر تیمی با هر مقدار ایرادی که در آن وجود دارد، با توجه به قوانین و آیین‌نامه نقل و انتقالات به یک پنجره محدود نشده و این مسیر و پروژه بازسازی هر تیمی حداقل دو تا سه پنجره در شرایطی مناسب و فضایی مطلوب را می‌طلبد تا هر کادری بتواند افکار خود را پیاده کرده و بتواند به آن تیم و تاکتیکی که مدنظر و دلخواهش است برسد. بنابراین چه‌بسا اگر دست استقلالی‌ها از لحاظ مسائل قانونی مانند سقف بودجه یا تعداد استفاده از سهمیه‌های خارجی و محدودیت تعداد نفرات در لیست تا اندازه‌ای بازتر بود، نکونام این فرصت را داشت تا بتواند در همین پنجره سایر ایرادات و نقاط ضعف تیمش را هم برطرف کرده و با آن چیزی که در ذهنش است، استقلالی نوین را برای فصل بیست‌وچهارم بسازد اما در هر صورت برای این اتفاق باید حداقل یکی دو پنجره نقل و انتقالاتی دیگر منتظر ماند.

خریدهایی که یک فصل دیر انجام شد!

اگرچه بخش بسیار زیادی از بازیکنان لیست اول نکونام برای فصل جدید استقلالی نشدند اما بسیاری دیگر از اسامی که در لیست و اولویت‌های بعدی خرید برای آبی‌پوش شدن بودند، سرانجام راهی این تیم شدند تا بیشتر آن چیزهایی که سرمربی استقلال برای فصل جدید سفارش داده بود به تمرینات این تیم در زمان مناسبی برای هماهنگی با سایر نفرات اضافه شوند. این اتفاق اما سال گذشته رخ نداد و در حالی که بسیاری از همین نفرات و البته بازیکنان دیگر در پیش‌فصل و حتی نیم‌فصل در لیست نکونام بودند هیچ‌گاه این نفرات استقلالی نشدند تا تفاوت‌های دو فصل 23 و 24 از همین جای کار عیان و نمایان شود. خریدهایی که سال گذشته به هر نحو ممکن و با سوءمدیریت‌های مدیرعامل وقت استقلالی نشدند تا این تیم با انبوهی از مشکلات فنی و باگ‌های تاکتیکی مهیای فصل بیست و سوم شود. اما برای فصل پیش‌رو تدابیر زودهنگام کادرفنی و مدیریت باعث شد تا پاشنه‌آشیل فصل قبل با خرید چند ستاره داخلی و خارجی تبدیل به نقطه قوت این تیم شود تا امیدواری‌ها نسبت به نتایج داخلی و آسیایی استقلال در فصل پیش‌رو بیشتر شود.

استقلالی‌ها هنوز کشمکش‌ها و مجادله‌های فصل گذشته این تیم در جریان پیش فصل را به یاد دارند. اینکه مدیریت اعتقاد داشت با وضعی که وجود دارد کسب عنوانی در میانه جدول هم می‌تواند برای آبی‌پوشان مقامی درخور باشد اما نکونام که با ذهنیت برنده از همان ابتدا کار خود را در عرصه مربیگری آغاز کرده از هفته اول تیمش را برای قهرمانی مهیای فصل بیست‌وسوم کرده و در نهایت هم با یک امتیاز کمتر از قهرمانی باز ماند. درواقع اگر بسیاری از این نفراتی که امسال به ترکیب استقلال اضافه شدند تا عصای دست نکونام باشند در فصل پیش این تیم را همراهی می‌کردند؛ چه‌بسا آبی‌ها خیلی زودتر از هفته پایانی می‌توانستند قهرمانی را از‌آن خود کرده و این خود بزرگ‌ترین ضربه‌ای بود که علی خطیر، مدیریت وقت این باشگاه به پیکره استقلال، کادر و هوادارانش در زمان مدیریتش وارد کرد.

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار