کدخبر : 17991 تاریخ انتشار :
A

ریسک بزرگ ژوزه مورایس برای فصل جدید؛ دگردیسی سپاهان

ریسک بزرگ ژوزه مورایس برای فصل جدید؛ دگردیسی سپاهان

شکی نیست که سپاهان نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته و بسیاری از مهره های تاثیرگذارش را دیگر ندارد.

به گزارش ورزش 360، شکی نیست که سپاهان نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته. سرمربی این تیم با جسارت تمام، نفراتی همچون شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده، امید نورافکن، رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور را از دست داد، درحالی‌که این نفرات نقش پررنگی در عملیات هجومی این تیم داشته و به نوعی نقطه قوت سپاهان بودند. پر کردن جای این نفرات با بازیکنان جوان نشان می‌دهد که او تفکرات متفاوتی را در سر می‌پروراند و شاید به همین دلیل است که در هر پست تعداد زیادی بازیکن گرفته و به نوعی ریسک مصدومیت یا عملکرد ضعیف احتمالی هر یک از آنها را می‌تواند با بازیکنی دیگر پر کند.

بدون شک رونمایی سپاهان از ترکیب هجومی‌اش در بازی مقابل شباب الاهلی می‌تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد. اگرچه مورایس، علی‌اصغر اعرابی و محمد علی‌نژاد را نمی‌خواهد اما در عوض بازیکنانی همچون جواد آقایی‌پور و مهدی لیموچی را به خدمت گرفته که می‌توانند به ترکیب هجومی سپاهان جان تازه‌ای ببخشند،‌ ضمن اینکه رضا اسدی همچنان در سپاهان حضور دارد و کاوه رضایی نیز مهاجم مورد علاقه مورایس است. مورایس اگر بخواهد از اسدی به‌عنوان بازیکن پشت مهاجم استفاده کند احتمالا لیموچی و جواد آقایی‌پور از کناره‌ها ترکیب هجومی‌اش را تکمیل می‌کنند.

این سه بازیکن قابلیت جابه‌جایی نیز دارند. تصور کنید اگر آریا یوسفی و محمد محبی نیز این ترکیب هجومی را ساپورت کنند، خط حمله سپاهان تا چه حد قوی خواهد شد. به این ترتیب حضور بازیکنانی همچون جواد آقایی‌پور، کاوه رضایی، رضا اسدی، آریا یوسفی، مهدی لیموچی، محمدمهدی محبی و رضا شکاری به شکلی است که می‌تواند در تیم مورایس یک ترکیب هجومی خارق‌العاده بسازد. تعدد بازیکنان در خط حمله سپاهان به مورایس اجازه می‌دهد تا هر ترکیب و سیستمی که مورد علاقه اوست را به میدان فرستاده و چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ فنی رقیب خطرناکی برای دیگر تیم‌ها باشد.

بازی سپاهان مقابل شباب الاهلی سنگ محک خوبی برای تیم مورایس است‌. اگر شرایط حضور انزونزی بازیکن فرانسوی، جلال‌الدینوف بازیکن ازبک و ابراهیم بایش فراهم شود، با توجه به جسارت این هافبک‌ها با اطمینان بیشتری به مصاف رقبا خواهد رفت. باید دید سپاهان که برای ثبت قرارداد این نفرات با محدودیت سقف بودجه روبه‌رو است چه راهکاری برای عبور از این چالش پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه حضور این نفرات به دلیل برخی مشکلات فعلا با اما و اگر روبه‌رو شده و هرچند توافق با بازیکنان صورت گرفته اما حضورشان در ایران قطعی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار