کدخبر : 17990 تاریخ انتشار :
A

سقف سپاهان افزایش پیدا می‌کند؟

سقف سپاهان افزایش پیدا می‌کند؟

یکی از مشکلات تیم سپاهان برای جذب بازیکنان مورد نیازش سقف بودجه است که فدراسیون فوتبال تعیین کرده است.

به گزارش ورزش 360، اخیرا این باشگاه تلاش‌هایی را در جهت افزایش بودجه آغاز کرده و به نظر می‌رسد با سقفی که تعیین شده توان رقابت با رقبای آسیایی را ندارد. سپاهان در این خصوص درخواست کتبی و رسمی نداده اما در جلساتی که در فدراسیون فوتبال داشتند مدعی شده برای رقابت با تیم‌های آسیایی که تا بن دندان مسلح هستند باید به اندازه کافی هزینه کنند؛ چراکه در غیر این صورت امکان موفقیت وجود ندارد. هرچند این تنها پیشنهاد باشگاه سپاهان نبوده اما بدون شک سپاهانی‌ها ازجمله تیم‌هایی هستند که روی این موضوع تاکید دارند. ضمن اینکه آنها با توجه به اینکه می‌توانند درآمد حاصل از حضور در رقابت‌های آسیایی این فصل را به بودجه خود اضافه کنند مشکلی بابت رعایت سقف بودجه و عبور از عدد تصویب شده را ندارند اما با این حال مایلند با افزایش بودجه راه جذب بازیکنان جدید را هموار کنند. از طرفی آنها چند بازیکن خوب فروختند. نفراتی همچون رامین رضاییان، محمد احمدزاده، شهریار مغانلو و چند بازیکن دیگر ازجمله نفراتی بودند که در ازای واگذاری‌شان به تیم‌های دیگر برای باشگاه آورده داشتند. 

همین حالا موضوع واگذاری محمدجواد حسین‌نژاد به باشگاه روسی در راستای همین موضوع است. سپاهانی‌ها در ابتدا علاقه‌ای به فروش حسین‌زاده نداشتند، مخصوصا وقتی این بازیکن در تمرینات شرکت نکرد و با وجود تماس‌های مکرر مسئولان باشگاه ادعا کرد که علاقه‌ای به ادامه همکاری با سپاهان ندارد باشگاه تصمیم گرفت او را جریمه کرده و حتی تنبیه کند اما این‌طور که شنیدیم در جلسه هیات‌مدیره مقرر شد با واگذاری او به باشگاهی دیگر از این انتقال درآمدزایی کرده و به نوعی سقف بودجه مورد نظر خود را افزایش دهند. این‌طور که شنیدیم بحث انتقال محمدجواد حسین‌نژاد به تیم دینامو ماخاچ‌قلعه جدی است و از آنجا که باشگاه سپاهان برای جذب بازیکنان خارجی نیاز به افزایش سقف بودجه خود دارد با فروش این بازیکن نه‌تنها حواشی مربوط به او در تمرینات را کاهش می‌دهد بلکه به نظر می‌رسد چیزی حدود ۷۰ میلیارد افزایش سقف خواهد داشت. 

سپاهانی‌ها علاقه زیادی به جذب بازیکنان گران‌قیمت دارند و معمولا از فعالان بازار نقل و انتقالات هستند، از این رو سقف موجود به نوعی برایشان دست‌وپاگیر بوده و آنها را از اهداف‌شان دور می‌کند. مدیران این باشگاه برای اینکه راهی پیدا کنند و بتوانند نفرات دلخواه خود را به خدمت بگیرند روی فروش بازیکنان جوان خود حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. در سال‌های اخیر آنها بازیکنانی همچون محمد محبی و محمد قربانی را نیز واگذار کرده بودند و طی فصل جدید نیز با خرید نفراتی همچون جواد آقایی‌پور، حسین گودرزی، محمدامین حزباوی، مهدی لیموچی، وحدت حنانوف، محمدمهدی محبی و چند بازیکن دیگر که تقریبا سن کمی دارند در همین راستا گام برداشته و نه‌تنها بازیکنان خوب و آینده‌داری را به خدمت گرفتند بلکه در سال‌های آینده می‌توانند روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و پول خوبی برای رضایتنامه‌شان بگیرند. در عوض لیست خروجی آنها بازیکنانی مسن بودند که هرچند شانس و مانوری برای سرمایه‌گذاری در آنها دیده نمی‌شد اما همین انتقال‌ها نیز طبق شنیده‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای باشگاه درآمدزایی داشته است. ضمن اینکه از فصل قبل نیز چند بازیکن جوان در ترکیب سپاهان همچنان حضور دارند که نه‌تنها از نظر فنی می‌توانند کمک‌کننده این تیم باشند بلکه به‌عنوان مهره درآمدزا نیز می‌شود روی آنها حساب کرد. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار