کدخبر : 17900 تاریخ انتشار :
A

خلع‌سلاح تیم‌های ایرانی در آسیا

خلع‌سلاح تیم‌های ایرانی در آسیا

به‌دلیل محدودیت در قوانین داخلی، نمایندگان ایران در آسیا 5 بازیکن بزرگسال کمتر از رقبای قدرتمند خود دارند.

به گزارش ورزش 360، رقابت‌های لیگ قهرمانان الیت(نخبگان) در حالی از 26 شهریورماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد که تفاوت ساختاری برگزاری این رقابت‌ها تنها به شکل برگزاری آن که به صورت لیگ خواهد بود و تعداد برگزاری هفته‌های این مسابقات خلاصه نشده و این تفاوت‌ها به مسائل پیرامونی این رقابت‌ها مثل لیست تعداد بازیکنان در هر رده سنی نیز رسیده و شامل تعداد نفرات با محدوده‌های سنی خاص در هر لیست خواهد شد. در این بین هر تیم می‌تواند حداکثر 35 نفر را به کمیته مسابقات معرفی کند.

تعداد نفرات در هر رده سنی 

این رقابت‌ها در تاریخ 26 مرداد ماه قرعه‌کشی می‌شود تا 24 تیم حاضر در این رقابت‌ها در دو سوی قاره، در دو گروه 12 تیمی در قالب برگزاری لیگ، حریفان خود را بشناسند. این رقابت‌ها طی 8 هفته برگزار شده و ساز و کار قرعه‌کشی این رقابت‌ها به این شکل خواهد بود که هر تیم با 8 تیم دیگر طبق قرعه‌کشی بازی می‌کنند با این شرط که تیم‌های یک کشور در این مرحله با هم بازی نخواهند کرد و تیم‌های هم‌سید نیز تحت شرایط خاصی با هم دیدار خواهند کرد.‌‌ این در حالی است که برای برگزاری این رقابت‌ها دو لیست برای باشگاه‌ها وجود خواهد داشت؛ لیست B که طی آن باشگاه‌ها باید 10 بازیکن زیر 21 سال (حتما متولد 1 ژانویه 2003 به بعد) باشند‌ و لیست A که توضیحات مفصلی را به همراه دارد.

لیست A باشگاه‌ها بر خلاف لیست Bپیچیدگی‌های خاص خود را داشته و همین لیست چندین دسته بازیکن را شامل می‌شود. باشگاه‌ها با هر مدلی، هر سن و سالی و هر شرایطی می‌توانند این لیست را پر کنند با این توضیح که 23 نفر از این لیست 25نفره به هر شکلی می‌توانند به کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شوند. این در حالی است که معرفی دو نفر دیگر شرایط خاص خود را می‌طلبد.بر همین اساس این دو بازیکن فقط تحت شرایطی خاص می‌توانند در لیست تیم‌ها قرار گرفته و این لیست را تا سقف 25 نفر برسانند. قانون درباره این دو بازیکن تاکید می‌کند که یکی از آنها (بدون محدودیت سنی) فقط در بازه سنی 15 تا 21 سال باید حتما 3 سال تحت قرارداد با باشگاه (پایه‌ها و بزرگسالان) خود بوده باشند و نفر دیگر باید در همین بازه زمانی سنی (باز هم بدون محدودیت سنی) به مدت 3 سال در کشور فوق بازی کرده باشند. 

تیم های ایرانی شاید یک سهمیه را پر نکنند!

درخصوص قانون اول به طور مثال می‌توان به بازیکنانی مانند مهدی قایدی و مهدی عبدی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرده که در صورتی که این دو باشگاه همچنان این بازیکنان را به خدمت داشتند، با توجه به رعایت قانون فوق، مطمئنا این دو بازیکن در این لیست قرار گرفته و به اندازه یک سهمیه در لیست 23نفره برای این دو باشگاه خالی می‌شد. اما در صورتی که هر باشگاه‌ (از‌جمله باشگاه‌های ایرانی) چنین نفری را با شرایط فوق نداشته باشند نمی‌توانند از این سهمیه استفاده کنند تا به این ترتیب لیست خود را بالاجبار با 24 نفر پر کنند.

همچنین درباره بخش دوم این قانون به بازیکنانی اشاره می‌کند که در بازه زمانی 15 تا 21 سالگی، به مدت 3 سال در کشور فوق بازی کرده باشند. درباره نمایندگان ایران، تمامی بازیکنان داخلی این تیم‌ها این 3 سال را در کشورمان پر کرده تا لیست 23 نفره به این ترتیب از ظرفیت لازم برای تبدیل به 24 نفر برخوردار باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار