کدخبر : 17673 تاریخ انتشار :
A

ایران – قطر هم به خارج از آزادی منتقل می‌شود؟

ایران – قطر هم به خارج از آزادی منتقل می‌شود؟

این امکان وجود دارد که مسابقه دوم ایران در مقدماتی جام جهانی هم خارج از تهران برگزار شود.

به گزارش ورزش 360، با وجود اینکه برخی اخبار و شایعات از برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان از هفته اول مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی 2026 در منطقه آسیا در خارج از تهران خبر می‌دادند برای اولین‌بار در «فرهیختگان» با قطعیت از برگزاری این دیدار در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان خبر دادیم.

این درحالی است که با توجه به وضعیت وخیم فعلی ورزشگاه آزادی مشخص نیست ورزشگاه فوق به دیدارهای بعدی تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی خواهد رسید یا اینکه این دیدارها هم فعلا قرار است خارج از تهران برگزار شود. تیم ملی در چهارمین دیدار خود در این تورنمنت روز 24 مهرماه باید میزبان تیم ملی قطر باشد اما اینکه این دیدار به‌طور قطعی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود یا به ورزشگاه دیگری منتقل می‌شود هنوز مشخص نیست و باید دید روند آماده‌سازی ورزشگاه چگونه پیش‌می‌رود.

در حال حاضر به نظر نمی‌رسد مسئولان فدراسیون نسبت به برگزاری دیدارهای ملی در خارج از تهران نگرانی خاصی داشته باشند. درهرصورت این تیم برای تمامی مردم ایران و فوتبال‌دوستان سراسر کشور است و حالا به‌خاطر مشکلات و موانع موجود برای برگزاری دیدارهای تیم ملی در ورزشگاه آزادی یک توفیق اجباری به وجود آمده تا در حساس‌ترین بازی‌های ایران در راه صعود به جام‌جهانی، این مردم استان‌های دیگر باشند که مشوق شاگردان قلعه‌نویی در این مسیر می‌شوند. اما این نگرانی برای برگزاری دیدارهای سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان الیت به حداکثر رسیده؛ چراکه در حالت عادی و به‌صورت منطقی این باشگاه‌ها نمی‌توانند هر ورزشگاه استانداردی را در سطح کشور براساس راضی نگه‌داشتن افکار عمومی هواداران خود برای برگزاری دیدارهای آسیایی خود انتخاب کنند.

درهرصورت برگزاری دیدارهای بین‌المللی این دو تیم در ورزشگاه‌هایی مانند نقش‌جهان اصفهان یا یادگار امام تبریز، نمی‌تواند هواداران دو باشگاه پرطرفدار ایران را مبنی‌بر اینکه قرار باشد آنها در خانه رقیبان داخلی خود از حریفان آسیایی میزبانی کنند راضی کند، هرچند شاید این گزینه‌ها به‌هرحال تحت شرایطی بهتر از گرفتن میزبانی از سوی AFC و انتقال این دیدارها به خارج از کشور باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار