کدخبر : 17452 تاریخ انتشار :
A

میزبانی در «مشهد» تماشاگران زن استقلالی را یک فصل محروم می‌کند؟

میزبانی در «مشهد» تماشاگران زن استقلالی را یک فصل محروم می‌کند؟

در حالی که تیم‌های لیگ برتری ایران به ویژه استقلال و پرسپولیس مشغول ریخت و پاش میلیاردی هستند زیرساخت‌های برگزاری لیگ برتری پیش‌رو یکی از بزرگترین چالش‌های ورزشی ایران است. به ویژه وضعیت میزبانی تیم‌های استقلال و پرسپولیس که همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ورزش ۳۶۰ - با طولانی شدن زمان بازسازی ورزشگاه آزادی معلوم شده که امکان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر حداقل در یک نیم فصل در این ورزشگاه غیرممکن است. برای همین صحبت‌هایی در خصوص برگزاری بازی‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران مطرح شده است. ورزشگاهی که نه جایگاه مناسبی برای پذیرایی از تماشاگران پرشور این دو تیم دارد و نه چمنی که بازیکنان تکنیکی این دو تیم بتوانند روی آن نمایش خوبی داشته باشند.

به ویژه اینکه استقلال و پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات روی بازیکنان تکنیکی و گران قیمت خارجی دست گذاشته‌اند و برای همین باید فرصتی را نمایش آنها پدید بیاورند.

در این میان خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شده که ممکن است استقلال تهران به دلیل کیفیت پایین ورزشگاه تختی قید میزبانی در آن را بزند. برخی رسانه‌ها مدعی شدند جواد نکونام از کیفیت زمین تختی راضی نیست و به دنبال ورزشگاه بهتری برای استقلال است.

یکی از ورزشگاه‌های با کیفیت که از پتانسیل آن برای رقابت‌های لیگ برتر استفاده نمی‌شود ثامن مشهد است. خراسان رضوی مدت‌ها است که در لیگ نماینده‌ای ندارد و چمن این ورزشگاه تازه ساز و زیبا بلا استفاده مانده است. از این رو خبر رسیده که جواد نکونام به دنبال انتقال بازی‌های استقلال به مشهد است تا از ظرفیت این ورزشگاه برای بازی های تیمش استفاده کند.

مسئله‌ی مهم در صورت انتقال بازی‌های استقلال به مشهد اما ماجرای حضور تماشاگران زن این تیم در ورزشگاه است. آن هم درست بعد از نامه‌ی جدید فیفا در زمینه ایجاد شرایط ورود عادلانه و آزاد زنان به ورزشگاه‌های فوتبال!

می‌دانیم که مختصات سیاسی فرهنگی مشهد با شهرهای دیگر ایران متفاوت است و برخی قوانین به صورت نانوشته در این شهر اجرا نمی‌شود. درست مثل حادثه‌ی فروردین ۱۴۰۱ که تماشاگران زن ایرانی اجازه‌ی ورود به ورزشگاه امام رضا و تماشای بازی ایران و لبنان را نیافتند. با سخت‌گیری برخی مدیران مشهد و موضع‌گیری‌های تندروانه‌ی امام جمعه‌ی این شهر به نظر می‌رسد استقلال تهران در صورت حضور در مشهد یک فصل از همراه داشتن تماشاگران زن محروم خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار