کدخبر : 1704 تاریخ انتشار :
A

یامگا در آستانه جاودانگی در استقلال

یامگا در آستانه جاودانگی در استقلال

بازیکن فرانسوی استقلال می‌تواند امسال با تداوم حضور در ترکیب آبی‌ها و درخشش احتمالی در بازی‌های بعدی در بسیاری از آیتم‌ها خود را به‌عنوان بهترین، گلزن‌ترین و باثبات‌ترین خارجی تاریخ باشگاه استقلال مطرح کرده است.

به گزارش ورزش 360، بازیکن فرانسوی استقلال می‌تواند امسال با تداوم حضور در ترکیب آبی‌ها و درخشش احتمالی در بازی‌های بعدی در بسیاری از آیتم‌ها خود را به‌عنوان بهترین، گلزن‌ترین و باثبات‌ترین خارجی تاریخ باشگاه استقلال مطرح کرده و حتی این فرصت را هم دارد تا با ۷ ضربه پنالتی دیگر به‌عنوان بهترین پنالتی‌زن تاریخ این باشگاه نیز شناخته شود.

یامگا که در‌حال‌حاضر با ۲۲ گل در کنار فرشید اسماعیلی، فرزاد مجیدی و محمود فکری به‌صورت مشترک در رده بیست‌و‌چهارم تاریخ گلزنان استقلال قرار دارد می‌تواند تنها با ۶ گل دیگر در رقابت‌های مختلف با پیراهن آبی به‌عنوان بهترین گلزن خارجی استقلال خود را مطرح کرده و این رکورد را تا مدت‌ها به‌نام خود بزند. او همچنین در این مدت ۶ پاس گل را هم به نام خود به ثبت رسانده است.

درحال‌حاضر شیخ دیاباته مهاجم سابق فرانسوی آبی‌ها با ۲۷ گل که ۹ گل آن در آسیا و یک گل دیگر در رقابت‌های حذفی به ثمر رسیده، رکوردار گلزنی در بین خارجی‌های استقلال به شمار می‌رود و یامگا با ۶ گل دیگر از دیاباته درحالی عبور خواهد کرد که او به‌عنوان مهاجم نوک تخصصی در این سال‌ها برای آبی‌ها به میدان نرفته و فقط در 3 دیدار سنتر فوروارد بازی کرده؛ هر چند بسیاری از گل‌های او از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیده است. 

همچنین یامگا فعلا با ۱۵ پنالتی گل‌شده دومین گلزن تاریخ آبی‌ها از روی ضربات پنالتی به شمار می‌رود و با ۸ پنالتی دیگر از مرز ۲۲ پنالتی گل شده محمد نوازی، مربی فعلی استقلال هم عبور خواهد کرد. یامگا که بعد از ژستد دومین گلزن خارجی استقلالی‌ها در تاریخ دربی به‌شمار می‌رود در طول تمامی دیدارهای این تیم در رقابت‌های مختلف ۷۱‌بار با پیراهن آبی به میدان رفته است و از این لحاظ نیز این فرصت را دارد تا با پوشیدن پیراهن آبی در ۲۱ مرتبه دیگر از رکورد جی لوید ساموئل فقید نیز عبور کرده و از این لحاظ با ۹۲ بازی رکورددار بیشترین بازی با پیراهن استقلال در بین خارجی‌های این تیم شود.

امکانی که در فصل‌جاری و با وجود تعداد بازی‌های باقی‌مانده استقلالی‌ها در رقابت‌های مختلف و البته ثبات بازیکن فرانسوی در ترکیب پسران آبی قریب‌الوقوع خواهد بود.

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار