کدخبر : 16895 تاریخ انتشار :
A

پرسپولیسی‌ها در اندیشه عبور سالم از تونل وحشت

پرسپولیسی‌ها در اندیشه عبور سالم از تونل وحشت

سخت‌ترین برنامه برای شروع لیگ، نصیب پرسپولیس شده است. در عوض استقلال شروع آسانی دارد که با پایانی بسیار سخت جبران می‌شود

به گزارش ورزش ۳۶۰، قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز سه‌شنبه برگزار شد و تیم‌ها برنامه بازی‌های خود را در طول فصلی که پیش رو است دریافت کردند. همه‌ساله در این مقطع، نگرانی بزرگ همه تیم‌ها از شکل چیده شدن بازی‌ها و به‌خصوص برنامه هفته‌های آغازین است.

اگرچه یک تیم در طول لیگ باید با همه تیم‌ها روبه‌رو شود اما همه تیم‌ها ترجیح می‌دهند در هفته‌های ابتدایی با تیم‌های آسان‌تر بازی کنند تا به مرور بتوانند شکل جدید ترکیب خود را جا بیاندازند. از آن طرف، رویارویی با تیم‌های بزرگ و مدعی در هفته‌های میانی و پایانی لیگ مناسب‌تر به نظر می‌رسد چون تیم‌ها شکل ایده‌آل خود را پیدا کرده‌اند و شیوه بازی رقبا را هم بهتر می‌شناسند. در مجموع همه تیم‌ها دنبال یک شروع ساده هستند؛ آرزویی که ظاهرا امسال برای ... برآورده شده است.

پرسپولیس، قهرمان فصل گذشته در هفته‌های ابتدایی برنامه بسیار سنگین و حتی می‌توان گفت عجیب‌وغریبی دارد. سرخپوشان در هفته اول با ذوب‌آهن بازی می‌کنند. تیم پنجم فصل گذشته که پارسال هم در هفته‌های ابتدایی به مصاف پرسپولیس رفت و در تهران تا مرز پیروزی پیش رفت. گل به خودی سروش رفیعی و بعدا گل گولسیانی که مشکوک به آفساید هم بود نتیجه یک بر یک را رقم زد.

بنابراین ذوب‌آهن حریف سختی در هفته اول خواهد بود اما به بازی هفته دوم پرسپولیس که نگاه کنید تازه می‌فهمید سختی یعنی چه! مصاف با تراکتور در هفته دوم، سرنوشتی است که قرعه‌های لیگ برتر برای قهرمان تدارک دیده‌اند. اگر این بازی در تهران بود، رفتار قابل پیش‌بینی هواداران پرسپولیس با بیرانوند و ترابی و... می‌توانست کار را برای تراکتوری‌ها سخت کند اما از بدشانسی پرسپولیسی‌ها میزبان این بازی تبریز است و بدون تردید این بازی بزرگ‌ترین چالش برای مدافع قهرمانی است.

بعد از بازگشت از تبریز، پرسپولیس باید در تهران به فولاد روبه‌رو شود. حریفی که اگرچه فصل گذشته یازدهم شده و تا مرز سقوط رفته اما امسال با یحیی گل‌محمدی و خریدهای جدیدش اساسا تیم دیگری خواهد بود. حریف هفته بعدی قرمزها تیم گل‌گهر است که در سیرجان منتظر پرسپولیسی‌ها است. حکایت گل‌گهر احتمالا برعکس فولاد است؛ تیمی که با توجه به ستاره‌های ازدست‌رفته‌اش شاید امسال ضعیف‌تر از فصل قبل باشد.

و بالاخره بازی هفته پنجم پرسپولیس که به نوعی پیش‌داربی هم محسوب می‌شود، میزبانی از تیم آلومینیوم در تهران است. آلومینیوم همان‌طور که همه می‌دانند گربه‌سیاه پرسپولیس در همه این سال‌ها بوده و شاید تنها خوش‌شانسی قرمزها این است که نباید برای این بازی به اراک بروند. در مجموع پرسپولیس سخت‌ترین شروع این فصل را -لااقل در جمع تیم‌های بزرگ و مدعی- خواهد داشت.

 

 

منبع همشهری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار