کدخبر : 15528 تاریخ انتشار :
A

علیرضا بیرانوند زیر میز گلرهای ایران زد!

علیرضا بیرانوند زیر میز گلرهای ایران زد!

در فصل بیست و سوم چالش جذابی بین دروازه‌بان‌ها شکل گرفته بود. رقابتی تنگاتنگ که تا آخرین هفته ادامه داشت و بر هیجان مسابقات افزود. نتیجه این رقابت دیدنی درنهایت دو برنده داشت.

به گزارش ورزش 360، سید‌حسین حسینی و حسین پورحمیدی هر کدام با ۱۸ کلین‌شیت صاحب دستکش طلا فصل پیش لیگ ایران شدند. علیرضا بیرانوند با ۱۳ و محمدرضا اخباری با ۱۱ کلین‌شیت تعقیب‌کننده‌های این دو بودند. به‌جز این دروازه‌بانان گلرهای تیم‌های دیگر نیز عملکرد بدی از خود به جا نگذاشته و حتی شاهد پدیده نوظهوری چون علیرضا جعفرپور شمس‌آذر قزوین با ۲۳ سال سن بودیم. او با ۱۰ کلین‌شیت در جایگاه پنجم جدول بهترین دروازه‌بانان قرار گرفت و شاید این فرصت را داشته باشد تا طی فصول آینده بیشتر از او بشنویم. 

با وجود اینکه این دروازه‌بانان در طول فصل تاثیر زیادی بر عملکرد تیم‌شان داشته و نقش بسزایی در موفقیت‌ها ایفا کردند اما با شروع فصل نقل و انتقالات تابستانی آنچنانکه توقع می‌رفت با استقبال بازار روبه‌رو نشدند. هرچند در این راه برخی رفتارهای غیر‌حرفه‌ای نیز تاثیرگذار است اما به واقع توقع می‌رفت این دروازه‌بانان بیش از هر فرد دیگری نقل و انتقالات پیش‌فصل را داغ کنند. جالب‌تر اینکه تیم‌هایی که این دروازه‌بانان در آن حضور داشتند نیز وضعیت نامشخصی دارند و معلوم نیست با شروع فصل چه کسی درون دروازه‌شان می‌ایستد. 

سید‌حسین حسینی

دروازه‌بان تیم استقلال موفق شد با ثبت ۱۸ کلین‌شیت عنوان برترین دروازه‌بان فصل بیست و سوم را به همراه حسین پورحمیدی از‌آن خود کند. این اما برای حسینی کافی نبود؛ چراکه با وجود عملکرد خوب در طول فصل نه‌تنها به تیم ملی دعوت نشد، بلکه وضعیت نامشخصی نیز با استقلال دارد. البته قلعه‌نویی ادعا می‌کند هنوز زمان بیشتری برای اینکه حسینی خود را ثابت کرده و به تیم ملی دعوت شود وجود دارد اما به نظر می‌رسد وجه اشتراکی بین عدم دعوت این دروازه‌بان به تیم ملی و نامشخص بودن سرنوشتش در استقلال وجود دارد. 

شایعات در‌مورد حسینی وقتی جدی‌تر می‌شود که استقلالی‌ها با یک دروازه‌بان بوسنیایی وارد مذاکره شده و قرارداد می‌بندند. این در حالی است که باشگاه استقلال و این دروازه‌بان واکنشی نسبت به شایعات پیرامون عدم همکاری نشان نمی‌دهند اما اگر حسینی فصل بعد در استقلال بازی کند بدون شک جایگاه ودران کیوسفسکی بوسنیایی به‌عنوان یک گلر نه‌چندان با کیفیت به خطر افتاده و اصلا مشخص نیست در شرایطی که توقع می‌رفت استقلالی‌ها برای حل مشکل حسینی و عقد قرارداد با او دست به کار شوند چرا به دنبال جذب یک دروازه‌بان سطح پایین رفتند.

حسین پورحمیدی

دروازه‌بان فصل گذشته تیم تراکتور پا به پای حسینی برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش تلاش کرد و او نیز با ۱۸ کلین‌شیت در کنار دروازه‌بان استقلال در صدر جدول بهترین دروازه‌بانان لیگ بیست و سوم قرار گرفت. پورحمیدی که به واسطه عملکرد خوبش به تیم ملی نیز دعوت شد هرگز تصور نمی‌کرد در فصل نقل و انتقالات تراکتوری‌ها بدون توجه به عملکرد خوب او به دنبال یک دروازه‌بان دیگر بروند. به نظر می‌رسد تنها کلین‌شیت‌های او برای تراکتوری‌ها کافی نبود و مدیران این باشگاه بعضی اشتباهات فاحش و عجیب او در طول مسابقات را از یاد نبرده‌اند به همین دلیل به دنبال دروازه‌بان مطمئن‌تری هستند. با وجود اینکه بیرانوند در فصل گذشته نتوانست همپای حسینی و پورحمیدی رقابت کند اما همچنان مطمئن‌ترین دروازه‌بان لیگ به حساب می‌آید. از این رو تراکتوری‌ها با وجود اینکه دروازه‌بان خوبی مثل پورحمیدی را داشتند وارد مذاکره با بیرانوند شدند. 

برای پورحمیدی اما هیچ توجیهی قانع‌کننده نبود؛ از این رو خبر مذاکره تراکتوری‌ها با بیرانوند او را برای ادامه همکاری با این تیم تبریزی مردد کرد. پورحمیدی علاقه‌ای ندارد زیر سایه دروازه‌بان دیگری قرار بگیرد. او چندی پیش در استقلال نیز برای اینکه نیمکت‌نشین حسینی نباشد ابتدا راهی آلومینیوم شد و از آنجا به تراکتور رفت. حضور او در هر دو تیم خوب بود و عملکرد جذابی از خود به نمایش گذاشت. از این رو اگر قرارداد بیرانوند با تیم تراکتور قطعی شود پورحمیدی با وجود اینکه یک فصل دیگر از قراردادش باقی مانده سودای جدایی سر داده و برای انتقال به تیم دیگری اقدام می‌کند، چراکه او نمی‌خواهد نیمکت‌نشین دروازه‌بان دیگری باشد. در همین رابطه شنیدیم پرسپولیسی‌ها نیم‌نگاهی به پورحمیدی دارند و بدشان نمی‌آید در صورتی که این دروازه‌بان بتواند رضایتنامه‌اش را از تراکتور بگیرند او را جذب کنند. 

علیرضا بیرانوند

جنجالی‌ترین چهره نقل و انتقالات تابستانی علیرضا بیرانوند است. گلر پرحاشیه پرسپولیس که فصل قبل نیز با موضوع انتقال به استقلال به‌شدت خبرساز شده بود این فصل نیز ساز جدایی کوک کرد و با فسخ یکطرفه قراردادش نه‌تنها با تراکتور بلکه شنیده می‌شود با سپاهان و فولاد نیز مذاکره کرده است. اتفاقات اخیر فعلا راه بازگشتی برای بیرانوند باقی نگذاشته و بعید است او بتواند بار دیگر درون دروازه پرسپولیس بایستد. مخصوصا اینکه پرسپولیسی‌ها از این دروازه‌بان به‌خاطر فسخ یکطرفه شکایت کردند و اگر نتواند حقانیت خود را ثابت کند به مدت ۴ تا ۶ ماه طبق قانون محروم خواهد شد. 

در‌مورد بیرانوند شنیده می‌شود که او هنوز به‌طور کامل از نظر مالی با باشگاه تراکتور به توافق نرسیده است و همین هم مانع عقد قرارداد او است. اگر این دروازه‌بان نتواند به تراکتور بپیوندد از آنجا که بازگشتش به پرسپولیس سخت است، بدون شک آسیب خواهد دید. اظهارات مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از ویدئو جنجالی که بیرانوند علیه مدیران این باشگاه منتشر کرد نشان می‌دهد بیشتر ورودی‌ها برای بازگشت او به پرسپولیس مسدود است و این دروازه‌بان یا باید با تراکتور به توافق برسد یا باشگاه دیگری را انتخاب کند، به‌طوری که جایگاهش در تیم ملی به خطر نیفتد. جالب است که اقدامات دو فصل اخیر بیرانوند جایگاه او را نزد هوادار هم متزلزل کرده و شاید به همین دلیل است که گفته می‌شود تلاش‌های او برای بازگشت به پرسپولیس تا این لحظه بی‌نتیجه مانده و احتمالا داستان پر‌ماجرای این دروازه‌بان و باشگاه پرسپولیس به پایان رسیده است. 

حالا با جدایی بیرانوند جذب یک دروازه‌بان مطمئن برای سرخپوشان به یک چالش جدی تبدیل شده‌ است. دروازه‌بانان زیادی به این باشگاه لینک می‌شوند تا جایی که حتی نام امیر عابدزاده نیز به میان آمده و به‌جز شایعه مذاکره با اخباری از علیرضا حقیقی نیز به‌عنوان یکی از گزینه‌های مذاکره با پرسپولیس نام می‌برند. با همه این احوال به نظر می‌رسد اگر بیرانوند و پرسپولیس مشکل خود را حل نکنند و این دروازه‌بان به قفس توری سرخپوشان برنگردد شاید مذاکره با یک دروازه‌بان خارجی نیز در دستور کار آنها قرار بگیرد. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار