کدخبر : 15342 تاریخ انتشار :
A

پرنوسان مثل بازگشتی‌های استقلال

پرنوسان مثل بازگشتی‌های استقلال

نگاهی به عملکرد بازیکنانی که در سال‌های اخیر به استقلال برگشته‌اند.

به گزارش ورزش 360، میلاد زکی‌‌پور مدافع چپ‌ پای فصل گذشته سپاهان با عقد قراردادی دوساله به استقلال پیوست. این مدافع 29 ساله سابقه چهار سال حضور در استقلال را حد فاصل سال‌های 95 تا99 را هم در کارنامه خود دارد. همچنین این مدافع هافبک سابقه بازی در تیم‌های استقلال، نفت تهران، گل‌گهر و سپاهان را دارد. این بازیکن که فصل آینده با شماره 18 استقلال برای این تیم به میدان خواهد رفت نهمین بازیکن تاریخ این باشگاه است که بعد از جدایی از این تیم و پیوستن به سپاهان دوباره به این تیم بازگشته است. درباره زکی‌پور در حالی برخی انتقادات مطرح هستند که این مدافع هافبک چپ پا در فصل گذشته همراه با سپاهان عملکرد مناسبی را از خود به جای گذاشته و در بسیاری از دیدارهای این تیم در ترکیب اصلی به میدان رفت. 

دومین پاسور برتر سپاهان 

نکته قابل‌توجه اینکه زکی‌پور که دو فصل پیش و قبل از حضور مورایس تا آستانه درب خروجی باشگاه اصفهانی نیز پیش رفته بود درنهایت در تمرینات پیش‌فصل بیست‌وسوم خود را به این سرمربی اثبات کرده و در سپاهان ماندنی شد تا طی دو فصل حضور در این باشگاه 64 بازی برای این تیم انجام داده و آمار سه گل و 10 پاس گل را به ثبت رسانده باشد. این بازیکن همچنین در تمامی دیدارهای این تیم در فصل گذشته در جام‌های مختلف 5 پاس گل را به نام خود به ثبت رسانده تا از این حیث بعد از رضاییان با حسین‌نژاد، یوسفی و احمدزاه در رده دوم بهترین پاسورهای سپاهان قرار بگیرد. 

این بازیکن با عملکرد مناسب خود حتی توجه امیر قلعه‌نویی را نیز به خود جلب کرده و باعث شد تا سرمربی تیم ملی برای اولین بار در تاریخ 28 اسفند 1401 زکی‌پور را به اردوی تیم ملی دعوت کند. او حتی در بازی برابر روسیه این فرصت را پیدا کرد تا در دقایق پایانی این دیدار اولین بازی رسمی ملی خود را نیز به ثبت برساند. 

نکته دیگر درباره زکی‌پور اینکه به نظر می‌رسد با جدایی احتمالی جلالی از استقلال به دلیل مشمول شدن برای سپری کردن خدمت سربازی، خیلی زود به ترکیب اصلی این تیم رسیده و این بار شاید عملکردی متفاوت نسبت به دوره قبل حضورش در استقلال را به نمایش بگذارد. وی در دوره قبل با پیراهن آبی این باشگاه تنها یک‌بار در مقابل پیکان گلزنی کرده و هشت پاس گل را به ثبت رسانده بود. 

حال به بهانه بازگشت او به جمع آبی‌ها عملکرد بازیکنانی که در چند سال اخیر سابقه بازگشت به استقلال را داشته‌اند مرور خواهیم کرد تا ببینیم بازیکنانی که در سال‌های اخیر پس از جدایی از استقلال دوباره به این تیم برگشته‌اند چه عملکردی را از خود ارائه داده‌اند.

فصل 23: از بدشانسی فخرالدینی تا تجربه نسبتا موفق با سیلوا

کاپیتان آلومینیوم در حالی در روزهای پایانی نقل و انتقالات نیم‌فصل گذشته راهی استقلال شد که با توجه به مصدومیت یامگا، این انتظار از وی می‌رفت تا بتواند بیشتر از آماری که از وی به ثبت رسید کمک‌حال آبی‌ها باشد. این در حالی است که فخرالدینی بدون گل زده یا دادن پاس گل احتمالا به کار خود در این تیم پایان داده تا در بین بازگشتی‌ها از وی به‌عنوان نمونه ناموفقی یاد شود. البته اگر کمی بخت با میلاد یار بود و توپ دقایق پایانی این بازیکن در بازی با مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی از خط دروازه عبور می‌کرد شاید او می‌توانست به استقلال کمک کند تا با گل مهمی که به ثمر می‌رسید، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این در حالی است که به جز فخرالدینی در نیم‌فصل گذشته رافائل سیلوا نیز در نیم‌فصل بعد از نیم فصل جدایی دوباره به جمع آبی‌ها بازگشته و با حضور در ترکیب خط دفاعی، تجربه نسبتا موفقی را از این حیث به ثبت رساند. البته تمام بازگشتی‌های فصل قبل فقط به این دو بازیکن خلاصه نشده و آرمین سهرابیان نیز که در سال 98 از این تیم جدا شده بود چهار سال بعد در ابتدای فصل گذشته به اردوی استقلال پیوست تا دوباره آبی‌پوش شود. این بازیکن البته در روزهایی که تیم را همراهی کرد با به ثمر رساندن چهار گل و یک پاس گل، تجربه موفقی را پشت سر گذاشت؛ این در صورتی است که سهرابیان در دو مقطع حدود دو ماهه در ابتدا و انتهای فصل، به‌خاطر مصدومیت از همراهی استقلال محروم شده تا در حساس‌ترین روزها، نکونام از داشتن یک مدافع گلزن محروم شود. 

فصل 22: سرنوشت متفاوت مهاجمان

در این فصل با پایان‌خدمت یزدانی و مرادمند، این دو دوباره به استقلال بازگشته با این تفاوت که اولی با عملکردی پرنوسان کارش در نیم‌فصل با تیم ساپینتو به پایان رسیده اما دومی با عملکردی تقریبا باثبات تا پایان فصل گذشته در استقلال ماندگار شده و احتمالا باز هم با این تیم ادامه خواهد داد. آرش رضاوند نیز با سپری کردن نیم‌فصل به‌صورت قرضی دوباره به تیم بازگشته و در این فصل عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت. 

همچنین در خط حمله آبی‌ها سه بازیکن به نام کاوه رضایی، سجاد شهباززاده و مهدی قایدی نیز برای فصل بیست‌ودوم دوباره به جمع استقلالی‌ها بازگشتند که از این تعداد اولی به‌خاطر پر بودن لیست فرصت حضور در این تیم را پیدا نکرده، نفر دوم در یک فصل تنها یک پاس گل را در جام حذفی به ثبت رسانده اما مهدی قایدی با یکی از بهترین فصول خود را با پیراهن آبی پشت سر گذاشته و با 12 گل نیز تا آستانه گرفتن کفش طلا فصل بیست‌ودوم هم پیش رفت. 

فصل 21: تجربه موفق چشمی

در این فصل استقلال در حالی بدون شکست به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کرد که یکی از ارکان موفقیت این تیم در فصول اخیر دوباره به جمع استقلالی‌ها بازگشت. در واقع روزبه چشمی که از ابتدای نقل و انتقالات تابستانی در فصل بیست‌ویکم صحبت از حضورش در استقلال مطرح بود و عنوان می‌‌شد قرار است پس از یک ‌سال مجددا به جمع آبی‌‌ها برگردد، پس از کش‌وقوس‌‌های فراوان مهرماه سال 1400 در محل این باشگاه حاضر شد و قراردادش را رسمی کرد تا یکی از ستون‌های اصلی قهرمانی آبی‌ها در این فصل قلمداد شود. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار