کدخبر : 15290 تاریخ انتشار :
A

مهدی تاج: وظیفه ما ساخت ورزشگاه‌ برای استقلال و پرسپولیس نیست

مهدی تاج: وظیفه ما ساخت ورزشگاه‌ برای استقلال و پرسپولیس نیست

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دولت و فدراسیون انتظارات متقابل و به حقی از هم دارند.

به گزارش ورزش 360، مهدی تاج پس از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، اظهار داشت: خوشحالم جامعه ورزش در انتخابات شرکت کرد. نسبت به دور اول هم این انتخابات پرشورتر بود. خودم خیلی خوشحالم اهالی ورزش بیگانه با مسائل حال مملکت نیست چنانچه بی‌خبر از گذشته هم نیست‌. پوشش رسانه‌ها هم به جامعه ورزش کمک می‌کند.

وی افزود: هرکس از امروز رئیس جمهور شود، رئیس جمهور همه ملت ایران است.  چه آنهایی که به او رای دادند یا ندادند. جامعه ورزش از رئیس جمهور انتظاراتی دارد. همانگونه که دولت و رئیس جمهور هم انتظارات متقابلی از ورزش دارند. دولت انتظار دارد جامعه ورزش روی سکو حرف بزند و کنار سکو حرف نزند. انتظار دارد ورزشکار قهرمان شود و عنوان بیاورد.

رئیس فدراسیون ادامه داد: دولت انتظار دارد فوتبال به جام جهانی صعود کند یا فدراسیون به کمک خود دولت، VAR بیاورد و حاشیه‌ها را از بین ببرد. این انتظارات هم به حق است. فوتسال ما اکنون چهارم دنیا است که باید بتوانیم آن را دوم کنیم. فوتبال ساحلی سوم جهان است که باید اول یا دوم شود. فوتبال ما بیستم دنیا است که قابلیت بهتر شدن دارد. انتظار متقابل ما هم از دولت حمایت بیشتر است.

تاج اضافه کرد: کشورهای منطقه هزینه‌های گسترده‌ای در فوتبال دارند. رقم خوردن اتفاقاتی مثل میزبانی جام جهانی، جام ملت‌ها یا ۵ سال میزبانی در جام جهانی نوجوانان، کار فدراسیون قطر نیست بلکه کار دولتش است. عربستان و امارات هم به شیوه دیگری میزبانی می‌کنند. قطر و امارات در انتخابی جام جهانی در گروه ما هستند.

اتفاقی در ورزشگاه‌ها بیفتد، رئیس فدراسیون اولین متهم پرونده می‌شود

وی درمورد آخرین وضعیت استانداردسازی ورزشگاه‌ها برای میزبانی از لیگ برتر، گفت: همه خبرنگاران را در بازی پرسپولیس و مس، درون ورزشگاه آزادی دیدم. ۳۳ هزار و ۷۰۰ بلیت فروخته شد اما ۷۰ هزار نفر درون استادیوم آمدند که اصلا زیبنده نیست. هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد که رئیس فدراسیون اولین متهم آن پرونده می‌شود. اگر خدایی نکرده یک تا ۲ نفر کشته شوند، سازمان لیگ و کل جامعه ملتهب می‌شود. 

رئیس فدراسیون تصریح کرد: هرکس باید روی صندلی خودش بنشیند، بلیت فروشی الکترونیکی شود و VAR بیاید. بخشی از این اتفاقات، وظیفه ما و بخش دیگر وظیفه باشگاه‌ها است. باشگاه‌هایی که نتوانند وظیفه میزبانی را احصاء کنند، باید در ورزشگاه‌هایی که چنین شرایطی دارند میزبانی کنند. دوستان ما ۲ شب قبل به تلویزیون رفتند و همه این موارد را گفتند. امیدوارم همه مسائل رعایت شود.

وظیفه ما ساخت ورزشگاه‌ برای استقلال و پرسپولیس نیست و برای میزبانی بازی‌های بزرگ جایی به جز آزادی نداریم

تاج درپاسخ به این سوال که آیا بازی‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود زیرا این شائبه مطرح شده که با توجه به کیفیت نامناسب زمین این مجموعه‌، دیدارهای ۲ تیم احتمال دارد بدون تماشاگر در ورزشگاه دستگردی انجام شود، توضیح داد: خیر. وظیفه ۲ باشگاه است که ۲ استادیوم به ما معرفی کنند. وظیفه‌ای نداریم که برای آنها، ورزشگاه درست کنیم. آنها هم کار خودشان را انجام می‌دهند. ورزشگاه تختی ظرفیت بسیار خوبی دارد. این استادیوم را ۳_۲ بار از نزدیک دیده‌ایم.

وی عنوان کرد: در برخی از این بازدیدها خبرنگاران حضور داشتند و در برخی هم نبودند. این استادیوم ظرفیت ۳۰ هزار نفری دارد و می‌تواند بازی‌هایی که کمتر از ۳۰ هزار نفر تماشاگر دارد، میزبانی کند. ضمن احترام به هواداران، بازی‌های پرسپولیس و استقلال با سپاهان و تراکتور باید در استادیومی باشد که تماشاگران راحت بتوانند وارد آن شوند و برای لین بازی‌ها به جز ورزشگاه آزادی، جای دیگری نداریم.

کارشناسان تلویزیونی همکاری نکنند، شرایط تیم ملی‌سخت‌تر می‌شود

رئیس فدراسیون درمورد انتقادات خداداد عزیزی از امیر قلعه‌نویی و کادرفنی تیم ملی، پاسخ داد: از لحاظ توان مالی با رقبایمان در انتخابی جام جهانی، یکسان نیستیم و توان کمتری داریم اما قدرت‌مان بیشتر است. ما ایران و بهترین هستیم. اگر کارشناسان تلویزیونی هم در چنین شرایطی با ما همکاری نکنند، کار سخت می‌شود. همه ایران افراد در دوره‌ای برای مملکت زحمت کشیده‌اند.

تاج افزود: الان هم من می‌دانم امیر قلعه‌نویی با چه تنگناهای جدی تیم ملی را هدایت می‌کند. اگر لیگ را دیر برگزار کنیم، شاخص‌های AFC را رعایت نکرده و مشکلات زیادی داریم. کنفدراسیون خیلی جدی ما را می‌بیند و اگر هم تاکنون سکوت کرده، به خاطر ملاحظاتی است.

کنفدراسیون ملاحظه ما را می‌کند

وی ادامه داد: AFC می‌فهمد ورزشگاه ما بلیت الکترونیک ندارد و نورش ۱۶۰۰ لوکس نیست اما به دلیل برخی ملاحظات، با ما رعایت می‌کند. باید این مسائل را حل کنیم. قلعه‌نویی می‌گوید باید دست‌کم ۴_۳ هفته بازی‌ها برگزار شود تا من بتوانم یک تیم ملی بیرون بیاورم و در دیدارهای بزرگ مقدماتی جام جهانی، شرکت کنم. با این همه محدودیت و گرفتاری، اگر همه دست به دست هم بدهیم، باز هم مادی از رقبا عقب هستیم. باید تلاش کنیم از این حرکات انجام نشود.

رئیس فدراسیون درپاسخ به این سوال که آیا AFC نسبت به حق پخش، بحثی ندارد، عنوان کرد: در این مورد هم بحث‌هایی دارد که مفصل اعلام می‌کنم. شرایط خوبی برای حق پخش پیش می‌رود.

 

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار