کدخبر : 15165 تاریخ انتشار :
A

چرا نگران آینده ترسناک تیم ملی هستیم؟!

چرا نگران آینده ترسناک تیم ملی هستیم؟!

فوتبال ملی ایران دقیقا در چه مسیری حرکت می‌کند؟! برای جواب دادن به این سوال باید اشاره‌ای کوتاه به تعریف « استراتژی» داشته باشیم!

به گزارش ورزش 360، استراتژی تخصیص مناسب منابع به برنامه ‌و کارها و توجه به فرصت‌هایی است که  البته می‌توانند بیشترین ارزش ‌و موفقیت را به همراه داشته باشند.

حالا وضعیت این‌مهم در فوتبالمان را در موقعیت فعلی چطور باید ارزیابی کنیم؟! 

جواب ساده است. باید وضعیت موجود و وضعیت مطلوب و مسیر به سمت‌ هدف‌گزاری‌ها مشخص و شفاف باشد.

مدیریت باید شفاف تعیین کند که کجا ایستاده و با صراحت بگوید به کجا می‌خواهد برسد!

در نهایت آن چیزی که پروژه‌های مختلف شما را از موقعیت کنونی به نقطه مطلوب هدف‌گذاری شده می‌رساند «استراتژی» است که فوتبال ملی ایران فاقد آن است.

شما حتی با داشتن استراتژی نیاز به ابزار و نیروی انسانی پویا و باانگیزه و با دانش برای رسیدن به موفقیت دارید. 

نه امروز بلکه سال‌هاست که در فوتبال ما برنامه‌ریزی درست برای درآمدزایی و پروژه‌های موفق اقتصادی وجود ندارد. در مدیریت توان تعامل با شرکت‌های بزرگ برای حمایت از فوتبال ملی را و تیم‌های ملی  را نمی‌نیم و تیم‌های ملی سال‌هاست که حتی اسپانسر هم ندارند. 

در نتیجه فدراسیون پول ندارد و مجبور است انتخاب‌های کوچک داشته باشد و از سر و ته همه چیز بزند و با روزمرگی حیاتش را ادامه دهد. مدیریت وقتی توان به دست آوردن پول را ندارد،‌ از انتخاب نیروی انسانی کارآمد، برنامه ریزی و تدارکات مناسب در راستای حمایت از پروژه‌های مختلف برای رسیدن به موفقیت هم‌ ناتوان است.

به عبارت ساده‌تر وقتی پول نیست، نمی‌توانیم تدارک تورنمنت‌های بزرگ، بازی‌های دوستانه، خرید البسه با کیفیت و‌پرواز اختصاصی مناسب و … برای تیم‌های ملی داشته باشیم. به این ترتیب حتی در استخدام کادرفنی بزرگ هم عاجز خواهیم بود. تیم‌های ملی می‌شودمحل فعالیت ارزان‌ترین مربیان از نظر دستمزد و وضع می‌شود آشفته‌بازاری که می‌بینیم!

روی صحبت ما با تمام مسوولان و دست‌اندرکارانی است که می‌توانند برای فوتبال ایران نقش آفرینی کنند؛ برای جام جهانی پیش رو بیشتر از حضور داشتن باید برنامه و هدف داشت.  با این وضعیت کادر فنی و نمایش‌هایی که از تیم ملی دیده‌ایم از همین گروه مقدماتی راحت هم این نگرانی وجود دارد که شاید صعود نکنیم!  

مهدی تاج هم اگر یک بار با انتخاب ویلموتس برای فوتبال ملی ایران فاجعه رقم زد، وقتی که به مسند قدرت برگشت، یک اشتباه بزرگ تر انجام داد! به خاطر ترس از تکرار اشتباه قبلی خود، یک اشتباه دیگر انجام داد قلعه‌نویی را بدون ریسک سرمربی کرد.

در نتیجه فرصت‌های بزرگ به ویژه قهرمانی آسیا ‌از دست رفت و فوتبال ملی ایران در این مسیر اشتباهی بدون اینکه بداند چه آینده‌ و چه اهداف و برنامه‌ای دارد به راهش ادامه می‌دهد.

آقایان مدیر! تا دیر نشده استراتژی مناسب خود را تعیین کنید و با استخدام یک کادرفنی مجرب، آینده فوتبال ملی ایران را نجات دهید. برای فوتبال ملی ما خیلی وقت است که دیر شده!

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار